PDA

View Full Version : Akoestische Gitaarmeeting #2



Harald
15 februari 2005, 21:37
Definitieve datum

zondag 24 April
(vanaf 16:00 uur)
---------------------
Het Muziek Café
Hoofdstraat 166-3
7311 BC Apeldoorn
http://www.muziekcafe.tv/

PA is aanwezig, wil je over een akoestische gitaarversterker spelen, dan graag zelf meenemen.

Dus zelfde lokatie als in Januari.

Wijzigingen in het programma uiteraard voorbehouden, maar al gevraagd:

Bert K en Delphiro kunnen dit keer hopelijk wel komen spelen.
Picker komt zijn cd presenteren!

Harald
15 februari 2005, 21:38
Voor de mensen die met de auto komen, heb ik een kaartje gemaakt met de lokatie van mij bekende parkeerplaatsen. Is uit het hoofd gedaan, maar zal bij benadering kloppen.

Wat info: X marks the spot, of in ieder geval een vreemd groen sterretje...

De Naald is een obelisk die langs de rondweg te vinden is. Kom je daar terecht dan richting centrum afslaan en voorbij orpheus (het theater) je zit dan op de gele weg.

Rood zijn parkeerplaatsen langs de weg, die zijn dan vermoedelijk gratis. (Wel even controleren bij de automaat) Blauw zijn parkeergarages. Die zijn in ieder geval niet gratis.

Wil je met de auto lossen moet dat via de Passtraat, is het daar dicht, dan kun je nog via de markt, maar dan moet je het centrum een beetje kennen. Kan niet garanderen dat dat lukt. Er zit daar zo'n paal in de weg die omhoog kan... Je kunt daar wel vrij dichtbij komen. Geloof trouwens dat in de passtraat ook parkeerplaatsen zijn, maar weet het niet zeker.

Het kaartje:
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/parkeren.jpg

Het cafe is om 16:00 uur open. PS in het kaartje zit een fout. Het horizontale stuk bij het Beekpark heeft geen parkeerplekken, die komen iets verderop weer. Tussen Orpheus en dat stukje zijn er ook een paar, maar niet veel.

iam
15 februari 2005, 22:30
hoe lang was dat weer van Belgie?
ik wil Picker zijn cd-voorstelling niet missen namelijk (of kom je ook dichter bij Belgie Picker?)

Kasper
15 februari 2005, 23:14
hoe lang was dat weer van Belgie?
ik wil Picker zijn cd-voorstelling niet missen namelijk (of kom je ook dichter bij Belgie Picker?)

Hupla (http://www.maporama.com/share/iti.asp?SESSIONID=%7B979BF090-6B25-4AE6-9B9B-3A8ED6E50D9A%7D&ITI_START_COUNTRYCODE=BE&ITI_START_ADDRESS=&ITI_START_ZIPCODE=8&ITI_START_STATE=&ITI_START_CITYNAME=BRUGGE&ITI_END_COUNTRYCODE=NL&ITI_END_ADDRESS=&ITI_END_ZIPCODE=&ITI_END_STATE=&ITI_END_CITYNAME=APELDOORN&VN=WINDOWXY&VV=1600x1172&ITI_MODE=vehicule&ITI_MODE_OPTION_vehicule=Time&ITI_SPEED=2&ITI_NOTOOLROAD=&ITI_MAP_SIZEXY=759x555&units=0&SEARCH_ITI.x=19&SEARCH_ITI.y=8)

Picker
28 februari 2005, 18:30
hoe lang was dat weer van Belgie?
ik wil Picker zijn cd-voorstelling niet missen namelijk (of kom je ook dichter bij Belgie Picker?)

Ik woon in Eindhoven. Als het weer wat warmer wordt zal ik wel eens de ramen openzetten (bij noordenwind).

Hmmm... Noordenwind + warm = zeldzaam. Kom toch maar naar Apeldoorn!

Harald
28 februari 2005, 21:56
Ben al benieuwd naar je optreden. Je cd is nog beter dan ik verwacht had!

Picker
1 maart 2005, 08:42
Je cd is nog beter dan ik verwacht had!

Je dacht natuurlijk, dat kan nooit wat wezen van zo'n rare snuiter, en het viel toen best mee?

Geintje... :razz:

'k Zie je van 't weekend.

AcousticFreak
1 maart 2005, 11:06
Ik heb een meisje leren kennen dat in mijn ogen (oren) onwijs mooi kan zingen (maar misschien is het de verliefdheid...). Dus uhm... wie weet!!

