PDA

View Full Version : nou moet je me toch eens uitleggen



Davidian
15 februari 2005, 23:20
ik hoor sommige mensen zeggen dat ze 2 uur bezig zijn met toonladders

ik ken er nu 1 de pentatonische en do re mi

en daar ben ik echt geen 2 uur mee bezig
:???:

heeft iemand meschien een site waar er meer opstaan want ik heb nog niet echt een vaste routine en met die penta shit kan ik niet echt metalcore solo's uit halen :razz:

alvast bedankt :)

VHsologitarist
16 februari 2005, 02:07
Hey Davidian,

Tja... je vind 2 uur toonladders oefenen veel???
en je denkt dat dat komt doordat je maar 1 a 2 toonladder(s) kent???

Nouw ik denk dat als je 2 toonladders kent echt wel zoet ben in 2 uur:
je kan de toonladder ook uitbuiten door ze in triolen te spelen etc.
Ook door de toonladder op verschillende posities te pakken op de hals ben je al veel tijd kwijt als je dit nooit eerder hebt gedaan.
Probeer ook de tempo aan te passen en/of noot 2 keer aanslaan en zo de toonladder maken.
Het zijn maar voorbeelden:

De standaard toonladders (diatonisch, pentatonisch, minuer, harmonisch mineur etc.) en akkoorden, het stemmen enz. staat op een handige overzichtelijke site, hoop dat je er wijzer van wordt:
http://www.chordbook.com/guitarscales.php


8-) Oefentze en veel suc6!!!!


groetjes
ferreke

sneez0r
16 februari 2005, 09:38
Ach, het is ook niet voor iedereen noodzakelijk om die toonladders te oefenen. Sterker nog, de afgelopen tijd heb ik zelden toonladders geoefend. Het gaat er meer om hoe je die dingen toe kan passen. Het is in ieder geval nuttig om wat toonladders te kennen, en om een aantal patronen op het fretboard te leren, maar alleen als je het echt nodig vindt moet je die toonladders op snelheid oefenen.

taylor
16 februari 2005, 11:15
ja idd.

het kunnen spelen van 1 ladder neemt niet zoveel tijd in beslag(op snelheid is wat anders),het is belangrijk dat je het kunt toepassen.

ladders is gewoon gereedschap die je zelf creatief moet omzetten in melodie ideeen.

als je 1maal ladders kan spelen kun je gaan denken aan techniek bv 16e,triolen,omslag ect

WICKED
16 februari 2005, 17:08
Eerste laddertjes die je leert zullen wat tijd vragen, de rest zal veel sneller gaan om dat je de logica een beetje leert kennen :D Tenminste bij mij was dat wel zo :)

Brianmayrulezzz
16 februari 2005, 17:56
ej vriend, steve vai oefende 10 uur per dag, hier zat echt wel een paar uur toonladders bij hoor :wink: ! Ligt er maar aan of je het er voor over hebt om zo lang toonladders te oefenen.

Thom TK
16 februari 2005, 18:07
ej vriend, steve vai oefende 10 uur per dag, hier zat echt wel een paar uur toonladders bij hoor :wink: ! Ligt er maar aan of je het er voor over hebt om zo lang toonladders te oefenen.

Dat vind ik dan weer overkill, no offense hoor, maar er is natuurlijk wel een limiet.
Ik bedoel, je kan maar een bepaald tijd trainen waarin je daadwerkelijk ook iets leert.
Maargoed, het is wel ene leuk voorbeeld :-D

taylor
17 februari 2005, 11:29
met toonladders oefenen (vai)bedoelen ze dus meer techniek zoals ik al zei 16e ect en ook de toepassing ervan.

ladders recht naar beneden spelen en weer terug is alleen iets wat je doet als je net leert of voor snelheid oefening veder niet,eigenlijk gewoon als stamp werk dat het op gegeven moment automatisch gaat.