PDA

View Full Version : Flamenco! Ole......



Al Di Meola
3 juli 2002, 17:18
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Al Di meola op 2003-02-13 15:43 ]</font>

Triple-Dan
4 juli 2002, 10:40
Hmm ik krijg je nummer niet gedownload.....probeer het later nog wel een keertje :wink:

Grtz,

Nuages
3 augustus 2002, 13:01
Klinkt goed man!!!

Ibanez
3 augustus 2002, 14:00
Vet!! Echt gigantisch snel man, goed gespeeld! (ookal zitten er soms heele kleine foutjes maar dat boeit niet)

siscu 1
15 november 2002, 01:10
hi! tjonge wat is er and de hand ?blijf lekker oefenen dat het is a long,long way to go,alhambra van albeniz,is een makkelijk stuk om te begginen en zo te zien iedereen is onder indruk,maaaaaaar je weeet wat ik weet ,dus gewoooon oefenen veel ,heel erg veel ! succes gewenst.De groeten van een Catalaan van Catalonia (spanje)

VHsologitarist
28 november 2002, 15:48
Ha patrick
Zeer goed gespeeld.
siscu 1, ff serieus:
Als jij er zo over denkt dat requerdos de la alhambra een makkelijk stuk is om mee te beginnen weet ik niet hoe jij hem speelt maar dit is wel een goed conservatorium voordracht.
Om de tremolo zuiver te later klinken en de grondtonen met dynamiek te voorzien komt er meer bij kijken dan dat lullige commentaar van jouw.
Maar goed, ik weet niet wat jij weet. Ook wil ik je niet afkraken maar: laat maar eens ff horen hoe jij hem dan speelt!!
Ik ben benieuwd.

Groeten Fer

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: VHsologitarist op 2002-11-28 14:48 ]</font>

pimmetje
28 november 2002, 16:17
Echt zeer gaaf!

Kjiratsiekoedel
28 november 2002, 18:11
Mooi!!!

Ik ben nu bezig met Asturias (Leyenda) van Isaac Albéniz. Het wordt voor mij denk ik een 1000-dagen/jarenplan.

Die kan je als vervolg doen. Aan jouw snelheid te horen moet je die ook wel kunnen.

Negative K3 fan
28 november 2002, 18:21
Jezus wat een snelheid! Maar het klinkt nog niet helemaal vloeiend, maar wel veelbelovend.

edit: en zoals die ene al gezegd had is dit nummer zeker conservatorium niveau.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2002-11-28 17:21 ]</font>

Al Di Meola
18 december 2002, 20:33
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Al Di Meola op 2003-02-13 15:44 ]</font>

alexgit
22 december 2002, 15:51
Jeezus!
Doe normaal.
Ik wil ook zo snel spelen! :*(

Negative K3 fan
22 december 2002, 16:29
bach... klinkt interessant, wel posten als jem af hebt!

Predator
23 december 2002, 11:21
BRADA!!! IK HEET OOK PATRICK!!! WOOOHOO!!!

Jammergenoeg kan ik dat niet spelen.. =| Klinkt tof man!

Edit: Mira cabron do typo caralho foda-se!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Predator op 2002-12-23 10:22 ]</font>

Negative K3 fan
24 december 2002, 18:31
Op 2002-12-24 15:49, schreef Al Di Meola:
Hier een stukje waar ik nu mee bezig ben: http://members.home.nl/yvonnevanroosmalen/Double_bach.mp3

Dit stuk heet Double van Bach.
Tis nog niet helemaal af, maar goed luister maar eens...

Vriendelijke groet,
Al


die klinkt niet zo moeilijk als je flamenco liedje, maar toch wel goed, goede toon ook, hij ruist alleen wel enorm.

Hoe ik van bach hou :smile:

Al Di Meola
25 december 2002, 12:56
Ow... geloof me, dit stuk is heel wat moeilijker dan dat flamenco stukje!

Het doorlaten klinken van de tonen (baslijnen) en agogische accenten plaatsen wanneer gevraagd. Dit vereist meer techniek en souplesse. Het gaat wel niet zo snel maar snelheid betekent niet moeilijk :wink:
Mijn respect voor Manuel Barrueco en Pepe Romero etc.

