PDA

View Full Version : Zijn alvarez gitaren wat?



Janne
15 februari 2005, 21:34
Ja hoor ik ben dus op zoek naar n nieuwe gitaar :oops: . En het liefst natuurlijk n hele goeie, mn budget ligt denk ik tot de 2000 euro ongeveer (duurt toch ff voor ik echt de beslissing neem en dan moet dat wel lukken).
Nou zag ik wat over alvarez gitaren en daar zaten wel hele mooie bij vind ik, heeft iemand hier ervaring mee en zijn die in Nederland te koop/testen.
Op http://www.alvarezgtr.com staat meer informatie, maar misschien hebben jullie nog tips of andere merken waar ik eens naar moet kijken.

Alvast bedankt,

Janne

Harald
15 februari 2005, 21:43
Zoek je staal of nylonsnarig?

Yairi heeft in ieder geval een goede naam als bouwer. Mijn 12-snarige Bozo is een japanse. De Japanse serie zou indertijd door Yairi in licentie gemaakt zijn. Onversterkt heeft die een fantastisch geluid.

Janne
16 februari 2005, 15:34
Staalsnarig, dat bevalt me wel :) .

Daniël_san
16 februari 2005, 21:15
Ik heb wel eens op alverez gitaren gespeeld. Op een paar D modelletjes. VOLLEDIG MASSIEF HOUT!! Ze hadden wel redelijk veel bas maar een ander karakter dan een martin. ( ik heb toen ook op een D16 en D28 gespeeld)
Ik was trouwens bij Kees Dee in Amersfoort.

AutoStatic
18 februari 2005, 22:18
Na de zoektocht naar mijn akoestische gitaar kwam ik op 3 gitaren uit, een Martin, een Sigma en een Alvarez. De Martin viel al snel af, klonk te dof en was veel te duur eigenlijk. Uiteindelijk heb ik voor de Sigma gekozen alhoewel de Alvarez er veel beter uit zag en de Sigma best lelijk (gouden hardware...). Maar de Sigma klonk gewoon het best en speelde het fijnst. Ben later nog wel eens een paar keer terug geweest om naar de Alvarezen te kijken en aan te raken, zijn mooie dingen.

Janne
19 februari 2005, 12:45
Bedankt allemaal,

Ik ga denk ik gewoon eens wat gitaren testen en misschien kom ik dan wel wat tegen :) . Deze alvarez vind ik trouwens wel heel erg mooi: http://www.alvarezgtr.com/bigguitarspgs/wy80big.html, maar toch net wat te duur denk ik.

Janne

Swampash
19 februari 2005, 15:05
Kijk eens bij Kees Dee in amersfoort, die heeft er volgens mij wel een paar staan.

sjaakies
19 februari 2005, 20:55
hoi

als je een budget van 2000 euro hebt kan je ook wel richting een taylor gaan. niet dat de alvarez niet goed is ofzo. maar taylor heeft betere elektronica. ook lakewood maakt goede gitaren in die prijs klasse.

die heeft kees dee volgens mij ook wel staan zover ik me kan heugen

AutoStatic
19 februari 2005, 23:51
Of Guild, die klinken uitversterkt echt schitterend.

Daniël_san
20 februari 2005, 08:51
LAKEWOOD!!!!!! :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D Ik heb een M1CP Bert heeft een M32, een M1 kost rond de 1400 euro en een M32 rond de 1700 euro.

Janne
20 februari 2005, 09:58
Haha, toch maar ns iets verder kijken dus. :D
En ik zoek inderdaad n gitaar die versterkt ook heel goed klinkt, maar volgens mij zat er in de alvarez virtuozo gitaren wel goede elektronica (dat die speciaal gemaakt waren om versterkt goed te klinken), en n ingebouwd stemapparaat, heel handig :D .

