PDA

View Full Version : Big Tone fuzzes



Marsianus
16 februari 2005, 23:09
Hallo daar aan alle fuzz-freaks op dit forum,

Zoekende naar mijn heilige graal, in dit geval de heilige fuzz, kwam ik de big tone fuzz pedalen tegen. Maar nu lees ik dat hij ze niet meer maakt, klopt dit helemaal? Want die anthology en fuzzmaster zien er zo vet uit. Kwijl men hele klavier vol bij het zien van die pedalen :razz: en ik zou toch graag een van die fuzzen willen aanschaffen

greetz

H.Manback
17 februari 2005, 00:27
Nou, ik heb het inderdaad gezien op de site, en ik denk dat ie het inderdaad wel gezien heeft met die dingen. Jammer maar helaas, blijkbaar gaat het toch vervelen na een tijdje.

Misschien kan je een build your own setje kopen bij m, heb je in ieder geval wel een grote toon.

jero
17 februari 2005, 00:28
ik zou hem gewoon even mailen en vragen of hij er nog 1 kan bouwen. Het zou mij niet verbazen als hij dat op bestelling nog wel doet. In ieder geval, nee heb je, ja kun je krijgen...

groovyB3
17 februari 2005, 01:28
Hallo daar aan alle fuzz-freaks op dit forum,

Zoekende naar mijn heilige graal, in dit geval de heilige fuzz, kwam ik de big tone fuzz pedalen tegen. Maar nu lees ik dat hij ze niet meer maakt, klopt dit helemaal? Want die anthology en fuzzmaster zien er zo vet uit. Kwijl men hele klavier vol bij het zien van die pedalen :razz: en ik zou toch graag een van die fuzzen willen aanschaffen

greetz

Beetje zonde dat je, als je opzoek bent naar de ultieme fuzz afgaat op het uiterlijk van een pedaal...

Beschrijf ff wat voor sound je zoekt, misschien ligt jouw sound wel in een heel ander pedaal.

Mitch
17 februari 2005, 13:36
Ze zien er niet alleen vet uit: ze zijn het ook !
Hij is er overigens niet uit verveling mee gestopt :roll: maar het verkopen van de Build Your Own Clone kits (www.byoc.com) werd ineens zó'n succes, dat hij geen tijd overhield om nog zelf pedalen in elkaar te zetten.
Hij gaat het nog wel af en toe doen, maar niet regelmatig. Mailen kan altijd natuurlijk.....

Marsianus
17 februari 2005, 17:23
Beetje zonde dat je, als je opzoek bent naar de ultieme fuzz afgaat op het uiterlijk van een pedaal...

Beschrijf ff wat voor sound je zoekt, misschien ligt jouw sound wel in een heel ander pedaal.

Kga niet meteen af op het uiterlijk van die pedalen hoor, zou stom zijn. Vaak zitten zelfs mooie sounds in oerlelijke behuizingen, denk maar aan line 6 echopark

ik heb al een muff van ehx en dat vind ik zelf al een prachtige ranzige fuzz, maar kwil nog een andere fuzz, een veelzijdigere, om voor meer varieteit te kunnen zorgen in m'n sound. Ik versta wel genoeg van de bouw van pedaaltjes om de uitleg van keith te begrijpen over hoe z'n pedalen werken. kvind z'n concept en idee achter de pedaaltjes fantastisch (die dingen kunnen niet anders dan veelzijdig zijn, seymour paul zal dit bevestigen), z'n pedaaltjes zijn handgemaakt en hij gebruikt enkel kwaliteitsonderdelen. Dit kunnen alleen maar killer-pedalen zijn met prachtige sound, precies wat ik zoek. Kben al tal van mooie fuzzes tegen gekomen op m'n zoektocht, maar nog geen enkele zoals die van keith.

Keb wel veel andere fuzz pedalen leren kennen en er bestaan er wel wat
kvond de fulltone fuzzes stuk voor stuk prachtig, alleen spijtig dat die niet zo mooi klinken met een les paul en m'n toekomstige marshall lampen bak en/of huidige transistorbak, maar met fenders prachtig.

moest ik geen fuzz van keith kunnen krijgen zou ik waarschijnlijk gaan voor één van die roger mayer fuzzes of die everman fuzzdrive. ook die zvex fuzz factory is wel vet, maar wel vreemde sound.

greetz

groovyB3
21 februari 2005, 22:44
Roger Mayer Fuzz en Everman FuzzDrive zijn wel totaal verschillende pedalen. De Roger Mayers werken eigenlijk alleen lekker op Marshall's, dus als je een andere amp speelt kan je beter gaan voor een Everman. Ik heb een G1 te koop voor 100 Euries.

Een soundfile van me is te horen op Evermans site: www.jeverman.com