PDA

View Full Version : =======Jax - Harmonic riff======



Jax
16 februari 2005, 09:26
Hallo,

Hier is mijn riff voor de riff-contest. Ik had eigenlijk niet van mezelf verwacht dat ik daadwerkelijk iets zou hebben om op tijd in te leveren, maar dat is toch gelukt.

Ik heb geprobeerd de riff zo simpel mogelijk te houden, zonder dat deze karakter en betekenis zou verliezen. Hij bestaat uitsluitend uit harmonics, wat ik een erg mooie sfeer vond geven. Dit thema van harmonics komt steeds terug, ik had namelijk vernomen dat een riff een steeds terugkerend thema moet hebben, dus ik heb niet geprobeerd het thema uit te werken.

Vervolgens heb ik geprobeerd met de begleiding om de riff zoveel mogelijk in te kleuren, en de sfeer ervan af te maken. Ik heb me laten beinvloeden door verschillende stijlen, resulterend in een stukje muziek dat volgens mij moeilijk tot één bepaalde stijl kan worden toegeschreven.

Harmonic riff (http://www.xs4all.nl/~epedel/riff2.mp3)

Grave Fillé
16 februari 2005, 20:23
Klinkt heel erg lekker!! Alleen kan het wat gevarieerder vind ik. Still, i like this shit

Jax
16 februari 2005, 21:53
Bedankt! :)


Alleen kan het wat gevarieerder vind ik

Ja, dat is zo, maar ik heb express het thema zo gelaten, zonder deze uit te werken, omdat ik dacht dat een riff niet uitgewerkt behoordde te worden. Daarom heb ik wel juist geprobeerd dmv een uitgewerkte begeleiding de sfeer van het thema te versterken.

Nog bedankt voor je reactie.

Grave Fillé
17 februari 2005, 16:08
Geen probleem 8-)