PDA

View Full Version : Gallien Krueger



Hempo
15 februari 2005, 15:47
Wie weet mij meer te vertellen over dit merk?
er is mij verteld 300watt buizen.... maarja dat leek me wat euh zeldzaam.. nog nooit meegemaakt.

iemand die iets hierover kan zeggen?

Speeddemon
15 februari 2005, 16:58
ik weet dat de GK 250ML een superklein en supergaaf versterkertje is. Echt zo'n straalkacheltje wat je bijna in je handtas kan stoppen, maar genoeg power heeft, als je 'm aan een 4x12" hangt. Zelf heeft ie 2x5" of 2x6,5" geloof ik. één van de mooiste transistor-distortions ook trouwens, en echo en chorus aan boord. Wel flink zoeken 2e hands. Maar voor minder dan 250 euro, gelijk kopen!

Verder zijn ze volgens mij alleen nog actief voor bassisten en P.A.

Squier4ever
15 februari 2005, 18:52
300 Watt buizen lijkt me een bas amp.
Hoe !$@#$% hard gaat!!!

skabouter
15 februari 2005, 19:03
ik associer dat merk zowieso ook vooral met bassamps. en dan is 300 watt buizen niet zooo speciaal.

er zijn btw ook wel gitaar amps met dergelijk vermogen. de Crate blue Voodoo. En de Diezel herbert met 180 watt mag er ook wel zijn :)

transistor heb je zelfs al (gitaar) amps van 500 watt, die nieuwe fender toch ?
en de marshall mode 4 met 350 watt is ook niet mis :)

Hempo
15 februari 2005, 19:05
Het gaat om een optreden over 2 dagen.
Backline bestond dus voor een deel hier uit. Vandaar m'n vragen :)

Maar 'beste transistor distortion' ? Het schijnen buizen te zijn.

guitartub
15 februari 2005, 21:05
Ik heb ooit een gitaarcombo'tje gehad van G&K, eentje met een 12" Electro Voice erin. Dit was een transistor bakkie en bij mijn weten heeft G&K (zeker in die periode niet) nooit buizenbakkies gehad. Die transistor is in de hens gevlogen maar van die EV heb ik nog steeds plezier.

guitartub
15 februari 2005, 21:05
Ik heb ooit een gitaarcombo'tje gehad van G&K, eentje met een 12" Electro Voice erin. Dit was een transistor bakkie en bij mijn weten heeft G&K (zeker in die periode niet) nooit buizenbakkies gehad. Die transistor is in de hens gevlogen maar van die EV heb ik nog steeds plezier.