Brianmayrulezzz
20 februari 2005, 11:51
Een paar suggesties:

Tweedehands Taylor 8xx of 9xx serie
Yamaha LJ serie (handgebouwd natuurlijk)
Takamine Nashville series
Furch
Lakewood
Breedlove (ook wel goede dingen over gehoord)
Santa Cruz (http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/akoestgitaren/19481.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dsanta%2Bcru z)
Maton
Ayers (zo heet dat Australische gitaarmerk toch?)
.
.
.
.
.
.
.
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/akoestgitaren.htm
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit
en kijk es wat daar bovenaan staat:
:o een Taylor 810 :wink:

succes iig!

belg
20 februari 2005, 16:53
Als ik zoveel te besteden had, zou ik gewoon naar een grote gitaarwinkel gaan, en daar van alles uitproberen. Kom je vast wel de gitaar tegen die je 'raakt'.... En het merk ach, is het niet zo dat je in die prijsklasse geen slechte gitaren tegenkomt?? Het merk zou me eerlijk gezegd worst wezen...

belg
20 februari 2005, 17:14
Als ik zoveel te besteden had, zou ik gewoon naar een grote gitaarwinkel gaan, en daar van alles uitproberen. Kom je vast wel de gitaar tegen die je 'raakt'.... En het merk ach, is het niet zo dat je in die prijsklasse geen slechte gitaren tegenkomt?? Het merk zou me eerlijk gezegd worst wezen...

iam
20 februari 2005, 18:37
volgens mij worden alvarez en ayers in dezelfde fabriek gemaakt...

modellen tonen veel overeenkomsten (qua constructie)
en op de site van ayers staat een alvarez afgebeeld waar een ayers zou moeten staan

http://www.ayersguitar.com/acso.htm

http://www.ayersguitar.com/guitarpictures/A/acso_top1.jpg

bert k
20 februari 2005, 18:41
Al de mooie merken zijn al genoemd, maar ik kan wel toevoegen dat ik heel erg gelukkig ben met mijn Lakewood. Ga er vooral eentje proberen. Ze zijn bij Lakewood erg goed in customuitvoeringen, vaar zonder meerprijs. En het is een leuk idee dat je maar een uurtje rijden van de fabriek woont :)

iam
21 februari 2005, 19:58
heeft niemand hier reactie op?
lijkt me toch een grove fout...

die gitaar is echt een alvarez!!!

iam
22 februari 2005, 21:29
vind niemand dit verdacht dan? :???:

Janne
23 februari 2005, 09:36
vind niemand dit verdacht dan? :???:
Sorry, ik zie jouw reacties nu pas :-? . Ja het is volgens mij een alvarez ja (zo'n schuine streep-inlay bij de 12e fret)
Staat diezelfde gitaar niet misschien ook op de site van alvarez (www.alvarezgtr.com)?

iam
23 februari 2005, 10:29
vind niemand dit verdacht dan? :???:
Sorry, ik zie jouw reacties nu pas :-? . Ja het is volgens mij een alvarez ja (zo'n schuine streep-inlay bij de 12e fret)
Staat diezelfde gitaar niet misschien ook op de site van alvarez (www.alvarezgtr.com)?

dat is het rare, ik vind hem niet op de alvarez site... toch niet exact dezelfde...

maar het is zeker een alvarez, zet je toch aan het denken...

iam
23 februari 2005, 10:29
vind niemand dit verdacht dan? :???:
Sorry, ik zie jouw reacties nu pas :-? . Ja het is volgens mij een alvarez ja (zo'n schuine streep-inlay bij de 12e fret)
Staat diezelfde gitaar niet misschien ook op de site van alvarez (www.alvarezgtr.com)?

dat is het rare, ik vind hem niet op de alvarez site... toch niet exact dezelfde...

maar het is zeker een alvarez, zet je toch aan het denken...

Janne
14 juni 2005, 17:52
BUMP :oops: .
Het is een alvarez ja. Ik heb hier in weert op n ayers gespeeld en die beviel me heel goed dus ik ben eens verder gaan kijken dan dat ene model. Naja die gitaar die in de plaats van die alvarez zou moeten staan lijkt me wel wat dus ik had ayers toch ff gemaild en zij zeiden ook dat het een verkeerde foto was:

Dear Janne van Berkel:
So many thanks with your help and yes, this is Alvarez guitar, we put the wrong photos on website.
We are working out to update the web please wait and see what we gonna show you.
Thank you!

