PDA

View Full Version : Stereo Spelen met welke speakers



alex1959
16 februari 2005, 17:21
Ik ben op zoek naar nieuwe speakers en ik denk dat de Mesa boogie Thiele design cabs wel wat voor mij zijn.
Heeft iemand ervaring met deze cabs, er zijn 2 uitvoeringen namelijk Custom 90 en de EV200 speakers

Ik weet niet wat voor mij het beste is?

Ik speel nu met een V-twin 19" en een Marshall EL84 20/20
De muziek die ik speel is van rock&roll, blues en Jazz

Alex

vinni
16 februari 2005, 20:15
Hoi,

Onlangs stonden er twee Bagend kastjes te koop.
Da's volgens mij de beste koop als je twee kastjes zoekt met een 12" speaker. Volgens mij Eur 500 tweedehands van Morris.

Ik zelf sta ook aan de vooravond van de aanschaf van twee kasten.
Het zullen de nieuwe ENGL 2X12 kasten worden.
Heb dan ook een VHT 2/50/2 versterker en momenteel een 4X12 ENGL kast. Wil toch dat zware geluid.

Groet,
Vinni

Nocki
16 februari 2005, 20:25
de mesa kasten zijn er in nog veel meer uitvoeringen. ik heb zelf de half open back EVM uitvoering gehad. geweldige kastjes. was er erg over te spreken. ik heb de bag end kastn ook gehoord en kwa vergelijking klonken die wat sterieler en wat minder warm. maar geven wel heel goed het karakter van je amp weer. het zijn beide hele goede kastjes/speakers maar voor mensen met een andere smaak.

NOcki

srv-man
16 februari 2005, 21:48
de mesa kasten zijn er in nog veel meer uitvoeringen. ik heb zelf de half open back EVM uitvoering gehad. geweldige kastjes. was er erg over te spreken. ik heb de bag end kastn ook gehoord en kwa vergelijking klonken die wat sterieler en wat minder warm. maar geven wel heel goed het karakter van je amp weer. het zijn beide hele goede kastjes/speakers maar voor mensen met een andere smaak.

NOcki

Uiteraard is het een kwestie van smaak, maar niet alleen dat. Ik heb zelf ook 2 BagEndjes en heb er een tijdje een Mesa Thiele EV kastje bij gehad. Het grote verschil is dat de de BagEnds net zo goed zullen klinken als je versterker is, met een goede versterker is het super en met een slechte versterker shit. De Mesa's hebben veel meer een eigen sound en klinken met een wat mindere versterker nog best goed, maar geven het karakter van een heel goede eindtrap niet echt door.

Zelfs mijn vrouw (die meestal wel wat verschil hoort, maar toch eigenlijk alles hetzelfde vindt klinken) vond de BagEnd direct veel beter dan de Mesa Thiele. Dus ik zou altijd voor een setje BagEnds gaan. Zeker voor € 500, want dat is echt een koopje (heb ik mijn maat ook verteld en die heeft ze gekocht 8-) )

Bij www.double-d.nl staat nog een setje voor 750, is ook nog een normale prijs.

Edit: voor jouw muziekstijl zou ik zeker een BagEnd kiesen, de Mesa Thieles vind ik meer "rock" klinken ,de BE's zijn veel natuurlijker.......................mijn voorkeur is wel duidelijk :wink:

Succes, Theo

alex1959
17 februari 2005, 00:05
Hey, bedankt allemaal voor je reaktie.

Zijn de Bag End met de rode stof bekleed en 200 Watt power? Als het die zijn vind ik ze er niet professioneel uitzien. Ze doen mij dan denken aan de goedkopere kasten.
Maar ik kan niet over de kwaliteit oordelen omdat ik ze nog nooit heb gezien en gehoort.
Is de 200 watt niet een beetje overtrokken voor een 20 Watt eind versterker.
Volgens mij klinken speakers niet goed als ze niet een bepaald vermogen krijgen wat ze nodig hebben of is dit niet waar wat ze mij verteld hebben.

Dat is de reden dat mijn voorkeur uitging naar de 90 Watt kasten.

Ik denk dat ik eens met DoubleD ga praten en luisteren.

Alex

srv-man
17 februari 2005, 22:19
Zijn de Bag End met de rode stof bekleed en 200 Watt power? Als het die zijn vind ik ze er niet professioneel uitzien. Ze doen mij dan denken aan de goedkopere kasten.

Vergis je niet, dat Heugaveld tapijtje is onverwoestbaar en sterker dan Tolex.


