PDA

View Full Version : Kirk's Solo !!!



immin054
3 juli 2002, 14:22
ik wou fkes zegguh dat Kirk Hammett de beste gitarist is !!!!
check zijn insane solo's:
Metallica - One
Metallica - Master of Puppets

en zo zijn er nog veel meer !!!!

sash
3 juli 2002, 14:28
Kvind jaymz beter, die heeft tenminste uitstraling. Hammett mag dan wel een beetje snel kunnen spelen, maar dat stelt nix voor. Als je James ziet staan, zie je een metalbeest. Als je Kirk ziet staat zie je een of andere idioot die vaag voor zich uitstaard en een solootje speelt.

immin054
3 juli 2002, 14:34
james alan hetfield is zekerz tof maar ben je wel is bij een metallica concert geweest ???
kirk is echt the best

MetalliCat
3 juli 2002, 15:47
Kirk mag wel leuk spelen, maar hij staat er nogal dood bij..hij straalt niks uit. Als je dan kijkt naar Jaymz, die ziet er way cooler uit, en die kan ook wel aardig pingelen.

Raffel
3 juli 2002, 15:51
FEIT: Jaymz is qua ritme stukken beter dan Kirk.

Maar Kirk kan (lees kon) heel wat inventieve solo's in elkaar draaien terwijl jaymz voornamelijk blues lickjes kent. Kirk speelt sinds load trouwens constant hetzelfde, vandaar KON. Zijn gebruik van double stops komt mij een beetje de neus uit.


Jaymz staat er wat stoerder bij ja, maar hij is ook de voorman. Als hij niet in Metallica zat, was het ook geen band met ballen denk ik.

Trouwens de beste solo's van kirk naar mijn mening:

Master of Puppets
Blackened
Leper Messiah
Stone Cold Crazy (cover van queen)

sash
3 juli 2002, 16:15
Idd, Kirk was cool tot aan Justice. Daarna werd ie slapper en slapper. Ik heb We did it again gehoord (en heb em op m'n comp staat als mp3 dus degenen die em willen hebben, voeg me toe op msn) van het nieuwe album. Ik vind het niet echt gaaf. Die rapneger lult er veel te veel doorheen. Iedereen lult daar eigenlijk door elkaar. Er is totaal geen ritme in te herkennen en de solo stelt ook helemaal niets voor. Als de rest van het nieuwe album ook zo is, is metallica het niet meer waardig om naar te kijken. Het is haast nu-metal.

immin054
3 juli 2002, 16:21
ik heb het nieuwe nummer nog niet gehoord maar als ut nu-metal begint te worden is Metallica zo als ut hoord dus gewoon dood.
ik zelf zit in een band die metal maakt en dat in een stijl zoals metallica hoorde te zijn + nog wat andere dingetjes aan toegevoegd. is er iemand die basgitaar speelt of kan drummen en in de omgeving veenendaal woont ??? ben je tussen de 15 en de 19 meld je dan snel aan..

sash
3 juli 2002, 16:40
kijk eens op http://www.muzikantenbank.nl of plaats daar je oproep. Misschien vind je wel wat. Succes!

immin054
3 juli 2002, 19:53
bedankt...
iemand anders nog website's ????

Thomasvv
3 juli 2002, 20:14
Je kan ook de nieuwsgroep nl.muziek.instrument.gitaar proberen.

Ibanez
3 juli 2002, 20:34
Ik vind kirk hammet best vet, alleen tegenwoordig vind ik het echt slap hoe hij zijn wah gebruikt. Vroeger was het allemaal veel beter. En de vetste solo vind ik toch die van one blijven. Oja dat nummer met ja rule is inderdaad verschrikkelijk! Metallica is nu echt tot de bodem gezakt. Ik vraag me af of het album ook zo erg gaat zijn...

Raffel
4 juli 2002, 09:20
ik heb het nummer nog niet gehoord, maar die Ja 'murder inc./i'm the nigga' Rule figuur komt mij sowieso zwaar de neus uit. Laat z'n stem 10 keer overdubben gaat een beetje nutteloze troep tussen nummers door lopen gillen en dat doet ie dan niet met een paar mensen, nee, hij wil IEDEREEN in de muziekindustrie gehad hebben.