Negative K3 fan
25 december 2002, 13:00
Wat zijn agogische accenten? dat je een appayando (sp) aanslag gebruikt om een accent te plaatsen?

Al Di Meola
27 december 2002, 23:15
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Al Di Meola op 2003-02-13 15:45 ]</font>

Negative K3 fan
28 december 2002, 01:17
Op 2002-12-27 22:15, schreef Al Di Meola:
Nee dat niet.
Agogische accenten zijn het versterken van de emoties in het spel door bijvoorbeeld een toon iets langer door te laten klinken dan een andere terwijl het spel verder gaat. Dit is best lastig vind ik. Komt misschien ook omdat ik niet zo ver ben ik klassiek gitaar.


Volgens mij heb ik al een idee waar je moeite mee hebt :smile: met veel electrisch spel sla je maar 1 noot tegelijk aan en bij klassiek spelen moet je noten vaak laten staan en meer in grepen pakken. Zelf vind ik dat klassieke makkelijker omdat ik het meer/langer gewend ben dat de "electrrische" manier.

Al Di Meola
28 december 2002, 03:13
Oh.... Jij bent de eerste die ik ken die klassiek gitaar makkelijker vindt dan elektrisch!
Ben benieuwd naar jouw muziekspel. Laat maar eens wat van je horen, ben benieuwd.

Vriendelijke groet,
Al

Ibanez
28 december 2002, 11:27
ghehehehehehehe druk op terug, ga naar ''mijn herrie (aka noise)'' en je hoort hoe fantastisch onze negative k3fan is :grin:

Negative K3 fan
28 december 2002, 17:11
Op 2002-12-28 02:13, schreef Al Di Meola:
Oh.... Jij bent de eerste die ik ken die klassiek gitaar makkelijker vindt dan elektrisch!
Ben benieuwd naar jouw muziekspel. Laat maar eens wat van je horen, ben benieuwd.


Ik weet niet wat je makkelijker enzo kan noemen. Maar een stuk als lagrima (erg bekend) had ik in een week helemaal onder de knie terwijl ik voor electrrische gitaar solo's veel meer tijd moet uittrekken. Ik vind zelf klassieke stukken veel mooier dan veel electrische solo's. Ik werk nu aan een duet van Co Pfister waar ik de begeleidingspartij speel, die behoorlijk pittig is voor een begeleidings partij :smile:

Al Di Meola
29 december 2002, 01:31
Laat maar eens wat horen dan...

Megalodon
29 december 2002, 14:51
Mooi hoor. Met vingers kunnen spelen vind ik ook belangrijk.

Negative K3 fan
29 december 2002, 23:38
Op 2002-12-29 00:31, schreef Al Di Meola:
Laat maar eens wat horen dan...


contact me op msn/icq/weetiveel...

Al Di Meola
2 januari 2003, 16:51
Nee anders post maar wat. Ik ben benieuwd naar jou kunnen!

Vriendelijke groet,
Al

Negative K3 fan
2 januari 2003, 20:20
Op 2003-01-02 15:51, schreef Al Di Meola:
Nee anders post maar wat. Ik ben benieuwd naar jou kunnen!

Vriendelijke groet,
Al


ik heb geen webspacec enzo beschikbaar en ik ben te lui wat up te loaden... maar ik heb lagrima opgenomen die staat hier op mnn comp, dus als jem wilt :smile:

Neo Groove Zystem
4 januari 2003, 18:17
Leer je dit bij een leraar of puzzel je het zelf uit?...ik ben nu bezig met een leraar flamenco/klassiek te vinden maar als je ideeen hebt om het via goeie boeken oid te leren hoor ik het graag

MeetTheDecline
12 januari 2003, 20:25
Op 2002-07-03 16:18, schreef Al Di Meola:
Naast plectrum techniek wil ik ook leren spelen met vingers voor klassiek / flamenco doeleinden......

Ik heb geprobeerd wat in te spelen, alleen let niet op de slechte kwaliteit.

http://members.home.nl/droogenbroek/Alhambra.mp3

Graag jullie reacties,

Greetz,

Patrick


super! heb je het stuk uit een boek of van internet? (zou em namelijk ook wel graag leren spelen)

Kjiratsiekoedel
14 januari 2003, 09:48
Ik heb ook nog een leuke voor je: 'prelude for lute' van bach.

