PDA

View Full Version : fuck hoe kan dit nou weer..:S



ToTaL FaKe
17 februari 2005, 14:55
Als ik aansla hoor ik helemaal niks meer :-? Hoe kan dit.. ?? ik heb het over ONVERSTERKT spelen.... Wie kan mij uitleggen wat ik moet doen zodat ik dit kan doen...

alvast bedankt... :-D


het is een Strat

BassAgent
17 februari 2005, 14:56
Dat noemen ze geen klankkast :D Natuurlijk hoor je niks bij kale snaren.

ToTaL FaKe
17 februari 2005, 14:58
jonge hou alsjeblieft je mond.. je kan heel goed spelen zonder ingeplugged te zijn.... Dan hoor je altijd nog de noten die je speelt.. nu hoor ik helemaal NIKS... ik hoor heletijd 1 dezelfde toon.. heel zacht.

bert k
17 februari 2005, 14:59
Oren uitwassen? Versterkertje kopen?

ToTaL FaKe
17 februari 2005, 15:01
:cool: daar d8 ik zelf ook aan ja.. om ff me oren uit te wassen maar ik hoor heel goed de SRV dvd die aan staat.. dus dat is het probleem niet.. :razz:

ToTaL FaKe
17 februari 2005, 15:05
trouwens... als ik ze los aansla dan hoor ik ze wel.. maar heel zacht(VEEL zachter dan dat je ze normaal hoort als je onversterkt speelt...) maar zodra ik een akkoord speel.. NIKS... egt raar... :???: wie kan mij serieus helpen?

BassAgent
17 februari 2005, 15:08
Dude, alsof ik niet serieus was. Als ik onversterkt speel hoor ik ook geen reet.

guitartub
17 februari 2005, 15:11
Gitaar met klankkast kope, of ben je aan het FAKEN :???:

ToTaL FaKe
17 februari 2005, 15:12
nee ik fake niet.. (al zegt me naam genoeg natuurlik :lol: ) .. maar het is wel een probleem en als je onversterkt speelt hoor je egt wel wat hoor.(BASSAGENT)

BartL
17 februari 2005, 15:16
Dude, alsof ik niet serieus was. Als ik onversterkt speel hoor ik ook geen reet.
Allebei hetzelfde probleem denk ik :-D

ToTaL FaKe
17 februari 2005, 15:18
nee ok je hoort weinig maar wel iets.. maar kijk.. het is trouwens ook als ik versterkt speel..
ik hoor amper wat.. me gitaar klinkt als een basgitaar en de D snaar als ik die aansla hoor ik een piepje.. dit kan allemaal niet goed zijn neem ik aan.. :lol:

Azrael
17 februari 2005, 15:19
Dude, alsof ik niet serieus was. Als ik onversterkt speel hoor ik ook geen reet.

Of je bent doof...........

Of je speelt elektrisch bas....das geen gitaar he? :roll:

Een gitaar hoor je onversterkt prima. Een Floyd Rose hoor je wat minder (maar nog steeds meer dan hard zat) en een normale brug gitaar hoor je perfect.

guitartub
17 februari 2005, 15:19
??????????????????????????????????????????????

guitartub
17 februari 2005, 15:28
Gitaar misschien tegen de verwarming aangestaan? (Hals kromgetrokken of getordeerd?) Dan een restaurateur opzoeken.

BartL
17 februari 2005, 15:31
Lijkt me de moeite niet waard bij een squier...of je laat hem gewoon eens afstellen :wink:

ToTaL FaKe
17 februari 2005, 15:35
tja kan je wel zeggen lijkt me de moeite niet waard voor een squier.. maar hij speelt erg goed.. maarja word mooi plaatje voor aan de muur dan.. :roll: weet serieus niemand nog een tip..?

