PDA

View Full Version : Nieuwe elementen in Strat



BartL
17 februari 2005, 13:44
Zonet een heel verhaal getypt...kan ik weer overnieuw gaan beginnen. Gloeiende, gloeiende :evil:

BartL
17 februari 2005, 13:48
Nog maar eens proberen dus,

Binnen nu en een week wil ik 3 nieuwe elementen op mijn gitaar hebben. Mijn budget gaat tot 140 euro. Wat voor sound zoek ik?

- Brug element moet redelijk kunnen rocken en soleren moet ook redelijk kunnen. Ik speel geen metall en heb geen bakken gain nodig.
- Hals element moet dik en toch helder klinken. Mag absoluut niet dof / wollig / modderig zijn, ook niet met overdrive erop.
- Midden mag ietsje scheller zijn dan het halselement, hoeft niet.

Ik zat zelf al te denken aan een:
Seymour Duncan SSL-1 set
Texas Special set

Iemand nog andere suggesties of juist niet? :)
BvD. :wink:

Edit: Ik open een nieuw topic, omdat ik het topic over 'Output' niet wil verneuken, gaat net lekker daar :-D

Rock&Roll
17 februari 2005, 14:27
de texas specials zijn leuke elementen, heb ze zelf in 1 van mijn strats zitten.
Maar ik ben niet tevreden over de brugpickup. te schel en dun! die vliegt er bij mij ook weldra uit en wordt vervangen door een single coil met meer bas, mids en een hogere output. dan is mijn probleem ook alweer opgelost.

:cool:

BartL
17 februari 2005, 18:29
...maar hoe klinken bij jou de midden en de hals pickup?

Rock&Roll
17 februari 2005, 19:23
smaak in sound van pickups is heel persoonlijk, maar enkel voor mijzelf sprekende: ik ben heel tevreden met mijn texas specials, lekkere toon, genoeg bite en dynamiek, true single coil sound en goed ook in de 2 en 4 posities! Er zijn natuurlijk heel wat betere (en duurdere) pickups, maar het hangt er allemaal een beetje vanaf welke sound jij in je hoofd hebt. Voor mij voldoen de texas specials zeker.
ik blijf wel bij mijn eerste bewering dat de brug pickup te zwak is, maar dat is ook heel persoonlijk, sommigen vinden die scherpe klank juist zijn charmes hebben. ik niet, voor mij liever een vollere pup in de brug...

Ik wou dat ik je verder kon helpen met de sound, maar tenzij jij tot hier wilt komen om eens naar mijn strat te luisteren, is dat niet echt mogelijk :wink:

BLOK182
17 februari 2005, 19:50
Heb zelf SD vintage's in midden en neck en een SD 59'er in de brug, kan er alle kanten mee op, klinkt goed!

BartL
17 februari 2005, 22:40
Blokkie, die vintage elementen, is zijn dat de SSL-1? Daar heb ik de soundfiles van gehoord en dat was de sound die ik graag (of ongeveer) zou hebben uit mijn strat...DAT is pas een strat-geluid namelijk :)

Edit: Zojuist eventjes soundfiles gezocht van de Texas Specials. Toch niet echt wat ik zoek volgens mij. Hoorde al op het forum iets van 'ingebouwde tubescreamer'.

Begin nu weer aan alles te twijfelen...pfff. Mischien is het verstandiger alleen de neck en middel pickup te vervangen :-D :oops: :oops:

...had iets met een druppel en een gloeiende plaat te maken :oops:

BartL
17 februari 2005, 22:41
Maar er moet sowieso een betere Neck-pickup op. Lekker helder en toch dik...Ik neig dus erg naar de SSL-1. Maar ik ga ook eens kijken of er 2dehands iets leuks langskomt natuurlijk.

BLOK182
18 februari 2005, 09:13
Die vintage's van moi zijn idd SSL-1, nja, wat je noemde iig :-D Ben er erg tevreden over, icm mijn Rivera echt lekker stratsoundje!

nopster
18 februari 2005, 11:27
Onlangs heb ik een set gekocht in Duitsland waar ik ZEER tevreden over ben.

Uitleg en soundfiles op:

http://www.leosounds.de/rh_english.htm

Reviews:

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data2/LeoSounds/Red-House-01.html

BartL
18 februari 2005, 11:38
Klinken inderdaad erg lekker jah.

nopster
18 februari 2005, 11:54
Strat all the way :wink:

Voor die prijs kun je geen betere vinden denk ik.

BartL
18 februari 2005, 15:58
Jah...hoe kan die prijs zo laag zijn? :-?

GuitarMaster
18 februari 2005, 18:34
Onlangs heb ik een set gekocht in Duitsland waar ik ZEER tevreden over ben.

Uitleg en soundfiles op:

http://www.leosounds.de/rh_english.htm

Reviews:

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data2/LeoSounds/Red-House-01.html

Ik vind ze op die clips eerlijk gezegd maar erg dood klinken, weinig dynamiek.