PDA

View Full Version : Wie weet het??



Angel
17 februari 2005, 10:26
Tijdens onze laatste repetitie was ik aan het spelen over mijn buizenversterker(top en box) en een uur lang heb ik een super geluid, na dat uur(na het vervangen van een snaar), is de compressie weg en krijg ik heel veel laag en is er met geen stokken nog een fatsoenlijk geluid te verkrijgen.
Waaraan zou dat kunnen liggen?

Marc Oblivian
17 februari 2005, 10:44
Diesel van de aggregaat op? :-D
Nee....wellicht de buizen toch wat versleten...naarmate ze warmer worden dus mindere prestaties?

Angel
17 februari 2005, 10:50
Diesel van de aggregaat op? :-D
Nee....wellicht de buizen toch wat versleten...naarmate ze warmer worden dus mindere prestaties?

Het is een nieuwe versterker van 3 weken oud?

LordRiffenstein
17 februari 2005, 11:10
Ik heb net mijn glazenbol afgestoft en zie een voltage regulator in je toekomst! :-D

Zorg dat je de volgende keer een multimeter bij hebt en wanneer het nog eens gebeurd moet je de stoorm eens checken en kijken hoeveel volt je nog uit de muur krijgt!

Casseman
17 februari 2005, 12:13
Tijdens onze laatste repetitie was ik aan het spelen over mijn buizenversterker(top en box) en een uur lang heb ik een super geluid, na dat uur(na het vervangen van een snaar), is de compressie weg en krijg ik heel veel laag en is er met geen stokken nog een fatsoenlijk geluid te verkrijgen.
Waaraan zou dat kunnen liggen?

Je moet er ook niet met stokken op gaan slaan :D :razz:

marc_o
17 februari 2005, 12:19
En dan nog, een buis is ook maar een lamp en kan op ieder moment van gebruik toch minder worden of kapot gaan.

Bruce
17 februari 2005, 12:27
Zorg dat je de volgende keer een multimeter bij hebt en wanneer het nog eens gebeurd moet je de stoorm eens checken en kijken hoeveel volt je nog uit de muur krijgt!

Ik herken het probleem van Angel wel, en dit antwoord van Lord Riff lijkt mij geen gek plan.
Onze oefenruimte zit in een pand met een niet al te best stroomnet.
(Als de buurman gaat flexen krijgen wij er een brom bij enzo)
En onze zanginstallatie heeft standaard een brom
Kan ook met slechte aarding te maken hebben?

En hoe zit dat precies met z'n voltage regulator?