Ben bij m'n gitaarles ff een paar stapjes omlaag gegaan.. ff relaxt :) Ben nu bezig met een vrij simpele maar supermooie bewerking van Scarborough Fair door Sacksioni! Misschien is dat een ideetje? Enne.. Misschien durf ik wel een stukje te zingen.... (Nee Sjors!!! Doe het niet!!!).

Ik hou het in ieder geval klassiekerig tussen al die fingerpickers daar :o

Maar heb absoluut niet de fingerpick op jullie hoor :lol:

SaferSephy
1 maart 2005, 13:05
ik zou heel graag mijn eerste TE nummertje live komen spelen...maar helaas ben ik nog maar net iets langer als een half jaar aan de gang en klinkt het nog te verrot tussen al die virtuozen :P

Picker
1 maart 2005, 17:05
ik zou heel graag mijn eerste TE nummertje live komen spelen...maar helaas ben ik nog maar net iets langer als een half jaar aan de gang en klinkt het nog te verrot tussen al die virtuozen :P

Niks mee te maken vriend. SPELEN! En als het niet mooi klinkt dan word je met de gitaar om je nek geslagen de straat opgezet!

:wink:

Zonder gekheid: als ik jou was zou ik gewoon spelen. Wat maakt het uit? Het is een goede ervaring en als er echt zoveel virtuozen rondlopen kun je daar alleen maar een hoop opsteken. Maar dan moeten die virtuozen het wel eerst horen natuurlijk.

Ik reken op je! :B

Welk nummertje is dat overigens? Ik vind het op zich al heel verdienstelijk dat je na een half jaar al aan Tommy begint! Ik deed daar meer dan dertig jaar over...

SaferSephy
1 maart 2005, 18:01
"I've always thought of you" :)

soundclipje van m'n gepingel na een weekje prutsen staat in het Sounds forum

Picker
1 maart 2005, 18:46
Nou, dat speel je dan alvast beter dan deze virtuoos, want ik speel dat nummer helemaal niet.

Heb net even geluisterd naar je soundfiles, maar als je dat flikt na zes maanden dan wacht jou een grote toekomst als TE2, als je zo doorgaat! Of speel je al veertig jaar ukelele, banjo en mandoline? Klasse! Hoe oud ben je?

Picker.

SaferSephy
1 maart 2005, 19:04
ik ben vorige maand 21 geworden...geen ervaring met andere snaarinstrumenten (mjah ik heb mezelf wat piano geleerd maar dat telt niet :P)

ik vind het gewoon leuk om gitaar te spelen :)

-Tijs

Picker
1 maart 2005, 20:10
Nogmaals complimenten. Veelbelovend. Ga zo door en je wordt nog eens heel erg goed!

SaferSephy
1 maart 2005, 22:03
Bedankt voor de inspirerende woorden! :) Leuk om dat te horen van een ervaren picker. Ik ga zeker proberen om erbij te zijn in april :)

AcousticFreak
2 maart 2005, 11:03
Het is juist leuk om mensen van allerlei niveau's te horen.. Ik kan wel leuk spelen, maar vergeleken met Picker, Harald, Delphiro en anderen is het maar simpeltjes.

Het gaat om de sfeer lijkt me. En die was goed de vorige keer. :)

AcousticFreak
2 maart 2005, 11:04
Het is juist leuk om mensen van allerlei niveau's te horen.. Ik kan wel leuk spelen, maar vergeleken met Picker, Harald, Delphiro en anderen is het maar simpeltjes.

Het gaat om de sfeer lijkt me. En die was goed de vorige keer. :)

VHsologitarist
2 maart 2005, 20:00
Hey luitjes!!

Ik en mn broer komen dit keer niet!
In deze maand valt net het project afronding en kunnen ons geen vrije tijd veroorloven. Sorry (de volgende keer maar weer)

groetjes
8-)

Harald
28 maart 2005, 20:51
@VHsologitarist; succes met jullie project.

Bump :cool:

Maar ondertussen wel wat leuke nieuwtjes, Picker komt in April, wat al bekend was. Maar er zijn inmiddels wat meer belangstellenden, in Juni komt Willem van Mil zijn cd Irresoluto voorstellen, waarschijnlijk met bassist en percussionist. Hij is niet zo bekend maar de cd klinkt prima, dus niet missen. In Augustus is het de bedoeling dat Gert de Meyer komt spelen. Hij zat vroeger nog wel eens hier op het forum. Heeft twee cd's uit bij Acoustic Records, en is met een derde bezig. Gert is naast de 6-snarige ook erg goed op 12 string.

AcousticFreak
30 maart 2005, 14:58
Blijft het ondanks allen vernieuwingen wel een meeting waar alle niveaus kunnen blijven spelen?

