PDA

View Full Version : =====> Swan - Despair <=====



Swan
15 februari 2005, 15:33
D00m

Swan
15 februari 2005, 15:33
Hier mijn inzending voor de Stratvrouw69 Riffcontest
t is wat meer in mn eigen stijl dan mn andere opnames :wink:

rechter muis en save as (http://members.chello.nl/m.sciarone/swanriff.mp3)

Kasper
15 februari 2005, 16:59
Zit er distortion op je drum ofzo? :-?
Klinkt wat krakerig.

Verder best wel angstaanjagend :wink:

Mr Freeze
15 februari 2005, 17:33
Klinkt erg gaaf dit. Wat ik zo leuk ik vind, is dat jij telkens zo een sfeer weet neer te zetten. Deze klinkt lekker dark en droevig als ik hier naar luister zie ik zo een filmscene voor me.

Enige kritiek die ik kan geven is de distortion die op de drums zit, ik persoonlijk vind dat niet mooi.

Swan
15 februari 2005, 17:34
yup er zit distortion op de drums...vond t wel iets toevoegen

en tnx mr freezer

Cubensis
15 februari 2005, 17:37
D00m hoor ;)
de eerste 3 akkoorden (begint rond 0:28 ofzo) doen me denken aan Black Sabbath - Black sabbath (eerste d00m nr ooit ;) )

Swan
15 februari 2005, 17:43
w00t!

Jeroenvanhulsteijn
15 februari 2005, 19:56
Mss moet je fuzz of een filter ipv een distortion over de drums doen. Die distortion klinkt niet echt smooth en idd erg krakerig. Ik begrijp je idee wel en vind het ook wel wat hebben. Mss kun je voor de drums eens experimenteren met galm voor of na de oversturing.

Klinkt heel doom. Sterke sfeer!

De inzet van de lead guitar vind ik niks aan. Is net alsof er met het verkeerde akkoord ingezet wordt. Daarna hoor ik dat eigenlijk niet meer. Vanaf 36s klinkt het prima.

Swan
15 februari 2005, 20:12
tnx
de drums heb ik met FLstudio gemaakt...kan je helaas niet kiezen uit fuzz ofzo...alleen dist....wel verschillende types distortion....t krakerige is wel enigzins opzettelijk, ik ging voor n piep knars viezig geluid :wink:

dat over die inzet snap ik niet geheel omdat t tzelfde akkoord is als na die 36 sec die je noemt..

Jeroenvanhulsteijn
15 februari 2005, 20:45
ja, dat gevoel had ik ook. Ik weet niet precies waarom ik het zo raar vind klinken. Misschien dat ik in mijn hoofd die achtergrond riff doorspeel en dat past dan niet bij die akkoorden. Ofzoiets... :-?

VHsologitarist
15 februari 2005, 23:19
Mijn eerlijke mening:

Idd er is een goede sfeer daar een + puntje voor, maar wel ontiegelijk saai.

Ik had veel meer van je verwacht (niet aanvallend bedoeld) maar ook dit weer omdat ik best een hoge pet van je op heb (je tornado of souls vond ik namelijk meesterlijk).


keep up the good work!! 8-)

Swan
16 februari 2005, 01:03
hehe....tja als je geen doom gewend bent...
dit is nog erg afwisselend en snel eigelijk :oops:

Dreamer_Ur
20 februari 2005, 11:53
klinkt lekker! ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik de hele tijd een stemmetje in mn hoofd hoor zeggen: "my dying bride! my dying bride!"
maar dat kan ook een compliment zijn, niet waar?
lekkere sfeer vind ik dus ook, alleen ik zou nog wel proberen er echt een eigen twist aan te geven :)

edit: oja, die drums geven het juist wel een cool industrial randje!

Swan
20 februari 2005, 13:33
ja idd hoorde die vergelijking met MDB ook al van mn drummer...
ik speel ook wel wat mdb nrs en opzich zijn deze riffs niet echt te vergelijken met mdb riffs maar je hebt wel gelijk dat de uiteindelijke sfeer er dicht bij in de buurt komt (ook voornamelijk door dat tweestemmige melodietje denk ik)