Is de 200 watt niet een beetje overtrokken voor een 20 Watt eind versterker.
Volgens mij klinken speakers niet goed als ze niet een bepaald vermogen krijgen wat ze nodig hebben of is dit niet waar wat ze mij verteld hebben.

Dat geldt inderdaad voor speakers als Celestion, die gaan pas op volume lekker klinken. De BagEnds klinken op laag volume net zo goed als hoog volume.


Ik denk dat ik eens met DoubleD ga praten en luisteren.

Inderdaad, laat je oren beslissen!

Succes, Theo
Alex[/quote]

alex1959
17 februari 2005, 23:22
Hey theo,

Geld dit ook voor de EV 200 watt speakers van Mesa?

Heb jij daar ervaring mee?

Nocki
18 februari 2005, 20:20
dat van de bag end's klopt idd. het zijn hele goede speakers en geven het karakter weer van de amp op een betere manier dan de EVM's
de EVM's hebben toch meer een eigen geluid.
de Bagends heb ik geprobeerd en vond ze te steriel klinken. dat is ook de reden waarom ik dus gebleven ben bij de EVM's het is een kwestie van smaak en wil je echt een geluid wat uit de amp komt en hele transparante speakers hebben zit je daar zeker goed. ik vond ze dus te steriel maar waren absoluut heel erg goed.
ligt ook nog heel erg aan het werk wat je ermee gaat doen.

NOcki

srv-man
18 februari 2005, 20:45
Hey theo,

Geld dit ook voor de EV 200 watt speakers van Mesa?

Heb jij daar ervaring mee?

Wat mij betreft geldt het vooral voor Celestions. EV speakers klinken ook al redelijk op laag volume, hoewel het Thiele kastje pas echt tot leven komt op "full throttle", maar dan is het ook echt een beest.

Chiel
21 februari 2005, 00:22
Juke Box in Boekel heeft een stel Thiele Boogie kastjes te koop staan. Heb ze voor de gein laatst nog ff gechecked, maar mijn BagEnds vind ik toch wat strakker klinken. Maar goed, dat blijft een kwestie van smaak. Ik zou zeggen neem je rack onder de arm en cross het land ff door en probeer beide kasten eens :wink: . Da's het enige goede advies dat je gegeven kan worden op dit ogenblik.
Verder kan ik je enkel nog de Bogner 12" cabs aanbevelen. Is Btje een combi tussen de Mesa en BagEnds. Vind deze ook erg goed. Maar goed, deze zijn tweede hands niet te vinden en nieuw betaal je de hoofdprijs :o .

alex1959
21 februari 2005, 18:18
bij Jukebox zijn de Thiele kasten verkocht

Dit waren de 90 Watt uitvoering met Celestion Custom 90 speaker
klinken erg goed.

Ik heb al cabs gekocht Mesa Thiele Custom 90
Bij de Muziekwinkel in Valkenswaard

Ze komen deze week binnen ik ben zeer benieuwd.
:lol:

alex1959
17 maart 2005, 20:40
Mijn Mesa Boogie Thiele cabs zijn binnen. :lol:

De sound is precies wat ik er van verwachte met mijn apparatuur.

Ze klinken erg goed met mijn Mesa preamp en mijn Marshall eindtrap.

De stereo effecten komen goed en strak door.

Mijn Les Paul custom heeft er weer plezier in om te scheuren.
Wat mij opvalt met deze cabs is het evenwicht in de frequenties van de speakers.

Alex

doncker
18 maart 2005, 11:47
Proficiat met je aankoop. Je gaat er volgens mij nog veel plezier aanhebben.

vester86
20 maart 2005, 01:58
gefeliciteerd eric :-)

de 2e V-twin is trouwens binnen (een bandmaatje wilde er ook een) en vind het nog steeds een geweldig apparaat :-)

alex1959
21 maart 2005, 09:34
Hi Joris,

Leuk dat de Mesa je zo goed bevalt.

Ik moet nu toegeven met de Mesa Thiele cabs is het nog beter als dat je bij mij heb gehoort met de London City 4x12"

Het geluid is nu heel direkt en zoals ik je heb verteld dat de oude speakers van London City volgens mij wat versleten waren.

Het klinkt nu super.

Bedankt voor je reaktie.
Succes
ALEX( is de naam niet Erik)

vester86
21 maart 2005, 22:32
ik denk iedere keer dat het eric is, dat is echt stom

Sorry Alex.

Ja, ik kwam eigenlijk voor die marshall 2020,maar die mesa maakte indruk :-) binnenkort (18 april) optreden in de W2 concertzaal in den bosch, dan zal ik um eens aan het werk zetten