Negative K3 fan
14 januari 2003, 22:25
Op 2003-01-14 08:48, schreef Kjiratsiekoedel:
Ik heb ook nog een leuke voor je: 'prelude for lute' van bach.


heb je daar noten van?

Fluffy
14 januari 2003, 22:30
wat heb jij er dan aan lenaart je kon toch geen noten lezen

Kjiratsiekoedel
15 januari 2003, 08:57
Ja, maar ook in midi-file en GP3-file

Negative K3 fan
15 januari 2003, 13:17
Op 2003-01-14 21:30, schreef Fluffy:
wat heb jij er dan aan lenaart je kon toch geen noten lezen


jewel hoor.

Fluffy
15 januari 2003, 17:33
Op 2003-01-15 12:17, schreef Negative K3 fan:


Op 2003-01-14 21:30, schreef Fluffy:
wat heb jij er dan aan lenaart je kon toch geen noten lezen


jewel hoor.


a wahhhhhh ???

Negative K3 fan
15 januari 2003, 17:56
Op 2003-01-15 16:33, schreef Fluffy:


Op 2003-01-15 12:17, schreef Negative K3 fan:


Op 2003-01-14 21:30, schreef Fluffy:
wat heb jij er dan aan lenaart je kon toch geen noten lezen


jewel hoor.


a wahhhhhh ???


ik kan dus wel noten lezen........

Al Di Meola
18 januari 2003, 00:32
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Al Di Meola op 2003-02-13 15:46 ]</font>

Arbz
30 januari 2003, 09:34
Op 2002-12-25 11:56, schreef Al Di Meola:
Mijn respect voor Manuel Barrueco en Pepe Romero etc.


Sharon Isbin speelt Recuerdos het best vind ik :smile:
met stip op twee: mijzelf :razz::P
*kuch*

VHsologitarist
5 februari 2003, 10:24
Wie van jullie zou zoooow vriendelijk kunnen zijn om Francisco Tarrega-Requerdos De La Alhambra ff goed in te spelen.
Ik zou hem graag van jullie willen horen.
Greetz Eddie

Kjiratsiekoedel
5 februari 2003, 11:27
Op 2003-01-17 23:32, schreef Al Di Meola:

En ja idd, Prelude van Bach is geweldig. Maar nog even wel te pittig voor mij.
Moet nog even geduld hebben geloof ik :smile:



ik kon hem ook niet in één dag spelen ('iets langer'), ik kan pas sinds de zomer noten lezen. ik heb de prelude ook niet echt gelezen, eerder gespeld :smile:

VHsologitarist
13 februari 2003, 10:04
deze = voor Kjiratsiekoedel

ja, je kan dus klassiek speulen??
Laat maar horen ik, ik hoor het graag een keer van jou.....................
Geen woorden maar daden knakker!!
Dikke kus Eddie

VHsologitarist
13 februari 2003, 10:12
Op 2002-11-15 00:10, schreef siscu 1:
hi! tjonge wat is er and de hand ?blijf lekker oefenen dat het is a long,long way to go,alhambra van albeniz,is een makkelijk stuk om te begginen en zo te zien iedereen is onder indruk,maaaaaaar je weeet wat ik weet ,dus gewoooon oefenen veel ,heel erg veel ! succes gewenst.De groeten van een Catalaan van Catalonia (spanje)


by the way siscu 1, zoveel verstand heb je dr ni van, je zit hier te praten alsof je weet van wie het nummer requerdos de la alhambra is.
Namelijk NIET van albeniz, maar van Fransisco Tarrega.........
anders speel je maar wat in zodat wij daar commentaar op kunnen geven.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: VHsologitarist op 2003-02-13 09:13 ]</font>

Kjiratsiekoedel
13 februari 2003, 18:31
Op 2003-02-13 09:04, schreef VHsologitarist:
deze = voor Kjiratsiekoedel

ja, je kan dus klassiek speulen??
Laat maar horen ik, ik hoor het graag een keer van jou.....................
Geen woorden maar daden knakker!!
Dikke kus Eddie


Word ik hier aangevallen????

Ik al eens een keer een stukje gaan inspelen, maar dat zal nog ff (lang) duren. Zalwel na mijn examen worden.

