PDA

View Full Version : wat voor een versterker??



suzanne
16 februari 2005, 22:46
Heb pas een PRS se eg gekocht. Heb alleen nog maar een versterker voor een akoustische gitaar. Wil er niet al te veel geld voor uitgeven, wat raden jullie mij aan voor versterker?

wietse
16 februari 2005, 22:49
als je effe de zoek functie gebruikt zal je ontdekken dat men vol lof is over de roland cube 30.
erg veelzijdige versterker.

Fumi SG
16 februari 2005, 23:16
Het klopt wat Wietse zegt dat men daar vol lof over is. Hoe het kan??..... ik weet het niet. Ik vind het zelf namelijk juist niet een leuke amp. Ik vind
dat de veelzijdigheid veel te wensen overlaat, en je niet echt een eigen sound kunt maken.

Je krijgt er wel een paar leuke effectjes bij, al zijn die niet van superkwaliteit (kan natuurlijk ook niet voor die prijs :wink: ) en de vraag is nog maar of je de echt gaat gebruiken.

Maar luister vooral niet naar mij, want volgens mij ben ik zowat de enige op dit hele forum die de Cube-series echt kl*te vind (om het zo maar te zeggen!! :razz: )

ben79
17 februari 2005, 00:05
line6 spider zijn erg goed voor hun prijs

andy
17 februari 2005, 01:00
Het klopt wat Wietse zegt dat men daar vol lof over is. Hoe het kan??..... ik weet het niet. Ik vind het zelf namelijk juist niet een leuke amp. Ik vind
dat de veelzijdigheid veel te wensen overlaat, en je niet echt een eigen sound kunt maken.

Je krijgt er wel een paar leuke effectjes bij, al zijn die niet van superkwaliteit (kan natuurlijk ook niet voor die prijs :wink: ) en de vraag is nog maar of je de echt gaat gebruiken.

Maar luister vooral niet naar mij, want volgens mij ben ik zowat de enige op dit hele forum die de Cube-series echt kl*te vind (om het zo maar te zeggen!! :razz: )

Een keer raden, je hebt een k*t gitaar. :wink:
Maar ff serieus, natuurlijk haal je niet de sound die je wilt uit een bak van 250 euro. Dat moet uit je vingertjes komen en die Cube 30 is daarvoor in eerste instantie geschikt. Eeerlijke amp, gewoon die effecten eerst niet gebruiken. En als je later toch iets meer van wat dan ook wilt koop je gewoon een bakkie. Want daarin heeft Fumi wel gelijk. Het ultieme geluid krijg je er niet mee.

frankpaul1
17 februari 2005, 09:58
Wat ik ook zeker aan zou raden is een Vox Valvetronix AD30. Erg leuk voor weinig geld en super veelzijdig. En die dingen gaan hard!!!!!!

Marc Oblivian
17 februari 2005, 10:48
Een JCM 800 combo

suzanne
17 februari 2005, 11:14
Ok ik zal de namen proberen te onthouden. Het probleem is alleen dat ik er echt geen verstand van heb. Het hoeft ook niet het beste van het beste te zijn meteen, speel nl nog niet in een band, al ben ik dat in de toekomst wel van plan.

guitartub
17 februari 2005, 12:03
Wat ik ook zeker aan zou raden is een Vox Valvetronix AD30. Erg leuk voor weinig geld en super veelzijdig.

+1

www.voxamps.com

PeteRS
17 februari 2005, 12:57
Budget? Je hebt een leuke gitaar, zorg dan ook dat je versterker daar een beetje op aansluit, een ketting is zo zwak als zijn zwakste schakel. Moddeling is inderdaad voor thuis een goede optie, maar als je straks in een band wilt spelen zou ik geen instapmodel kopen (zoals een Line 6 Spider) maar eerder een 2e hands Flextone II kopen (de III is al langer verkrijgbaar dus de II is vaak redelijk goedkoop te krijgen) Voor 500 a 600 euro heb je bv. een Flextone XL II (2x50 watt). Als je echt een bepaald genre speelt (bv rock. punk) kun je idd een tweedehands Marshall JCM combo kopen. Je kunt deze soms in vermogen terug schakelen zodat hij ook op slaapkamervolume goed klinkt.

dejohan
17 februari 2005, 13:36
Ok ik zal de namen proberen te onthouden. Het probleem is alleen dat ik er echt geen verstand van heb. Het hoeft ook niet het beste van het beste te zijn meteen, speel nl nog niet in een band, al ben ik dat in de toekomst wel van plan.

