PDA

View Full Version : Upgraden van mn gear... wat nu??



Reel Big Fish
15 februari 2005, 13:57
:)

ToTaL FaKe
15 februari 2005, 13:59
aight... :-D

Reel Big Fish
15 februari 2005, 14:02
Hallo,

alles goed? :razz:

Nja, ik speel nu een half jaar gitaar en ik wil eigenlijk een serieus goede versterker. Wat vereisten zijn:

- podium-mogelijkheid
- footswitch included
- lekkere distortion maar ook lekker voor ska
- budget van €250 (maximaal €450)!

Ik heb nu een Behringer GMX210. Is het nodig voor mij om te upgraden of is het iets wat niet hoeft? Ik zat zelf aan iets te denken van Marshall, omdat dit altijd wel goed is (of moet ik met die uitspraak uitkijken??) en dan heb ik geen gezeur meer dat het 'beter' kan.

Greets en bedankt!

Nicci
15 februari 2005, 14:06
ah, iemand die denkt dat marshall het beste merk is. altijd leuk. ze bestaan nog.

voor het budget dat je noemt zijn je mogelijkheden beperkt om een topper te kopen. sterker nog, gaat je niet lukken. de goedkopere marshalls kan ik je afraden. ik vind het allemaal niet veel (maar ik ben dan ook geen marshall liefhebber).
voor €450 kan je nog wel een leuke fender kopen. goede clean (lijkt me voor ska wel wat). een pedaaltje voor de distortion, mocht de Fender scheur je niet aanstaat.

ToTaL FaKe
15 februari 2005, 14:06
Fender Hot Rod deluxe???

lekkere clean, en ook goeie overdrive waar tussen je kan switchen.. Er zit een footswitch bij. Ga is naar feedback en probeer hem :-D

edit: nicci je was me vooor :-D

Lord Abortion
15 februari 2005, 14:07
Wanneer heb je iets podiumwaardig nodig? Je speelt nog maar een half jaar, dan zou ik toch niet direct al iets nieuws kopen. Wacht nog een half jaartje, trek je budget op naar 800 euro, en zoek een goedkope halfstack (valvestate ofzo). Tenzij je natuurlijk dringend materiaal nodig hebt om op te treden, maar dat zou me na een half jaar sterk lijken.

Nicci
15 februari 2005, 14:09
nicci je was me vooor :-D

ja ik heb een nieuwe computer . . . dat ding is onwaarschijnlijk snel! :D

ToTaL FaKe
15 februari 2005, 14:10
nicci je was me vooor :-D

ja ik heb een nieuwe computer . . . dat ding is onwaarschijnlijk snel! :D
mijn nieuwe komt 24 februari :-D

maar RBF.. ik zou egt is een Fender Hot Rod deluxe proberen... :-D

BLOK182
15 februari 2005, 14:18
Evt Marshall valvestate, niet je-van-het, maar gaat hard zat en is denk ik wat echter/directer van sound dan zo'n Behringer.

Rock n' sad
15 februari 2005, 15:49
je hebt pm :razz:

Squier4ever
15 februari 2005, 16:42
dan heb ik geen gezeur meer dat het 'beter' kan

dat hou je sowiezo wel, want wat voor amp je ook komt, iemand anders vind altijd dat ut beter kan, dus das dan jammer :razz:

Squier4ever
15 februari 2005, 16:43
dan heb ik geen gezeur meer dat het 'beter' kan

dat hou je sowiezo wel, want wat voor amp je ook komt, iemand anders vind altijd dat ut beter kan, dus das dan jammer :razz:

dejohan
15 februari 2005, 17:12
Fender Hot Rod deluxe???

lekkere clean, en ook goeie overdrive waar tussen je kan switchen.. Er zit een footswitch bij. Ga is naar feedback en probeer hem :-D

edit: nicci je was me vooor :-D

De overdrive is toch niet echt goed hoor. Ik weet het want ik her er zelf een. En de clean is niet echt die pinnige ska clean die hij wil, eerder de wollige Fender clean.

Ik zou eerder een Peavy Classic 30 aanraden. All tube, betere overdrive, even goede clean, en goedkoper dan de Hot Rod. Tweedehands moet hij toch voor 350-400 euro's te vinden zijn.

dejohan
15 februari 2005, 17:15
Wanneer heb je iets podiumwaardig nodig? Je speelt nog maar een half jaar, dan zou ik toch niet direct al iets nieuws kopen. Wacht nog een half jaartje, trek je budget op naar 800 euro, en zoek een goedkope halfstack (valvestate ofzo). Tenzij je natuurlijk dringend materiaal nodig hebt om op te treden, maar dat zou me na een half jaar sterk lijken.

Sparen tot achthonder euro en dan een Valvestate kopen? Whoehaha! Sorry dat ik lach, maar met 800 euri kan je toch wel een vééééééél betere versterker kopen. Tenzij je ab-so-luut een toren wil, maar ben je dan op zoek naar een goed geluid of wil je gewoon even pochen bij je vriendjes?

AART
15 februari 2005, 17:22
Wanneer heb je iets podiumwaardig nodig? Je speelt nog maar een half jaar, dan zou ik toch niet direct al iets nieuws kopen. Wacht nog een half jaartje, trek je budget op naar 800 euro, en zoek een goedkope halfstack (valvestate ofzo). Tenzij je natuurlijk dringend materiaal nodig hebt om op te treden, maar dat zou me na een half jaar sterk lijken.

Sparen tot achthonder euro en dan een Valvestate kopen? Whoehaha! Sorry dat ik lach, maar met 800 euri kan je toch wel een vééééééél betere versterker kopen. Tenzij je ab-so-luut een toren wil, maar ben je dan op zoek naar een goed geluid of wil je gewoon even pochen bij je vriendjes?

voor 800 koop je een 5150 als je ff goed zoekt...(of geluk hebt dat iemand je mailt... :D )

Grave Fillé
15 februari 2005, 17:29
Weer even spammen: Check mn sig, die is 250 :)

skabouter
15 februari 2005, 19:06
RBF, kijk eens naar een Jcm800 2x12 combo ! die kunnen nog prima clean, ook redelijk hard, pedaaltje ervoor (of niet, als je de 2 kanaals versie hebt) en je hebt een top scheur voor punk.
die heb je voor 450 euro wel. ff zoeken, andesr ff wachten tot er 1 verschijnt

pikasso
15 februari 2005, 19:23
JCM800 is echt aan te raden idd

amon
15 februari 2005, 20:06
+1! :)

BartL
15 februari 2005, 23:27
JCM800 is echt aan te raden idd
+2

ToTaL FaKe
15 februari 2005, 23:33
BartL je zegt wel +2 maar je wilt dat hij naar je sig kijkt...


:-D

wat vraag je er trouwens voor? nieuwprijs is 844 euro ofzow.. 70% vroeg je tog?

BartL
15 februari 2005, 23:37
Nee, als ik een JCM800 quote bedoel ik ook een JCM800 :)

BartL
16 februari 2005, 00:10
Oowjah...prijs staat in een PM'etje. Als je het dan zo graag wil weten... :-D