VHsologitarist
14 februari 2003, 09:46
Op 2003-02-13 17:31, schreef Kjiratsiekoedel:

Word ik hier aangevallen????

Ik al eens een keer een stukje gaan inspelen, maar dat zal nog ff (lang) duren. Zalwel na mijn examen worden.


nee joh, geen aanvalling.... gewoo nieuwsgierig naar jou kunnen!!!
pak je klassieke-gitaar en speel je favoriete voordracht (het liefst requerdos de la Alhamra) (of Leyenda wat jij wil)..

Greetz
VH

Kjiratsiekoedel
14 februari 2003, 12:40
requerdos de la Alhamra: heb ik nog nooit iets mee gedaan

Leyenda: dit numemr si nog iets te snel voor mij, bijna dagelijks doe ik de triolen die erin voorkomen, maar nog niet op full speed

Greetz
http://www.markplaats.tk

VHsologitarist
14 februari 2003, 15:18
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: VHsologitarist op 2003-02-20 10:13 ]</font>

Kjiratsiekoedel
15 februari 2003, 00:20
Op 2003-02-14 14:18, schreef VHsologitarist:


Op 2003-02-14 11:40, schreef Kjiratsiekoedel:


requerdos de la Alhamra: heb ik nog nooit iets mee gedaan

Leyenda: dit numemr si nog iets te snel voor mij, bijna dagelijks doe ik de triolen die erin voorkomen, maar nog niet op full speed




triolen??? heb ik een afslag gemist ofzo???
geen triolen my friend (tis geen drumstel)


hoe heb jij leyenda dan gespeeld???

Ik heb de versie die ook op http://www.mysongbook.com staat. Is dit dezelfde versie als de jouwe?? Volgens mij heb ik de John Williams versie.

VHsologitarist
17 februari 2003, 16:04
Leyenda (kanik niet spelen) ik weet wel precies hoe het nummer gaat.
John Williams is gewoon een uitvoerend musicus die dat nummer van Asturias speelt.
Probeer ze niet via tabs uit te zoeken maar via noten. Tabs zijn onbetrouwbaar.
Veel succes
greetz
VH

Kjiratsiekoedel
17 februari 2003, 17:29
Op 2003-02-17 15:04, schreef VHsologitarist:
Leyenda (kanik niet spelen) ik weet wel precies hoe het nummer gaat.
John Williams is gewoon een uitvoerend musicus die dat nummer van Asturias speelt.
Probeer ze niet via tabs uit te zoeken maar via noten. Tabs zijn onbetrouwbaar.
Veel succes
greetz
VH


ik heb hem ook in noten, maar de tab had ik eerder

Al Di Meola
17 februari 2003, 19:35
Nou en !!!! Da maakt wat uit wie wat eerder heeft!
Jij verpest mijn onderwerp! Leyenda is een heel moeilijk stuk, PUNT!

Beetje mijn rubriek ligge verpesten, man man man, god god god!

:wink:

VHsologitarist
18 februari 2003, 10:21
precies ja,
ik heb hem hier niet nodig met die geve bek van hem.
Beetje mijn rust verstoren.............

VHsologitarist
18 februari 2003, 10:23
hej ketsjoekel,
dit was maar een geintje, was niet tegen jou bedoelt maar gewoon, (das van live-opgenomen)
greetz
VH

Kjiratsiekoedel
18 februari 2003, 12:01
Op 2003-02-17 18:35, schreef Al Di Meola:
Nou en !!!! Da maakt wat uit wie wat eerder heeft!
Jij verpest mijn onderwerp! Leyenda is een heel moeilijk stuk, PUNT!

:wink:


ja, is moeilijk, daarom kan ik hem ook nog niet. Hij is te snel. Maar langzaamaan krijg ik meer controle over mijn triolen :grin: en gaat hij beter. Over 20 jaar kan ik hem wel ;D

VHsologitarist
18 februari 2003, 16:21
welke triolen, tremelo??

Arbz
20 februari 2003, 12:32
John Williams is gewoon een uitvoerend musicus die dat nummer van Asturias speelt.


Gewoon een uitvoerend musicus? Williams is een van de belangrijkste uitvoerende musici op de gitaar!

Nummer van Asturias? Wat is dat nou voor een zin? Het nummer van Albeniz wat we hier allemaal bedoelen heeft 2 titels: Leyenda / Asturias - imo noem je het nummer niet een van de twee.