Harald
30 maart 2005, 16:04
Het open podium idee blijft gewoon zoals het is! Alle nivos welkom. En het moet gewoon gezellig blijven uiteraard. Juist de afwisseling en uitwisseling tussen ervaren en minder ervaren muzikanten en performers houdt het ook leuk. Het hoeft geen proffesioneel gitaarfestival te worden. Overigens zowel Willem van Mil, als Gert de Meyer wilden zelf komen spelen vanuit het open podium idee. Aangezien ik weet hoe ze spelen zeg ik dan zeker geen nee. Uiteindelijk een buitenkans voor iedereen om ze zo aan het werk te zien, lijkt me. In zo'n situatie kun je allicht ook nog eens met ze praten. Dat hoeft op een gitaarfestival niet altijd te lukken.

Zegt overigens veel over de kansen in het akoestisch gitaar circuit in Nederland. Het is een klein wereldje, en in Nederland zijn de mogelijkheden voor dit soort muziek niet zo geweldig. Een van de gedachtes achter het hele gebeuren is om te kijken of daar wat verbetering in is te brengen. Zitten er op een gegeven moment echt te veel (semi)profs de tijd vol te spelen, dan moet of de frequentie omhoog, of verhuizen die muzikanten naar het volgende idee: Ik wil ook kijken of het mogelijk is om parallel aan de open podium zondagen ook af en toe specials te organiseren waar bijvoorbeeld twee gitaristen elk een set spelen. Misschien wel in iets meer theaterachtige setting. Maar dat is dan echt iets anders.

sanderke
15 april 2005, 21:30
ik zou heel graag mijn eerste TE nummertje live komen spelen...maar helaas ben ik nog maar net iets langer als een half jaar aan de gang en klinkt het nog te verrot tussen al die virtuozen :P

ben ik dan echt zo traag ?
ik speel al anderhalf jaar en heb elke week (prive)les
en ik kan op accoorden na uiteraard echt nog geen complete nummers soleren of picken ofzo hoor.
hoe snel ging dat eigelijk bij de rest en dan bedoel ik eigenlijk zo van: hoe lang duurt het voor je in een bandje kan beginnen.

sanderke
15 april 2005, 21:30
ik zou heel graag mijn eerste TE nummertje live komen spelen...maar helaas ben ik nog maar net iets langer als een half jaar aan de gang en klinkt het nog te verrot tussen al die virtuozen :P

ben ik dan echt zo traag ?
ik speel al anderhalf jaar en heb elke week (prive)les
en ik kan op accoorden na uiteraard echt nog geen complete nummers soleren of picken ofzo hoor.
hoe snel ging dat eigelijk bij de rest en dan bedoel ik eigenlijk zo van: hoe lang duurt het voor je in een bandje kan beginnen.

Droffie
19 april 2005, 12:37
Het open podium idee blijft gewoon zoals het is! Alle nivos welkom. En het moet gewoon gezellig blijven uiteraard. Juist de afwisseling en uitwisseling tussen ervaren en minder ervaren muzikanten en performers houdt het ook leuk. Het hoeft geen proffesioneel gitaarfestival te worden. Overigens zowel Willem van Mil, als Gert de Meyer wilden zelf komen spelen vanuit het open podium idee. Aangezien ik weet hoe ze spelen zeg ik dan zeker geen nee. Uiteindelijk een buitenkans voor iedereen om ze zo aan het werk te zien, lijkt me. In zo'n situatie kun je allicht ook nog eens met ze praten. Dat hoeft op een gitaarfestival niet altijd te lukken.

Zegt overigens veel over de kansen in het akoestisch gitaar circuit in Nederland. Het is een klein wereldje, en in Nederland zijn de mogelijkheden voor dit soort muziek niet zo geweldig. Een van de gedachtes achter het hele gebeuren is om te kijken of daar wat verbetering in is te brengen. Zitten er op een gegeven moment echt te veel (semi)profs de tijd vol te spelen, dan moet of de frequentie omhoog, of verhuizen die muzikanten naar het volgende idee: Ik wil ook kijken of het mogelijk is om parallel aan de open podium zondagen ook af en toe specials te organiseren waar bijvoorbeeld twee gitaristen elk een set spelen. Misschien wel in iets meer theaterachtige setting. Maar dat is dan echt iets anders.

Harald, hoe werkt de meeting? is het de bedoeling dat iedereen z'n gear meeneemt? Kan ik ook komen bijvoorbeeld. Ik ben een elektrische gitarist maar speel graag akoestisch. Ik ben voornamelijk erg benieuwd naar andere gitaren enzo.

