PDA

View Full Version : Fender Stratocaster Squier



Muk
15 februari 2005, 18:30
Ik snap er niks van, ik zie Fender Stratocaster Squier gitaren in alle prijs klasse maar kan zo niet zien wat het verschil is. Kan iemand mij vertellen waar op te letten, hoe kan ik zien of dat het kwaliteit is of nep (mdf body of echt hout bijvoorbeeld) Waar moet ik op letten als ik een 2ehandsje koop.
Ik ben net begonnen met gitaar spelen en wil graag beginnen met een wat betere 2e handsje ipv een goedkope nieuwe. (wijsheid op dit forum verkregen)

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie

Erik

Cubensis
15 februari 2005, 18:31
dan moet je geen squier nemen :D
mensen zetten er 'Fender squier' bij om de aandacht te trekken, squier is gewoon een klotemerkje wat fenders namaakt, het is wel eigendom van fender, maar daar is alles meegezegd

ToTaL FaKe
15 februari 2005, 18:37
gelul man... Als je goed zoekt vind je soms wel een redelijke ertussen.
Als je zoekt kijk dan naar eentje met serial YN die zijn wel ok, en niet zo heel duur te vinden.

maar zelf zou ik ietsje doorsparen en zoeken naar MIJ(made in Japan) Squier, Met Serial JV. Of gewoon een MIJ Fender. Denk dat je ze allebij wel voor rond de 350 euro vind.

Cubensis
15 februari 2005, 18:42
gelul man... Als je goed zoekt vind je soms wel een redelijke ertussen.
Als je zoekt kijk dan naar eentje met serial YN die zijn wel ok, en niet zo heel duur te vinden.

maar zelf zou ik ietsje doorsparen en zoeken naar MIJ(made in Japan) Squier, Met Serial JV. Of gewoon een MIJ Fender. Denk dat je ze allebij wel voor rond de 350 euro vind.

je vind ze allbEI niet voor 350, die JV squiers vragen ze de laatste tijd veel te veel voor, 450-700 euro, jap fender netzogoed, maar die laatste is met een beetje zoeken wel voor 350 te vinden

ToTaL FaKe
15 februari 2005, 18:48
gelul man... Als je goed zoekt vind je soms wel een redelijke ertussen.
Als je zoekt kijk dan naar eentje met serial YN die zijn wel ok, en niet zo heel duur te vinden.

maar zelf zou ik ietsje doorsparen en zoeken naar MIJ(made in Japan) Squier, Met Serial JV. Of gewoon een MIJ Fender. Denk dat je ze allebij wel voor rond de 350 euro vind.

je vind ze allbEI niet voor 350, die JV squiers vragen ze de laatste tijd veel te veel voor, 450-700 euro, jap fender netzogoed, maar die laatste is met een beetje zoeken wel voor 350 te vinden

anderhalf jaar geleden stonde die jv's nog genoeg voor 350-400 euro... :o wrom nu opeens tot 700 euro.. zijn ze gek.. :o voor dat geld koop je nu een nieuwe USA standaard

Cubensis
15 februari 2005, 18:57
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/7827138_JV_Squire_Japan_Vintage_Fender_zeer_goede_ originele_Fender_Squier_JV_strat.html?q=squier%20j v

http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/7827124_JV_FENDER_SQUIER_JAPAN_VINTAGE_1983_MOOIE_ JV_IN_DE_KLEUR_OLYMPIC_WHITE_ALD.html?q=squier%20j v

http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/7487282_1983_JV_Squier_strat_custom_colour_Fiesta_ Red_perfecte_originele_staat_E.html?q=squier%20jv

BassAgent
15 februari 2005, 18:59
Das wel dezelfde kerel, maar dan nog is het extreem ziek, wat hij voor zn JV'tjes durft te vragen!!!! :o Hoe komt ie in godsnaam op zo'n prijs? Je moet altijd kijken wat zo'n gitaar in de winkel kost.

Cubensis
15 februari 2005, 19:00
die onderste is een ander...

grayfink
15 februari 2005, 22:56
mdf gitaren maken ze bij squier niet volgens mij. Wel multiplex (een body uit meerder stukken hout).
Volgens mij hebben ze tegenwoordig 3 series.

Bullet (Zeer goedkoop, multiplex, vrij slecht) ca 150 €
Affinity (Iets beter) ca 220 €
Standard (Nix mis mee) ca 280 €

Volgens mij is een Bullet voor een beginner ook goed genoeg hoor, trouwens....
Volgens mij kun je nog beter een Richwood strat of tele kopen. Die heb je al voor 110 € tegenwoordig (+ nog ca 15 € verzenkosten) op Internet.

BLOK182
16 februari 2005, 09:25
Mexicaanse Fenders zijn ook goed!

Firebird
16 februari 2005, 13:35
De Squier Bullet lekker laten staan. Speel wel lekker, maar als je m aansluit en een beetje begint te scheuren dan pieptie als een idioot.
Later heb ik er nog wat Gotoh-elementen ingezet, maar same here!!

SilverFoo
16 februari 2005, 14:51
Op speurders staat een squier duosonic uit `97. Made in japan, vista series. Heeft nu een bod van 125. Ziet er leuk uit (jaguar achtig).

spanky_franky
16 februari 2005, 15:23
OLP ?

Dean?

marter544
16 februari 2005, 19:31
Kijk eens naar een Yamaha pacifica of een ibanez, vind ik zelf fijne gitaren, en die zijn der ook al voor 200 euro.

hansoonk
16 februari 2005, 19:44
Ik vind de Squier 51 wel stoer. Ik heb hem in Nederland nog nergens gezien. Wel in Duitsland, bijvoorbeeld bij Thomann

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-172456.htmlM

Volgens mij wel een goede koop voor dat bedrag. Lijkt een beetje op een Robin Ranger

http://www.robinguitars.com/

De Duo-Sonic waar hierboven over wordt gesproken is een echte short-scale gitaar. Nog korter dan de 24,5'' ... ik meen iets van 22". Iets voor kleinere mensen.

strattie
16 februari 2005, 21:26
tievus wat lelijk :o