PDA

View Full Version : Pickup covers LP verwijderen ----> meer sustain ???



arno
16 februari 2005, 17:18
test

arno
16 februari 2005, 17:19
Nou heb ik ergens gelezen dat je meer sustain krijgt als je de pickupcovers van een LP(mag ook een andere gitaar zijn) eraf haalt.

Is dit een fabeltje of werkt het echt. En scheelt het veel of is het vrijwel niet te horen?

fred dons
16 februari 2005, 17:26
bs, om het netjes te zeggen :wink:
afhankelijk van het gebruikte materiaal kan een kapje wel wat hoog uit je geluid halen maar in principe zal dat verschil minimaal zijn

wat wel effect heeft is de hoogte van je element, te dicht op je snaren en door de stringpull van de magneet zal de sustain korter worden, te ver er vanaf en je output zal te laag zijn (wat ook een verminderd sustain tot gevolg heeft)
kwestie van even uitproberen

1959SLP
17 februari 2005, 11:36
Je sound wordt iets gedefinieerder. Met zo`n kapje er op is het magnetisch veld waar je sound door wordt opgepikt een stuk breder dan bij alleen de polepieces. Denk maar aan de klankkleur bij de posities van de PU`s.

RS-Rik
17 februari 2005, 13:47
Vanaf wanneer wordt stringpull merkbaar?

Ik heb een soort gigantische inbus bouten op mn pickups zitten in plaats van van die mooie stipjes. Heeft dat effect?

1959SLP
17 februari 2005, 14:16
Ik heb een soort gigantische inbus bouten op mn pickups zitten in plaats van van die mooie stipjes. Heeft dat effect?

Als ze zwart zijn dan zijn het waarschijnlijk DiMarzio PAF Pro`s (aangename PU`s overigens). materiaalsoort heeft idd effect op je sound.

Azrael
17 februari 2005, 14:53
Vanaf wanneer wordt stringpull merkbaar?

Ik heb een soort gigantische inbus bouten op mn pickups zitten in plaats van van die mooie stipjes. Heeft dat effect?

Moet je even testen. Pickups omhoog en omlaag schroeven en het verschil meten/

RS-Rik
17 februari 2005, 15:55
Ja das een probleem want ze staan natuurlijk al iets lager door die bouten, en ik ben al 1 schroef kwijt geraakt omdat die ietsje aan de korte kant is.