Best Regard,
James
Ayers Music

:) , nu wachten op de goeie foto's.

Janne

iam
14 juni 2005, 18:04
ik ben nog altijd héél erg tevreden over mijn ayers :)

er was hier trouwens iemand op het forum die specifiek dat model van op de site gekocht had!!
stond hier met foto's!!!

angorawol
15 juni 2005, 14:13
voor 2000 euro kan je toch geen problemen hebben bij je zoektocht voor een goede gitaar. Al eens aan Larrivée gedacht? zeker het proberen waard.

Janne
15 juni 2005, 14:21
ik ben nog altijd héél erg tevreden over mijn ayers :)

er was hier trouwens iemand op het forum die specifiek dat model van op de site gekocht had!!
stond hier met foto's!!!
Ja zoiets had ik ook al gezien. Hij had hem in zeeland gekocht voor 700 euro ofzo en hier kost ie 1100 euro (krijg ik wel 12% korting erbij nog, maar dan nog). Eens kijken wat ze ervan zeggen als dezelfde gitaar ergens anders veel goedkoper was.
En 2000 euro is misschien toch een beetje veel voor een student :P .

Don Capo
15 juni 2005, 16:34
2000 Euro is misschien ook wel een beetje veel voor een niet-student hoor :-(

Maar succes, ben zelf ook nog aan het sparen voor een nieuwe levenspartner heb de eerste 800 euroos net bij elkaar dus mag ook nog wel even doorsparen...

Don Capo
15 juni 2005, 16:34
2000 Euro is misschien ook wel een beetje veel voor een niet-student hoor :-(

Maar succes, ben zelf ook nog aan het sparen voor een nieuwe levenspartner heb de eerste 800 euroos net bij elkaar dus mag ook nog wel even doorsparen...

Don Capo
15 juni 2005, 16:35
2000 Euro is misschien ook wel een beetje veel voor een niet-student hoor :-(

Maar succes, ben zelf ook nog aan het sparen voor een nieuwe levenspartner heb de eerste 800 euroos net bij elkaar dus mag ook nog wel even doorsparen...

Daniël_san
15 juni 2005, 16:39
Al de mooie merken zijn al genoemd, maar ik kan wel toevoegen dat ik heel erg gelukkig ben met mijn Lakewood. Ga er vooral eentje proberen. Ze zijn bij Lakewood erg goed in customuitvoeringen, vaar zonder meerprijs. En het is een leuk idee dat je maar een uurtje rijden van de fabriek woont :)

Is het vanaf Rotterdam een uurtje naar die fabriek? Waar zit die dan?

Ruben Simon
29 september 2005, 19:23
.............iemand die 2000 budget heeft en daarvoor een Alvarez koopt............................... :???: .........................
ik heb wel eens op alvarez gespeeld en was er niet kapot van.
Voor dat geld kan je beter Taylor kopen, die zijn egt de beste.............of takamine of martin.
Ik zelf heb takamine EG 530SC, was nieuw 530 euro.........en zal je eerlijk zeggen, ik nog geen andere akoustische gitaar tegen gekomen in die prijsklasse die beter klonk en speelde...............

maar voor 2000 euro...............daar kan je zo een dikke taylor voor kopen, moet je echt eens proberen, gegarandeerd dat je niks anders meer wilt!
succes ermee

Svenson
1 oktober 2005, 11:30
Ik heb zelf een Alavarez (jumbo) en het ding heeft echt een relaxed geluid, maar voor 2000 euri zou ik ook zeker eens naar Larivee [/spelling] gaan kijken...

Picker
1 oktober 2005, 23:42
Janne, ik heb je een PM gestuurd!

Janne
2 oktober 2005, 10:29
Jup ik zag het :) .
Ik zal ook eens gaan kijken naar takamine/larivee enzo, ik had laatst een breedlove (ofzo?) van 2000 euro geprobeerd en die klonk ook wel heel mooi (maar voor 2000 euro vind ik dat dat wel moet), maar waarschijnlijk probeer ik het toch een stuk onder de 2000 euro te houden.