Over de triolen: kheb het stuk zelf nog niet ingestudeerd, maar het lijkt me dat er wel degelijk triolen inzitten: 18 'zestiende' noten in een 3/4 maat.

Tis een mooi nummer, maar ik snap niet waarom je er zo snel aan zou willen beginnen, er is zoveel mooie muziek die minder lastig is...

VHsologitarist
20 februari 2003, 12:54
deze = voor arbz:

Uitvoerend musicus ja (John Williams), ik vind hem lang niet de beste (mijn idool is Manuel Barrueco).
Albeniz-Leyenda is idd. een moeilijk stuk (lijkt me).
Triolen (zal er misschien wel in zitten maar ik heb een vermoeden dat ketsjoekel de onder triolen verstond op het begin ( dit zijn geen triolen maar een dubbele aanslag van dezelfde noot (geen tremelo maar dan 2).
Tis misschien wat moeilijk uitgelegd, ik hoop dat de boodschap is overgekomen!!
By The Way arbz. speel ook s wa klassiek in??
Ben ook benieuwd naar jouw kunnen.
Greetz VH

Arbz
20 februari 2003, 13:33
Manuel Barrueco is idd briljant goed :smile:
Vind hem wel de 'beste' denk ik.

Wat kirsatsjsoe (kan zn naam nooit onthouden haha) bedoelt maakt me niet uit, maar jij begint over dat er geen triolen inzitten en doet alsof hij bullshit praat: dat was niet waar en daar reageer ik op.

Verder vind ik dat je erg irritant overkomt met je speel eens wat in blabla - tis toch geen wedstrijd? Misschien bedoel je het niet zo (dat is soms lastig te bepalen via zon forum.
En nee ik ga dus ook niets voor je inspelen.

VHsologitarist
20 februari 2003, 13:43
kijk dit vind ik weer zo'n kinderachtige opmerking van je.
Ik ben gewoon benieuwd naar jou kunnen.
En wil je dus graag horen, onze Al DiMeola (op dit forum had wel het lef), je hoeft je niet te bewijzen, daar gaat het niet om. Maar wl als ik je hoor praten, je een hoop verstand hebt van klassiek, zo iemand wil ik dus ook horen spelen,
nah.... je ziet maar.
Greetz

VHsologitarist
20 februari 2003, 13:47
En dus dat wil zeggen, geen woorden maar daden.

Arbz
20 februari 2003, 13:58
Zie het maar als een schilder die niet wil dat iemand zijn meesterwerk ziet voordat het af is...

Maar als je zo graag wilt weten waar je staat mag je best zelf wat opnemen en ieders mening vragen.

VHsologitarist
20 februari 2003, 15:11
ow, gaan we nu de rollen omdraaien!
Dus met andere woorden: Het stuk dat je wel naar buiten wilt brengen ken je nog niet volledig, toch??
Ik ben natuurlijk de beroerste niet om een klassiek stuk op dit forum te plaatsen, ik ben bezig met een eigen internet site, en dan speel ik wel een stukje van Mauro Guiliani - op.15 in.

VHsologitarist
20 februari 2003, 15:14
Denk toch ni zo negatief abrz.
Het gaat niet om het te weten komen hoe je staat in de maatschapij met de gitaar door een stukje op het forum te plaatsen, maar gewoon omdat je (misschien) trots bent en dat wilt laten horen, als je live optreed dan doe je dat toch ook niet voor: jongens waar sta ik??

Arbz
20 februari 2003, 15:41
Dus met andere woorden: Het stuk dat je wel naar buiten wilt brengen ken je nog niet volledig, toch?

Je bent een product van de tweede fase? Doen ze daar niet meer aan begrijpend lezen soms? Want je begint nu echt weer onzin uit te kramen.

Ik lees dit topic en zie een jou een beetje lacherig doen over Kjiratsiekoedel, terwijl hij het bij het rechte eind heeft.

Je gooit er een opmerking doorheen als:

'ja, je kan dus klassiek speulen??
Laat maar horen ik, ik hoor het graag een keer van jou.....................
Geen woorden maar daden knakker!!'

Op basis van pure feiten post ik dat hij gelijk heeft, en jij dus niet, klaar.

