PDA

View Full Version : nieuwe gitaar topic



lars
3 juli 2002, 16:54
jeuj k heb weer een nieuwe (gebruikte) gitaar erbij, deze keer een gibson the paul (zo'n walnoot plank uit '79) is trouwens al mijn 3e aankoop via gitaarmarkt.nl, gaat goedzo.

anyways, iemand nog leuke details of verhalen over deze gitaar?

Wat mij erg opvalt is dat de afwerking echt veel beter is dan die van gibsons van nu maar dat was al bekend geloof ik. ik ga van de week maar es de body helemaal kaalschuren ,behalve de neck en headstock dan, en em dan een exotisch kleurtje geven.
ik wou er emg's ingooien maar de elementen die er nu inzitten klinken te goed, en er zitten 5 microswithes op die dan nutteloos worden dus dat laten we maar mooi zitten.

sash
3 juli 2002, 17:14
heb je er foto's van?

lars
3 juli 2002, 17:47
nee niet van die van mezelf, heb me digitale piece of shit camera allang verpatst op marktplaats. maar deze lijkt er sprekend op, alleen zitten bij die van mij nog een 5 tal microswitches om de elemeten single/hum en in/uitfase ect te schakelen en mijn elenten zijn wit, met een chromen rand om de coils heen.

ik ga etzelfde doen als op die page alleen niet blank lakken maar iets apparters.

iemand nog ideeen welke verf werkt (alleen reageren als je het zeker weet en het zelf gedaan hebt, gokken kannik ook)

http://www.geocities.com/~badlad/the79paul.htm

sash
3 juli 2002, 17:49
Ik het topic 'nieuw kleurtje' heeft iemand het met autolakspuitbussen gedaan, en het zag er heel creatief uit. Ook een Les Paul trouwens.

Lacrymosa
3 juli 2002, 19:19
Lakken is echt iets dat je door een pro moet laten doen, ik heb et zelf ook geprobeerd met mn troep gitaar en daar zit nu dus eigenlijk een te dikke laag lak op, hierdoor is het geluid wat iel geworden.

CheerS!!