PDA

View Full Version : Missende input



Theije
15 februari 2005, 16:25
Misschien een ontzettend domme vraag, vergeef het me ik ben een ontzettende noob op het gebied van akoestische gitaren en helemaal semi-akoestische gitaren :)

Ik heb net mijn Crafter GA8 binnen, alles in orde gloedjenieuw van iemand over gekocht voor een bespottelijk laag bedrag. Maar ik mis de input :S Op de plaats waar normaal de input zou moeten zitten, zit een gat met drie nette schroefgaatjes. Dit lijkt mij niet normaal. Is dit zelf te repareren? Of is het een dusdanige klus dat ik hiervoor beter naar m'n reparateur kan gaan?
Alvast bedankt.

Buzz
15 februari 2005, 16:31
:( oef....

iam
15 februari 2005, 19:40
zit er wel een preamp in?

Ritch
15 februari 2005, 19:52
whoooooooeeeeps!! :o :lol: :oops:

Theije
15 februari 2005, 23:26
Ja verder zit alles erin, 4 band equalizer, batterypack incl. batterij.

bert k
15 februari 2005, 23:29
Ik denk dat de moer/ring die het zaakje aan de body klemt eraf gelopen is. In dat geval is je output (niet je input) naar binnen gevallen. Schud eens met de gitaar, dan hoor je het rammelen.
Als dat echt zo is dan is het repareerbaar, met een hoop vissen en breinaalden :-( Je moet alleen een nieuwe moer scoren.

Theije
16 februari 2005, 00:44
output idd sorry :P maar ik hoor niks rammelen, ik zie een rode en een zwarte draad die van de batterij naar de pre-amp/equalizer lijken te lopen en een vaag plat draadje die van de pre-amp/equalizer naar wat lijkt de brug te lopen. en that's it wat betreft draden.

bert k
16 februari 2005, 10:53
Oei... Batterijdraadje klopt, draadje naar de brug klopt, is van het element, maar er moet ook nog een draadje van de pre-amp naar de output. Kan de pre-amp er makkelijk uit? Er moet daar nog een aansluiting op zitten.

Theije
16 februari 2005, 21:53
Als ik de snaren eraf haal kan ik er wel vrij makkelijk bij denk ik, alleen dan heb ik nog steeds een output nodig want die lijkt compleet te missen.

bert k
16 februari 2005, 23:48
Heel raar :-? Kan je niet aan de verkoper vragen of hij iets gevonden heeft? Een nieuwe output is op zich niet erg ingewikkeld, maar misschien zit er in de preamp een rare aansluiting waar je niet aan kan komen.

Theije
17 februari 2005, 01:31
De verkoper is een nog grotere noob dan ik hierin, hij heeft het ding misschien drie keer in handen gehad, en claimt er niks aan te hebben veranderd. Maar goed het lijkt me sterk dat een gitaar van een gerenomeerd merk als Crafter niet zonder output worden verkocht :S