Harald
19 april 2005, 17:10
@Droffie: Je kunt gewoon langskomen als je zin hebt. Mensen die spelen hebben hun gitaar bij zich. De meeste anderen waarschijnlijk niet. Misschien dat er ook wel eens een produkt demo bij zit, of iets dergelijks maar voor zondag is dat niet gepland. Er is uiteraard wel alle gelegenheid om met andere gitaristen te praten.

AcousticFreak
23 april 2005, 13:42
Is er al bekend wie er gaan spelen? Wie er allemaal komen? Ik hoor er zo weinig van hier op het forum.. voelt bijna alsof het niet doorgaat!

Ik ben er in ieder geval om te kijken :)

Harald
23 april 2005, 15:47
Geweldig, het gaat wel door! ( Mijn batterijtjes zijn trouwens op ;), moet de mijne ook nog opladen. )

Klopt, ik heb dit keer niet echt een lijst bijgehouden in de topic. Een remindermailtje is misschien nog even slim.

Picker komt spelen, ik zal zelf ook wat spelen en moet straks nog even goed kijken wie er nog meer spelen. Bert K en Delphiro hadden ook aangegeven te komen spelen, en hebben niet afgezegd... ik hoop dus dat ze het dit keer wel halen. Hoop dat Rien ook komt kijken. Er zijn ook nog wat niet gitaarnetters die willen spelen, waaronder een van de prijswinnaars van de gitaarwedstrijd op Acoustic Strings.

Harald
23 april 2005, 15:56
Bewerken werkt weer niet... WIlde het topic niet de hele tijd zelf bumpen maar voor de volgende gaan we weer netjes een lijst bijhouden, was eigenlijk wel een heel goed idee.

En wie wil komen, vooral langskomen. Er is op zich ook nog wel wat plek voor mensen die willen spelen, maar dat moeten we dan morgen even bekijken. Hangt er ook vanaf hoe laat iedereen het wil maken.

Picker
25 april 2005, 23:37
Hi Harald,

Was leuk gisteren. Nogmaals complimenten voor het initiaitief, want jij bent toch wel degene die hier zijn nek uitsteekt. Op 25 juni ben ik zeker weer van de partij (met genezen nagel ;-).

Picker.

AcousticFreak
26 april 2005, 00:21
Ik voelde me wel een beetje een soft watje tussen al dat staalsnarige geweld. Hopen dat het de volgende keer weer wat drukker wordt en bert k en delphiro nu eens echt komen :???:

Maar uhm Harald.. kom maar op met die foto's!! (als het forum mee wil werken..........)

Harald
26 april 2005, 09:27
Vond het gisteren ook leuk. En inderdaad, Bert K en Delphiro zijn nog steeds welkom :wink: Zal volgende keer misschien ook eens mijn Bernabe meenemen.

Zal weer een topic openen voor het volgende open podium / meeting. Houden we ook weer een lijst bij van wie wil spelen. Overigens, heb me vergist, het is zondag 26 juni, niet 25 juni. Willem van Mil komt spelen (met drum en bas als het goed is) Zie: http://www.gitaarnet.nl/magazine/gitaarvan/willemvanmil/willemvanmil.php3
Volgende keer mag AcousticFreak weer fotos maken, die van mij zijn helaas wat donker geworden.

http://home.tiscali.nl/haraldkoll/openpodium/harald.jpg
Hier even op Pickers Taylor, die ineens een extra pickup erbij heeft gekregen.
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/openpodium/sjors.jpg
AcousticFreak met zijn Bernabe.
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/openpodium/eltjo1.jpg
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/openpodium/eltjo2.jpg
Picker in Actie met Maton en Taylor
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/openpodium/banjo1.jpg
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/openpodium/banjo2.jpg
Een niet helemaal gepland duet voor banjo en gitaar. Neem die banjo volgende keer maar weer mee, wel leuk. Misschien kunnen we van te voren wat nummers afspreken.
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/openpodium/lexamen.jpg
Lexolo hier niet solo, maar samen met violist Bert Smits en gitarist Henk Wolters, die ook nog wat solo slide speelde. Na het laatste optreden ook nog even gelegenheid om te jammen. Ook leuk
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/openpodium/ronald.jpg
Ronald Verhagen, op een Gibson Chet Atkins, mooi geluid in combi met zijn versterker. AcousticFreak was niet de enige met zachte liedjes en nylonsnaren.

Al met al weer geslaagd, hopelijk volgende keer weer wat drukker ook.

Harald
26 april 2005, 09:30
En vergeet ik nog te zeggen, jullie kunnen op mij stemmen (of niet uiteraard) in de poll voor de medieval contest, zie het riffcontest forum. Daar is ook mijn inzending, met pseudoshred op elektrische gitaar, te horen.