PDA

View Full Version : Klon Centaur en Maxon AD-900



Stringz-N-Pickz
3 juli 2002, 19:01
Heeft iemand deze pedalen een keer gebruikt. Ze schijnen state-of-the-art te zijn. Ben benieuwd naar reacties van gebruikers.

Greetz,
SNP

Grandma_Placenta
4 juli 2002, 14:48
wil ik ook wel weten ja..vooral die Maxon.
Ken je de site musictoyz.com al?

Stringz-N-Pickz
4 juli 2002, 17:43
Ja die site ken ik al. Maar ik aarzel een beetje om deze pedalen zomaar online te kopen. Ze zijn nogal prijzig namelijk. Ik ben wel op zoek naar een goede delay en deze schijnt echt zeer goed te zijn.

Grandma_Placenta
4 juli 2002, 17:44
ja ik zit in een zelfde soort positie alleen zat ik dan te denken aan de AD80 van Maxon. Tis inderdaad wel erg duur, omdat je dan ook nog allemaal van die extra kosten moet betalen om zo'n ding in Nederland te krijgen. Misschien koop ik toch maar een EH Memory Man, net ff iets makkelijker

SteavisSmokin
4 juli 2002, 18:21
de klon centaur is toch een overdrive pedaal?? of mis ik iets?

jpb
4 juli 2002, 20:45
De Klon is een buizen clean-boost/overdrive; duur ($300 in US zelfs tweedehands); paar maanden levertijd; en schijnt een geweldige clean boost te hebben. De overdrive schijnt goed te zijn maar nogal speciiek. Sommige gitaristen hebben liever een analoog pedaal (b.v. Fulldrive). Ik zou zelf niet snel een Klon kopen, ik weet waar je ze zou kunnen proberen, en dat lijkt me wel verstandig. Komt in Ned denk ik in de buurt van de hfl 1000,- en er zijn vele goede en goedkopere transistor pedalen voor (Fulldrive; Sparkle drive etc.). Overigens, FNS heeft in die prijsklasse ook een buizen cl-b/od; schijnt goed te zijn; die kun je wel proberen.

BLOK182
5 juli 2002, 13:33
Voor 435 euro staat de centaur op http://www.custom-sounds.com

gab
25 juli 2002, 13:02
Op 2002-07-04 20:45, schreef jpb:
De Klon is een buizen clean-boost/overdrive; duur ($300 in US zelfs tweedehands); paar maanden levertijd; en schijnt een geweldige clean boost te hebben. De overdrive schijnt goed te zijn maar nogal speciiek. Sommige gitaristen hebben liever een analoog pedaal (b.v. Fulldrive). Ik zou zelf niet snel een Klon kopen, ik weet waar je ze zou kunnen proberen, en dat lijkt me wel verstandig. Komt in Ned denk ik in de buurt van de hfl 1000,- en er zijn vele goede en goedkopere transistor pedalen voor (Fulldrive; Sparkle drive etc.). Overigens, FNS heeft in die prijsklasse ook een buizen cl-b/od; schijnt goed te zijn; die kun je wel proberen.


ik heb een klon, bij de maker zelf besteld. er klopt een ding niet helemaal. er zit namelijk echt geen buis in. het klopt dat de klon behoorlijk prijzig is. ik heb verschillende andere geprobeerd en was niet tevreden. de clean boost van de klon is erg transparant maar wanneer je een beetje overdrive er in draait krijg je een mooie rauwe toon. het is een pedaal die ook erg afhankelijk is van je andere spullen en hij komt goed tot zijn recht met een fender achtige versterker die net niet overstuurd. de klon kan hem dan een duwtje in de rug geven wat een mooie zingende toon opleverd.