Akira
17 februari 2005, 15:39
misschien dat al je snaren tegen de hoogste fretten geduwd worden zodra je ze indrukt.
De hoogste fret als in met de hoogste toon, de fret het dichtst bij je gitaarbody dus.
Dan is er iets goed mis met de afstelling of met je hals.

ToTaL FaKe
17 februari 2005, 15:46
ja klopt.. de snaren worde tegen de hoogste fret aan gedrukt, behalve de E en de A

guitartub
17 februari 2005, 16:12
Doet toch denken aan een getordeerde (verdraaide) hals. Met dat probleem kun je bijv. bij Vox-Humana terecht.

Swan
17 februari 2005, 16:23
nee ok je hoort weinig maar wel iets.. maar kijk.. het is trouwens ook als ik versterkt speel..
ik hoor amper wat.. me gitaar klinkt als een basgitaar en de D snaar als ik die aansla hoor ik een piepje.. dit kan allemaal niet goed zijn neem ik aan.. :lol:

probeer eerst eens zinnen te construeren die enigzins te begrijpen zijn

ToTaL FaKe
17 februari 2005, 16:25
nee .. het was wat Akira zei..

bedankt nog akira.. :)

heb ff de zadeltjes hoger gezet.. en gelijk was het een stuk minder.. toen nog bij de veren gekeken, en daar zat een draadje niet vast gesoldeerd. heb ik ook gelijk ff vast gesoldeerd. en nu is het over... :-D

sickpunk
17 februari 2005, 16:31
ben blij dat aarde draadjes zoveel verschil uit maken.... :roll: vooral omdat daar geen signaal over komt.... :roll: hmmm alter ego's...

bert k
17 februari 2005, 16:33
Dat aardedraadje waar geen signaal door komt is heeeeel belangrijk als je onversterkt speelt... :-D

intGod
17 februari 2005, 23:29
Als je hals getordeerd is is daar weinig aan te doen. Kromming etc zijn nog enigszins te corrigeren maar als 'ie echt gedraaid is langs de richting van de nek dan is daar niks wat nog kan helpen :(

PS: Heb je wel je koptelefoon in je gitaar gestopt? Dan hoor je het veel beter! Je hebt alleen wel weinig distortion of je moet het volume van je gitaar helemaal open durven zetten dan!

prs
18 februari 2005, 00:20
Misschien is een nieuwe set snaren ook eens raadzaam! :D

groovyB3
18 februari 2005, 00:31
Dude, alsof ik niet serieus was. Als ik onversterkt speel hoor ik ook geen reet.

Jah maar dat komt omdat je bas speelt, daar hoor je ook weinig van. Mijn Strats zijn net akoestische gitaren, zo luid zijn ze.

Wormaap
18 februari 2005, 00:32
Dude, alsof ik niet serieus was. Als ik onversterkt speel hoor ik ook geen reet.

Jah maar dat komt omdat je bas speelt, daar hoor je ook weinig van. Mijn Strats zijn net akoestische gitaren, zo luid zijn ze.
+1 voor mijn Model 6. Zelfs met de Kahler 2700 daarop is'ie nog behoorlijk luid, m'n Epi is'n stuk minder luid maar nog steeds luid genoeg om goed hoorbaar te zijn :)

turboblues
18 februari 2005, 00:58
ben blij dat aarde draadjes zoveel verschil uit maken.... :roll: vooral omdat daar geen signaal over komt.... :roll: hmmm alter ego's...Haha, schitterend! :D

Kevin-D
18 februari 2005, 11:29
Op m'n les paul is akoestische toon heel duidelijk, met alles wat ik doe.
Op een goedkope strat ook... dus... Ik denk toch echt dat je te veel optredens heb gehoord en je gehoorbeschadiging hebt... :???: :???: :???:

ToTaL FaKe
18 februari 2005, 11:37
nou probleem is dat nog even oud als jou ben hoor :wink:

maar het lag aan de afstelling... :cool:

Kevin-D
18 februari 2005, 12:05
ok dan gelukkig... dacht al hehe :P