PDA

View Full Version : Custom shop gitaren



Ditmar
26 september 2001, 21:07
Als ik een nieuwe gitaar ga kopen (dat wordt nog wel wat uurtjes werken, maar ja) zit ik te denken aan een Music Man of een ESP. Iets duurs dus. Maar sinds een tijdje zit ook het idee van een custom shop gitaar in m'n hoofd. Nou is m'n vraag: wat kan je bij een custom shop gitaar allemaal zelf bepalen. Ik wil namelijk een 7-string met een hele dunne nek en piëzo pickups. Zijn dit soort eisen mogelijk ???

Rectifier
27 september 2001, 11:50
Dat kan allemaal wel,een goede custom shop hoort de gitaar helemaal te maken zoals je zelf wilt.Wat je maar eist,maar dat gaat je wel de nodige duiten kosten.
Kijk maar wat je kwijt bent voor een standaard 7-snarige Ibanez of MusicMan...tell daar maar gerust wat extra's bij op voor een custom shop model.
En mocht je er vanaf willen,krijg je voor een standaard 7-snarige gitaar meer terug dan voor een custom shop die speciaal voor jou gemaakt is. Ik zou voor de MusicMan 7 JP gaan!

anoniem
9 oktober 2001, 01:16
mee eens! (zie Rectifier.)
Er is zoveel leuks/goeds te koop.

Noctiis
9 oktober 2001, 10:34
Ga eens kijken bij BC Rich gitaren.
Dit is qua service en mogelijkheden echt het beste custombedrijf. Voor meer vragen kun je terecht op het messageboard op http://www.bcrich.com
en dan de vraag stellen aan Ronz. Deze gast weet echt alles af van Bc Rich gitaren.
Suc6!!

taylor
9 oktober 2001, 15:16
ja weet je wat zo'n custom shop bc rich kost he??nou dat wil je nie weten(tis nu nog duurder door het overlijden van bernardo rico)

voor dat geld koop je 2 custom shop gitaren

Noctiis
9 oktober 2001, 17:21
Mijne was een stuk goedkoper dan een custom Jackson. En een echte handgemaakte customgitaar krijg je echt niet veel goedkoper dan een BC Rich. Wel is het zo dat de wachttijd nogal lang is (hebben het blijkbaar druk :smile: ), bij mij duurde het zo'n 9 maanden.

Rectifier
9 oktober 2001, 17:26
T'is verdulle net of je een met je vrouw naar bed gaat en 9 maanden later heb je eindelijk je langverwachte kleine......
Ben je een gitarist die ook levenslang met z'n gitaar doet of denk je dat je over 2 jaar alweer op een andere custom shop gitaar speelt???

Ditmar
9 oktober 2001, 17:28
Ghehehehe...... maar bij een baby kan je je specificaties niet doorgeven..... nou ja, niet op die manier dan

Rectifier
9 oktober 2001, 18:00
Oh nee??? Tegenwoordig kan alles met genetische soja-bonen manipulatie.
Ik wil later een zoon die kan drummen als Mike Portnoy, nog één die kan bassen als Stu Hamm en nog eentje die kan piano spelen als euhh.....Cor Koekebakker :wink:

anoniem
9 oktober 2001, 18:52
[quote]
Op 2001-10-09 16:21, schreef Noctiis:
Mijne was een stuk goedkoper dan een custom Jackson.

echt handgemaakt je was er geneens bij wat weet je nou wat je krijgt??

bc rich zijn allemaal opzich customs maar ik had echt over die specials.niet de gewoone modelen die ook de folder staan wat dat is gewoon productie voor hun.

en 9 maand ik vind gekke werk hoor

Noctiis
9 oktober 2001, 19:46
Omdat ik om de zoveel tijd een informatie brief / telefoontje kreeg. Inclusief foto's van hoe mijn gitaar in elkaar gezet werd.
Enne, ik heb toch echt een custom shop gitaar, GEEN standar USA gitaar (wat ook zeer goeie dingen zijn).

taylor
9 oktober 2001, 22:19
dan nog ik bedoel ik heb en tele customshop maar die heb ik zelf geprobeert en gezien enz enz.

om nou en gitaar te kopen zonder hem eerst vast te houden is en beetje raar toch,want je kunt volgens mij niet zeggen zo van naja ik wil niet ofwel?

dan ben je 1 beetje geforceerd om te zeggen ja hij is te gek.

taylor
9 oktober 2001, 22:20
wat voor model is trouwens een wat heb je betaald??

ekkerman
1 november 2001, 20:10
taylor, zag ik in een oude reactie bij een ander onderwerp niet dat je twee catalysten zou kopen c q bekijken te gaan kopen ? deze kun je ook best laten customizen door ari poort .

gangsta
1 november 2001, 21:11
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gangsta op 2001-11-01 22:44 ]</font>

ekkerman
1 november 2001, 21:39
SORRY HOOR VAN AL DAT GE-CATALYST MAAR HET VALT NU EENMAAL NIET MEE OM ENIG ENTHOUSIASME OVER DEZE GITAREN ONDER DE SPREEKWOORDELIJKE STOEL OF BANK TE SCHUIVEN WANT HET IS EEN WERELD GITAAR.....
EN NEE ,IK HEB ECHT GEEN AANDELEN IN CATALYST SLECHTS EEN PANTHERA....
MAAR DE BLADE EN FERNANDES ZIJN OOK BEST OKE DE LAATSTE IS MIJN BACK UP GITAAR.
HEB JIJ AL EENS OP ZO'N SOUND COMPOUND WERELD WONDER GESPEELD ?
ZIJN ER STRAKJES TWEE MENSEN DIE HET WOORD CATALYST NIET MEER UIT HUN VOCABULAIR VERWIJDERD KUNNEN KRIJGEN !

ekkerman
2 november 2001, 10:29
zoals jullie kunnen zien worstel ik nog wellus met die vervl*#$@%kte caps lock op mijn sleutelplank....