PDA

View Full Version : Baterij in effectpedalen enz. bij gebruik adapter



Bram.maes
16 februari 2005, 22:10
Mag je de 9 volt baterij in een effectpedaal laten zitten wanneer je deze voedt met een adapter?
Nu is het altijd wa gepruts (zeker als je ze moet openvijzen) om de baterij er uit te halen.
thanx

Robbert
16 februari 2005, 22:22
Yep, bij het aansluiten van de adapter wordt de batterij ontkoppeld, dus kan die blijven zitten. Alleen... waarom een batterij er in laten (en misschien vergeten, dus dat gaat lekken..)?

Bram.maes
16 februari 2005, 22:26
Gewoon, op repetities wil ik wa baterijen sparen, maar op optredens wil ik liever nie nog op zoek naar een stopcontact en nog wa meer bucht op het podium hebben.
Daarmede

Bram.maes
16 februari 2005, 22:28
lekken? hoe lang duurt da, toch een hele tijd niet...

up-guitarman
16 februari 2005, 22:52
Batterijen ... Ik zou gewoon gaan voor de adapter en op het podium toch maar ff een stopcontact zoeken ... Is veel betrouwbaarder !!!

Robbert
17 februari 2005, 00:22
lekken? hoe lang duurt da, toch een hele tijd niet...

Nee, idd, maar als je je batterijen vergeet... :razz:

groovyB3
17 februari 2005, 02:04
Batterijen ... Ik zou gewoon gaan voor de adapter en op het podium toch maar ff een stopcontact zoeken ... Is veel betrouwbaarder !!!

Op het podium zeker ook batterijen in pedalen doen naast de adapter. Kan gebeuren dat de adapter losschiet en dan heb je ineens geen geluid meer. Zo heb je altijd backup power zeg maar ;)

Antal
17 februari 2005, 09:48
Op het podium zeker ook batterijen in pedalen doen naast de adapter. Kan gebeuren dat de adapter losschiet en dan heb je ineens geen geluid meer. Zo heb je altijd backup power zeg maar ;)

Ik denk idd dat dat de meest gunstige oplossing is. Toch maar eens die pedal power kopen....

Robbert
17 februari 2005, 10:23
Ik denk idd dat dat de meest gunstige oplossing is. Toch maar eens die pedal power kopen....

Goh.. mocht wel eens tijd worden ja; staat al twee jaar in je sig.. :razz:

Antal
17 februari 2005, 10:55
Goh.. mocht wel eens tijd worden ja; staat al twee jaar in je sig.. :razz:

Ja, maar ik vind ze eigenlijk gewoon een beetje te duur voor wat het is. Een tijdje geleden had je me nog gemaild dat er een alternatief op MP stond, maar toen zat ik net even zonder geld helaas.

En 2dehands zijn ze dus verders haast niet te vinden. Dus als iemand er nog 1 heeft liggen!

Maar ik las in een ander topic hier dat Cioks met een goedkoper alternatief komt. Ik ben benieuwd.

Swan
17 februari 2005, 12:11
Wie weet waar ik de goedkoopste adapter kan halen?

Diedo
17 februari 2005, 13:22
van speelgoed dingen jatten enzo. er zijn zat 9V adapters in een gemiddeld huishouden. of ze gestabiliseerd zijn is een tweede, anders zit je misschien weer met brom.

harrie-beton
17 februari 2005, 16:38
ik heb een paar jaar met pedalen gespeeld en had er op den duur 9 stuks, met een voeding is beter (werkt altijd) én goedkoper dan batterijen.

Dan hebben we het verdrag van Kyoso nog niet genoemd

Static-M
17 februari 2005, 17:50
Dat verdrag bestaat dan ook niet...

Nicci
18 februari 2005, 11:15
en ook al bedoelt hij Kyoto, dan nog heeft het weinig met batterijen van doen. . . .
ze zijn wel slecht voor het milieu. dat wel.

Antal
18 februari 2005, 13:17
Wie weet waar ik de goedkoopste adapter kan halen?

Ik zou een gestabiliseerde kopen ipv de goedkoopste.

andy
20 februari 2005, 00:13
Nog nooit van oplaadbare batterijen gehoord???
Bovendien zijn er verlengsnoertjes voor een adapter, waar je meerdere effecten aan kunt hangen. Je moet er dan wel voor zorgen dat je adapter flink vermogen heeft.

Bij optredens gebruikte ik ook altijd oplaadbare batterijen voor de effecten. Toch wat makkelijker, hoe minder snoeren hoe beter. Repetitie altijd de adapter.

Wormaap
20 februari 2005, 11:44
Als je oplaadbare batterijen gaat gebruiken, let dan wel even op 1 heel klein puntje: Oplaadbare 9V-blokjes zijn nét ietsjes dikker dan niet-oplaadbare. Resultaat was dus dat ik m'n wireless beltsender kon openschroeven omdat ik de batterij er niet meer uit kreeg. Op zich niet zó'n ramp natuurlijk maar wel irritant.

Speeddemon
20 februari 2005, 14:07
Als je oplaadbare batterijen gaat gebruiken, let dan wel even op 1 heel klein puntje: Oplaadbare 9V-blokjes zijn nét ietsjes dikker dan niet-oplaadbare. Resultaat was dus dat ik m'n wireless beltsender kon openschroeven omdat ik de batterij er niet meer uit kreeg. Op zich niet zó'n ramp natuurlijk maar wel irritant.
En punt 2; Oplaadbare batterijen hebben nagenoeg ALTIJD een lager spanningsverschil dan niet-oplaadbare.
9V wordt 8,4V, 1.5V penlite wordt 1.2V.
SOmmige effecten doen daar moeilijk over, met name wahs en fuzzes.
Oh, en een gestabiliseerde 300mA Skytronic adapter is even duur als een oplaadbaar 200mA 9V blok! Food for thought, people. :roll:

Wormaap
20 februari 2005, 15:10
Volgens het etiket geeft mijn oplaadbaar 9V blok gewoon 9V, al zegt de multimeter IDD 8.35 (blokje is wel leeg) Dat een oplaadbare AA batterij 1.2V geeft wist ik al, en staat ook meestal op het etiket (de reden dat een Furby geen oplaadbare batterijen lust, die loopt op 4 of 6 stuks, en dan wordt het spanningsverschil érg groot :P)

harrie-beton
21 februari 2005, 11:17
oplaadbaar zou ik niet doen, live neem ik geen enkel risico:
adapters werken altijd en de hele avond en nacht

Speeddemon
21 februari 2005, 14:26
(de reden dat een Furby geen oplaadbare batterijen lust, die loopt op 4 of 6 stuks, en dan wordt het spanningsverschil érg groot :P)
OMG! :seriousf:

Een Furby met een te groot spanningsverschil... Is ie dan gespannen? Wordt ie onrustig en ADHD-achtig? :-D