PDA

View Full Version : Queen medley, stel em samen!



ieme
16 februari 2005, 21:22
Hallo,

Ik speel in een coverband en wil graag (omdat ik al 13 jaar enorme queenfan ben) een Queenmedley gaan spelen:

Zelf had ik dit in gedachten:
(tape intro one vision)
One vision
Tie your mother down
I want it all
Headlong
Fat bottomed girls
Hammer to fall
We will rock you

Welke medley zou jij samenstellen? (ervanuitgaande dat we geen toetsenist hebben)


Mijn dank is zeer groot!!
ieme

ar250artist
17 februari 2005, 14:19
Hoi Ieme,

Zo te zien moeten het een lijstje queen rockers worden, dus:

Now I'm here
Stone cold crazy
Tie your mother down
Fat bottemed girls
Under pressure
Hammer to fall
I want it all
The show must go on

Zo iets misschien, aan de toetsen heb ik niet gedacht hoor!

Ik vroeg me trouwens af wat de queen fans het beste album vinden. Zelf kies ik voor sheer heart attack en daarna the Works. Het slechtse vind ik the miracle. Hoe zit dat bij jou?

Groet,

Roy

ar250artist
17 februari 2005, 14:20
Hoi Ieme,

Zo te zien moeten het een lijstje queen rockers worden, dus:

Now I'm here
Stone cold crazy
Tie your mother down
Fat bottemed girls
Under pressure
Hammer to fall
I want it all
The show must go on

Zo iets misschien, aan de toetsen heb ik niet gedacht hoor!

Ik vroeg me trouwens af wat de queen fans het beste album vinden. Zelf kies ik voor sheer heart attack en daarna the Works. Het slechtse vind ik the miracle. Hoe zit dat bij jou?

Groet,

Roy

wietse
17 februari 2005, 15:31
hun beste , live at wembley , beter dan dat kan niet.
the miracle is inderdaad minder , maar flash gordon die kan me niet lang boeien.

hendri
18 februari 2005, 12:14
ik zou inderdaad beginnen met one vision en tie your mother down gevolgd door i want it all en we will rock you hammer to fall stone cold crazy (rock gedeelte) bohemian rhapsody en als knaller op het laatst show must go on.

Ik heb alle studio albums en daar vindt ik:

Slechtste album flash gordon (hot space is een goede 2e)
Beste: Queen 2, ANATO

Miracle vind ik wel een goed album maar dat zal vooral komen omdat ik met die cd queen "ontdekt" heb. Ik was toen 8.

Was het maar 26 april :lol:


edit: Sorry niet gelezen dat je geen toestenist hebt. dus show must go on valt af.

ar250artist
18 februari 2005, 13:43
Grappig dat er twee mensen flash gordon zo slecht vinden. Het is ook de enige plaat die bij mij ontbreekt omdat ik altijd het idee had dat die niet de moeite waard is. Hot space is overigens ook een van de stakkers, maar daar zijn iig nog een paar goede nummers op.

Aan hendri: waarom queenII eigenlijk, da's een behoorlijk zware kluif vind ik altijd. Zeker de moeite waard, maar door de vele gitaarlijntjes en e.d. en nummers ligt ie niet makkelijk in het gehoor. Meer een plaat voor de echt fans denk ik.

Blijepanda
18 februari 2005, 16:06
Beste queen plaat: a night at the opera :)

paul15
19 februari 2005, 13:42
Beste queen plaat: a night at the opera :)

+1, met op de tweede plaats the Game

Pete Townshend
22 februari 2005, 22:33
Als je zo'n medley in elkaar gaat bouwen, moet je wel kijken of de nummers enigszins op elkaar aansluiten. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Queen set op Live Aid, daar begonnen ze met BOHEMIAN RHAPSODY, en ze eindigen daar in een A-akkoord. Wat doen ze? Ze beginnen met RADIO GAGA, dus dat loopt helemaal niet lekker over. Ik had daar bijvoorbeeld meteen HAMMER TO FALL achtergezet, want die begint ook in A. Dus wanneer je daar een beetje rekening mee houdt, loopt de medley gelijk ook een stuk beter.

ONE VISION (eindigen in A)
TIE YOUR MOTHER DOWN (begint in A, eindigen in D)
NOW I'M HERE (begint in D, maar dan meteen dat snelle stuk, waar Freddie zingt: "I'm just...it's a new life..and it makes me live again.." oid, eindigen in D)
FAT BOTTOMED GIRLS (begint in D, maar ook hier meteen in het refrein inknallen, eindigen in D - meteen door met: )
HAMMER TO FALL (einde in A, bekkenslag einde in D, bekkenslag einde in E en)
WE WILL ROCK YOU (die snelle versie (zie On Fire/Killers)
EINDE