Ik denk dat je met die Cube dan zeker goed zit.
Ik heb trouwens altijd heel goeie ervaringen met Roland qua duurzaamheid en degelijkheid. Je moet al veel doen om die dingen kapot te krijgen.
Ik heb nog zo'n Basscube uit halverwege jaren tachtig. Dat ding is zo'n 10 jaar dagelijks bespeeld, heeft is vochtige kelders gestaan, in stoffige garages waar het 's winters vriesde en 's zomers stikheet was. Daar zijn ettelijke pinten bier over heen gegaan, asbakken op gevallen, enzovoort. Het ding ziet er echt afgeragd uit, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad, het werkt dus nog perfect, er is zelfs geen enkel knopje dat kraakt. En bovendien klinkt ie nog goed ook.

dejohan
17 februari 2005, 13:42
Ok ik zal de namen proberen te onthouden. Het probleem is alleen dat ik er echt geen verstand van heb. Het hoeft ook niet het beste van het beste te zijn meteen, speel nl nog niet in een band, al ben ik dat in de toekomst wel van plan.

Ik denk dat je met die Cube dan zeker goed zit.
Ik heb trouwens altijd heel goeie ervaringen met Roland qua duurzaamheid en degelijkheid. Je moet al veel doen om die dingen kapot te krijgen.
Ik heb nog zo'n Basscube uit halverwege jaren tachtig. Dat ding is zo'n 10 jaar dagelijks bespeeld, heeft is vochtige kelders gestaan, in stoffige garages waar het 's winters vriesde en 's zomers stikheet was. Daar zijn ettelijke pinten bier over heen gegaan, asbakken op gevallen, enzovoort. Het ding ziet er echt afgeragd uit, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad, het werkt dus nog perfect, er is zelfs geen enkel knopje dat kraakt. En bovendien klinkt ie nog goed ook.

1959SLP
17 februari 2005, 14:09
Congratz met je PRS ..... welcome to the club! Welke stijlen en met welke sound ben je van plan te gaan spelen? Maakt het wel zo makkelijk om je de juiste amp te adviseren.:amp:

Ritch
17 februari 2005, 17:29
line6 spider zijn erg goed voor hun prijs

Alléén de eerste serie, je bent beter uit (€€€) en mooiere klanken

Izegrim
17 februari 2005, 17:37
KLIK! voor mijn aanbeveling (http://www.voxamps.co.uk/products/valvetronix/ad15vtad30vt.htm)

dejohan
17 februari 2005, 18:02
line6 spider zijn erg goed voor hun prijs

Alléén de eerste serie, je bent beter uit (€€€) en mooiere klanken

Begint dat vroeger was alles beter/vintage gedoe nu ook voor modelling amps?

:wink:

Fumi SG
17 februari 2005, 23:05
KLIK! voor mijn aanbeveling (http://www.voxamps.co.uk/products/valvetronix/ad15vtad30vt.htm)

surprise surprise....... :razz:

PeteRS
18 februari 2005, 14:21
line6 spider zijn erg goed voor hun prijs

Alléén de eerste serie, je bent beter uit (€€€) en mooiere klanken

Begint dat vroeger was alles beter/vintage gedoe nu ook voor modelling amps?

:wink:

Tss, nog nooit gehoord van NOS chips? :roll:
:razz:

suzanne
18 februari 2005, 21:56
Ok ik begrijp dat die cupe ofzoiets bij meerdere in de smaak valt. Ik heb idd een goede gitaar dus het moet ook niet een pruts versterker zijn. Ik ben een vrouw dus speel niet al te ruige muziek: Anouk, melissa etheridge, Live, Ilse De lange, U2, Coldplay....wil ook wel wat gaan leren op het gebied van powerchords en solotjes enzo.

suzanne
18 februari 2005, 21:57
Ok ik begrijp dat die cupe ofzoiets bij meerdere in de smaak valt. Ik heb idd een goede gitaar dus het moet ook niet een pruts versterker zijn. Ik ben een vrouw dus speel niet al te ruige muziek: Anouk, melissa etheridge, Live, Ilse De lange, U2, Coldplay....wil ook wel wat gaan leren op het gebied van powerchords en solotjes enzo.

suzanne
18 februari 2005, 21:58
Ok ik begrijp dat die cupe ofzoiets bij meerdere in de smaak valt. Ik heb idd een goede gitaar dus het moet ook niet een pruts versterker zijn. Ik ben een vrouw dus speel niet al te ruige muziek: Anouk, melissa etheridge, Live, Ilse De lange, U2, Coldplay....wil ook wel wat gaan leren op het gebied van powerchords en solotjes enzo.