Klaarblijkelijk ben je een beetje op je teentjes getrapt, want je gaat meteen in de aanval; je reageert op een flink aantal posts die ik heb gedaan op dit forum - beetje kinderachtig proberen mij te betrappen op iets 'doms'.

Verder gis je flink in het rond, over dat ik geen elektrisch speel (waar haal je dat vandaan?), dat ik het stuk zou beheersen etc.

Houd eens op met dit kinderachtige gedoe - dit forum is voor andere dingen bedoeld dacht ik zo...

VHsologitarist
20 februari 2003, 15:46
ow, als dat zo is;
geef jij mijn ongelijk dan maar s aan!!
Omdat ik zei dat er geen triolen in voorkomen: Je moet goed lezen wat ik schrijf!!
Ik heb geen zin om dit weer te behandelen. blijkbaar valt dit niet in die botte hersens van jou in te brengen!!

Arbz
20 februari 2003, 15:49
Er komen wel triolen in voor, alleen er staat niet elke keer een 3tje boven... (Afhankelijk van je arrangement natuurlijk).

Botte hersens; mijn punt over 'kinderachtig' heb je direct bevestigt.

VHsologitarist
20 februari 2003, 15:50
nog iets:
Ik heb jou inderdaad gecheckt, niet voor domme opmerkingen maar jou kennis!!
Dit is helemaal geen kinderachtige bezigheid, ik wil weten wie ik voor me heb, en ik denk dat te weten, weet je wat kinderachtig is, my te gaan liggen aanvallen d.m.v. oordelen hoe ik zou denken over de forum, doe ik dat bij jou?? nee, kappe dan!!

VHsologitarist
20 februari 2003, 15:52
triolen, ik had eigenlijk geen zin om dit nogmaals uit te leggen, maar goed:
ik dacht dat hij op het begin stuk de dubbel slag als triolen aanzag.
Dit kan uiteraard niet het geval zijn, daarom schreef ik er ook DENKEN bij.

VHsologitarist
20 februari 2003, 15:54
Word psychiater meneer uitstervend ras!!

Arbz
20 februari 2003, 15:54
Ik heb jou inderdaad gecheckt, niet voor domme opmerkingen maar jou kennis!!

Jouw kennis :smile:



Dit is helemaal geen kinderachtige bezigheid, ik wil weten wie ik voor me heb, en ik denk dat te weten, weet je wat kinderachtig is, my te gaan liggen aanvallen d.m.v. oordelen hoe ik zou denken over de forum, doe ik dat bij jou?? nee, kappe dan!!


Als je wilt weten wie je voor je hebt kan je dat ook gewoon aan mij vragen. Met mn kennis ishet prima gesteld, maar dit ging toch over triolen?

VHsologitarist
20 februari 2003, 15:56
ja dit gaat idd. over triolen.
Maar je viel me aan, je begreep me verkeerd of je zat gewoon te stangen.
Dus om over alletwee de gevallen zekerheid te krijgen heb ik je gecheckt.
(ook of je misschien ergens een soundfile had staan).

Arbz
20 februari 2003, 15:57
Ik val jou aan?

VHsologitarist
20 februari 2003, 15:58
doe da maar ni, want dan loopt het fout af!!

VHsologitarist
20 februari 2003, 15:58
da was een geintje

VHsologitarist
20 februari 2003, 15:59
ja, je viel me aan d.m.v. jouw visie te geven, als je mijn visie niet kent!!

VHsologitarist
20 februari 2003, 16:01
laten we er geen zand meer aan vuil maken!!
Laten we ff wa respect tonen voor Al DiMeola's topic!!

Arbz
20 februari 2003, 16:02
Als ik je aanval loopt het zeker fout met je af, maar afgezien van dat gaf ik geen waardeoordeel in eerste instantie.

Sap dus ook niet waarom je vindt dat ik je aanval. Enfin...

VHsologitarist
20 februari 2003, 16:03
klaar??

