PDA

View Full Version : nieuwe demo klaar -beast unleashed-thrash metal



beastarjen
15 februari 2005, 13:52
nieuwe demo van beast unleashed is klaar
lekkere beuk thrash met een vrouw die alles bij elkaar krijst!

mp3's hier:

minions of blood: http://haranaka1.dyndns.org/download/new/03%20Minions%20of%20Blood.mp3

hostile takeover: http://haranaka1.dyndns.org/download/new/02%20Hostile%20Takeover.mp3

death at last: http://haranaka1.dyndns.org/download/new/01%20Death%20at%20Last.mp3

CBA: http://haranaka1.dyndns.org/download/new/04%20CBA.mp3

graag jullie mening

ae
15 februari 2005, 18:39
dude klinkt vet! Coole riffs! Ook goed ingespeelt. Als je een keer in Almere komt spelen let me know :wink:

Kritiek: ik vind de zangeres niet goed. Ze mag best wat hoger zingen en meer krijsen, vind de vocals erg eentonig. En de solo's lijken een beetje nergens heen te gaan, maar zijn wel strak gespeelt! Oja ik zou wat bas uit de gitaren halen en wat meer treble, zodat de bas en drum iets beter te horen zijn want die vervagen een beetje achter de gitaarbrij (het kan ook aan mij baggerpc speaker liggen).

Ik vind het iig vet klinken!

fokface
15 februari 2005, 21:34
Vette demo inderdaad, maar ik vind ook dat de zang niet gevarieerd genoeg is. Wat mij betreft mag er wel wat meer gegrunt worden in de lagere regionen van het menselijke strotorgaan. Ook had de bas wel iets harder gemogen, die mis ik eerlijk gezegd een beetje. De volumes van de gitaren hadden wel wat meer overeen mogen komen en de drumpartij had iets strakker en gevarieerder mogen zijn. Maar goed, genoeg afgezeken. De demo is wel geslaagd en ik heb er al aardig van genoten, dus doorgaan op deze manier.

c.hultermans
18 februari 2005, 20:27
klinkt goed mannen!!!!!!!!!!!!

Lekkere gitaarsound ook.........

THRASHENNNNNNNNNNNNNNNNNNN

grtz,

Conrad

JorisBos
20 februari 2005, 01:30
:o

wat de fok echt

Dreamer_Ur
20 februari 2005, 15:30
kicke hoor! deed me direct denken aan Walls of Jericho en dat soort hardcore bands, en da's ZEKER een compliment! maar dan met een thrashy inslag. persoonlijk zou ik het nog vetter vinden als het iets compactere nummers zouden zijn. nu krijg je af en toe iets te veel herhaling, terwijl zulke nummers toch echt leunen op energie :)
de zangeres mag zichzelf nog wel ietsje meer laten gaan.
de gitaarsolo's in het nummer CBA duren me echt te lang, maar da's denk ik een kwestie van mijn smaak :)
ik denk dat dit live heel erg beukt iig!!

beastarjen
20 februari 2005, 17:38
hey mensen
bedankt voor de reacties!

we zijn als band erg tervreden met het eind resultaat. nu ik de demo na een tijdje weer terug luister ben ik soms van mening dat de instrumenten ten opzichte van elkaar meer gedefinieerd hadden gekund, maar aan de andere kant is volgens mij het totaalgeluid nu wel lekker compact en komt alles echt als een eenheid de speaker uit.

alles is opgenomen in sing sing studio in metslawier (friesland)
erg fijne studio voor een redelijke prijs! zeker een aanrader.

de twee gitaren zijn soms inderdaad een beetje uit balans qua volume en de drum is niet overal even strak (vooral basdrum niet). maar goed, het was de eerste keer in de studio voor onze band dus al een hele ervaring opzich. we hebben echt extreem veel geleerd die dagen.

beastarjen
20 februari 2005, 17:38
hey mensen
bedankt voor de reacties!

we zijn als band erg tervreden met het eind resultaat. nu ik de demo na een tijdje weer terug luister ben ik soms van mening dat de instrumenten ten opzichte van elkaar meer gedefinieerd hadden gekund, maar aan de andere kant is volgens mij het totaalgeluid nu wel lekker compact en komt alles echt als een eenheid de speaker uit.

alles is opgenomen in sing sing studio in metslawier (friesland)
erg fijne studio voor een redelijke prijs! zeker een aanrader.

de twee gitaren zijn soms inderdaad een beetje uit balans qua volume en de drum is niet overal even strak (vooral basdrum niet). maar goed, het was de eerste keer in de studio voor onze band dus al een hele ervaring opzich. we hebben echt extreem veel geleerd die dagen.

beastarjen
20 februari 2005, 17:39
hey mensen
bedankt voor de reacties!

we zijn als band erg tervreden met het eind resultaat. nu ik de demo na een tijdje weer terug luister ben ik soms van mening dat de instrumenten ten opzichte van elkaar meer gedefinieerd hadden gekund, maar aan de andere kant is volgens mij het totaalgeluid nu wel lekker compact en komt alles echt als een eenheid de speaker uit.

alles is opgenomen in sing sing studio in metslawier (friesland)
erg fijne studio voor een redelijke prijs! zeker een aanrader.

de twee gitaren zijn soms inderdaad een beetje uit balans qua volume en de drum is niet overal even strak (vooral basdrum niet). maar goed, het was de eerste keer in de studio voor onze band dus al een hele ervaring opzich. we hebben echt extreem veel geleerd die dagen.

Roy K.
21 februari 2005, 23:54
AL een hele tijd luister ik niet meer naar metal. Na toch de stoute schoenen aangetrokken te hebben en jullie demo op te zetten ga ik dat toch weer vaker doen.

'K vond het namelijk verschrikkelijk vet. Het geluid is ontzettend strak, maar het is ook ontzettend strak gespeeld, die riffs, echt geweldig! 8-)

De stem van de zangeres vond ik tof, deed me denken aan een Amerikaanse punkband waarvan me de naam nu ontschoten is. Ze zingt wel een tikkie onzuiver/vals af en toe, maar haar geluid staat me wel aan.

Demo om trots op te zijn! :cool:

AART
23 februari 2005, 20:17
klinkt wel vet qua riffs maar ik krijg toch altijd wel zin in een koppie koffie als ik dat gegrund hoor, ik houd meer van gewoon "zingen" a metallica