PDA

View Full Version : Welk type Jackson is dit?



intGod
15 februari 2005, 22:06
Welk type Jackson is dit?

Van het serienummer kan ik afleiden dat ze in Japan gemaakt is, waarschijnlijk tussen 1990 en 1992.

De body is exact dezelfde als die van een Dinky XL inclusief de uitsparing aan de onderkant van de body onder de hals. Er zijn echter 2 afwijkingen: het is een dots-only versie en de enige XL's die ik kan vinden hebben sharkfin inlays.
Er zit slechts een master volume knop op en geen master tone knop. De master-tone knop is zeer zeker niet weggewerkt. Er zit slechts 1 soort verf op en aan de achterkant is ook niet te merken dat er een knop weggewerkt zou zijn.

Mijn vermoeden dat het een XL is baseer ik op de vorm van de body die, voor zover ik wat afweet van Jackson, uniek is voor de Dinky XL. Alle andere dinky's hebben een superstrat vorm.

Het vreemde is ook dat op het driehoekje aan de kop niets af te lezen is. Normaal stond op dat driehoekje altijd het type, zo ook bij de Dinky XL voor zover ik weet.

De configuratie:

24 frets
s/s/h
Jackson double-locking tremolo
master-tone

Alle hulp wordt op prijs gesteld.

http://www.sentientbeings.nl/livejournal/images/jackson%20family/jackson2.jpg

Wormaap
15 februari 2005, 22:32
Da's een Jackson Fusion volgens mij. Daar zijn veel verschillende soorten van, maar misschien dat je daarmee wat verder komt.

lupoloco
15 februari 2005, 22:38
denk ook fusion

intGod
15 februari 2005, 22:42
Da's een Jackson Fusion volgens mij. Daar zijn veel verschillende soorten van, maar misschien dat je daarmee wat verder komt.

Ongelofelijk maar waar. Het is inderdaad een Fusion en wel een Fusion Custom. Ik wist niet dat er zo veel verschillende Fusions waren. Mijn 'andere' gitaar is namelijk een Fusion EX Professional en die heeft een andere body met slagplaat, een tone control, een gewone Jackson humbucker en de type-aanduiding op het plaatje.

Sterker nog, de humbucker blijkt een EMG81 te zijn en dus origineel. Bewijs:

http://fr.audiofanzine.com/img/produits/normal/4/2/42720.jpg

Dank je wel voor de gouden tip!.

Ibanez RuleZ
15 februari 2005, 22:58
dat is volgens mij geen EMG81 op de foto, tenzij ik er naast zit. het is me ontschoten wat voor element het wel is, is volgens mij van Jackson, zeker gezien de andere elementen die van jackson zijn, jackson had in die periode eigen gebouwde elementen, die overigens best goed waren.

professionals uit die periode zijn goede, heel goede gitaren.

harrald

intGod
15 februari 2005, 23:30
Na nog veel rondzoeken in de richting van Fusion blijkt er nooit een Fusion Custom in de catalogi te hebben gestaan. Ik heb even alle catalogi uitgespit van 1990-2000 en in 1994 kwam ik een Fusion SS tegen met ssh configuratie, 1 volume knop en dots-only op de hals.

Laat die Fransen dus maar lullen.

Maar helaas, ook van de Fusion SS niks te vinden op het internet :(

Ritch
16 februari 2005, 17:20
geil man!

Robin.ke
9 november 2006, 22:58
Dat is grappig, exact mijn gitaar. Het inderdaad een Fusion. Humbucker is volgens mij gewoon Jackson. Ik zal hem eens onder de loep nemen, misschien staat er wat op.

Tho
9 november 2006, 23:24
Het schijnt inderdaad dat de Pro's uit die tijd de USA's van nu evenaren. Mooi gitaartje!

Ritch
10 november 2006, 10:12
geil man!

Heb ik dat gezegd?

dracobaco
10 november 2006, 15:27
Voortaan niet te gehaast zoeken................
Staat gewoon in de Jackson/Charvel catalogus uit 1992.(Vol.2)

Tis maar dat je het weet............................