Kjiratsiekoedel
20 februari 2003, 17:04
Bijna klaar,

wel grappig dat er een discussie over mijn triolen begint. Ik heb ff een tab erbij gehaald:

Dit is de eerste maat, bestaande uit 16e noten.
tel 1 2 3
e||----------------------------|
B||----0---0----0---0---0----0-|
G||----------------------------|
D||------9---10---7---9--------|
A||--7--------------------10---|
E||----------------------------|

Dit de eerste maat (van de Williams versie) waarin triolen in voorkomen:

tel 1 2 3

--3-- --3-- --3-- --3-- --3-- --3--
e||------7-----7-----7-----7-----7-----7-|
B||----0-----0-----0-----0-----0-----0---|
G||--------4-----5-----------4-----------|
D||--------------------7-----------5-----|
A||--7-----------------------------------|
E||--------------------------------------|

De triool tekens heb ik er zelf boven geplakt, maar horen daar wel. Tel de maat maar uit.

Ik hoop dat ik hiermee de triool-discussie heb beëindigd.

VHsologitarist
20 februari 2003, 17:10
en nu de vingerzetting nog??
Graag, a.u.b.
Greetz
VH

Arbz
20 februari 2003, 17:29
Keek even snel op google, en http://ga-usa.com/cglists/asturias/ lijkt me nuttig als je noten kunt lezen.

Kjiratsiekoedel
20 februari 2003, 17:57
Op 2003-02-20 16:10, schreef VHsologitarist:
en nu de vingerzetting nog??
Graag, a.u.b.
Greetz
VH


dat maakt toch niet uit voor de triolen??

vingerzetting is logisch, kan eigenlijk maar op 1 manier.

VHsologitarist
21 februari 2003, 13:16
maakt ook ni uit met de bevestiging met de triolen, maar als ik dit thuis speel dan krijg ik onmogelijk de baslijn door te laten klinken, mijn vraag:
is dit dan niet de bedoeling (het doorlaten klinken van de baslijn 7 op de a snaar)??
Alvast bedankt
VH

VHsologitarist
21 februari 2003, 14:10
nog een vraagje voor arbz:
Die site die je doorgaf, is dit een betrouwbare bron??
Greetz
VH

Arbz
21 februari 2003, 18:03
Mja ziet er wel netjes gearrangeerd uit imho.

http://dirk.meineke.free.fr/classical/albeniz_asturias.pdf

Daar staattie ook, met tab erbij - kan je een beetje vergelijken :smile:

Al Di Meola
5 maart 2003, 23:55
He en nu ff stoppie oke?
Gappies!!!

Dit is geen topic waarin we ruzie gaan maken, doe da maar ergens anders..

Weet je.. het is niet egt verstandig over dit soort theorien te gaan strijden, alleen iemand die afgestudeerd conservatorium klassiek heeft kan hierover een zeker oordelen veilen.

En aangezien wij da niet hebben, kappe dus! En nu meteen!!! Losers!

Greetz,

Al

VHsologitarist
11 maart 2003, 12:55
WOEST BEN IK!!! WIT HEEEEEEEET AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH HOMOOOOOWWSSSSSS

hoofd
11 maart 2003, 14:05
Op 2003-03-11 11:55, schreef VHsologitarist:
HOMOOOOOWWSSSSSS


Zegt iemand wiens grootste idool enkel gekleed is in spandex broekjes :grin:

VHsologitarist
11 maart 2003, 14:28
HAHA grappig jonge butmuts

Barret Wallace
11 maart 2003, 14:29
@ MTLHEAD
Hou je bek oversexte puber die zich stoer voelt als hij rukt ZIELIG BEN JE KNOOP DAT IN JE AFROBOS

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Barret Wallace op 2003-03-11 13:29 ]</font>

hoofd
11 maart 2003, 22:36
Op 2003-03-11 13:29, schreef Barret Wallace:
@ MTLHEAD
Hou je bek oversexte puber die zich stoer voelt als hij rukt ZIELIG BEN JE KNOOP DAT IN JE AFROBOS

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Barret Wallace op 2003-03-11 13:29 ]</font>


Hehe...heb zo'n idee dat jouw idool ook rond loopt in strakke spandex broekjes :grin:

VHsologitarist
12 maart 2003, 12:15
HEEEEJ mtlhead,
allemaal wel stoere praat dat je bij je hebt, en oordelen uitvellen kun je als de beste......
Van onzinnige opmerkingen krijg ik een linker teelbalverzakking, dus SHUT UP!!!

VHsologitarist
12 maart 2003, 12:18
trouwens mtlhead,
je profiel zegt natuurlijk al genoeg!!!