Maar om nu te zeggen dat Metallica dood is, vind ik drastisch en totale onzin. Dat is hetzelfde als dat Ajax verliest dat de helft van de supporters niet meer bij de volgende wedstrijd is... (Ik wil het nu trouwens niet over voetbal hebben...)

Metallica gaat gewoon een bepaalde kant op, of dat nu te maken heeft met dat ze volwassener zijn geworden, of gewoonweg een andere smaak hebben aangemeten omdat ze zich daar meer bij thuis voelen. Kijk dat sommigen van jullie het na Justice niet meer goed vonden, dat kan.

Ik heb Metallica persoonlijk gevolgd tot aan S&M. En ik moet zeggen dat ik de laatste jaren er een paar slechte maar zeker een hoop goede nummers bij vond zitten. Als Metallica met hun nieuwe album nu de jazz kant is opgegaan. :smile: (En dat bevalt mij toevallig niet aan die nummers) dan zal ik gewoon niet naar die specificieke luisteren. Dan is Metallica niet DOOD voor mij of zo.

Iedereen gaat zijn eigen weg. Nummers die ik zelf maak, schrijf ik gewoon omdat ik ze goed vind klinken, de meming van een ander komt pas als laatste.

Maar hier zijn al tonnen van discussies over gevoerd, op metallica-messageboards enzo. (Begon allemaal in de Load tijd) Dus dit is denk ik een vrij nutteloze discussie.

immin054
4 juli 2002, 13:13
metallica dood
ik vind metallica ook echt zuigen nu, dat nummer met ja rule is echt zo vaag, je herkend metallica er niet eens in terug

Raffel
4 juli 2002, 14:09
zie mijn vorige post

ESPGuitarFreak
4 juli 2002, 18:13
toch blijft metallica bij mij nog op 1..zeker te weten (alhoewel da JaRule gebeuren wel errrrruug hard zal tegenvallen)

Kirk hoort echt niet bij de betere gitaristen ter wereld, maar da neemt ni weg dat sommige solos echt super zijn...

(denk aan solos als one, hit the lights, blackened, fade to black live, wherever I may roam, fight fire live....)

Voor gitaristen die bezig zijn met metallica moet je maar es kijke op http://www.themetsource.com

puvin
17 juli 2002, 22:28
ja, metallica zou beter gewoon stoppen dat iedereen zich gewoon het prachtige werk tot (en volgens mij ook MET) black album herinnerd...

Nesker
18 juli 2002, 11:12
Op 2002-07-03 16:15, schreef sash:
Idd, Kirk was cool tot aan Justice. Daarna werd ie slapper en slapper. Ik heb We did it again gehoord (en heb em op m'n comp staat als mp3 dus degenen die em willen hebben, voeg me toe op msn) van het nieuwe album. Ik vind het niet echt gaaf. Die rapneger lult er veel te veel doorheen. Iedereen lult daar eigenlijk door elkaar. Er is totaal geen ritme in te herkennen en de solo stelt ook helemaal niets voor. Als de rest van het nieuwe album ook zo is, is metallica het niet meer waardig om naar te kijken. Het is haast nu-metal.
ik vond hem ook wel goed op het album Metallica ( 1991), daarna is hije cht hard achter uitgegaan

Watti
18 juli 2002, 11:25
Kirk Hammett achteruit gegaan?
Pff..die man doet gewoon wat 'ie moet doen en dat is gitaarspelen (en niet zo misselijk ook...).
En...tja...dat hij de uitstraling van James niet heeft...so what?!
Sorry hoor dat noem ik nou drukte om niks!

Nesker
18 juli 2002, 12:23
Op 2002-07-18 11:25, schreef Watti:
Kirk Hammett achteruit gegaan?
Pff..die man doet gewoon wat 'ie moet doen en dat is gitaarspelen (en niet zo misselijk ook...).
En...tja...dat hij de uitstraling van James niet heeft...so what?!
Sorry hoor dat noem ik nou drukte om niks!
ik vind hem niet meer de kirk van 10 jaar geleden, is mijn mening

brookhuis4
20 juli 2002, 16:45
Op 2002-07-03 16:15, schreef sash:
Idd, Kirk was cool tot aan Justice. Daarna werd ie slapper en slapper. Ik heb We did it again gehoord (en heb em op m'n comp staat als mp3 dus degenen die em willen hebben, voeg me toe op msn) van het nieuwe album. Ik vind het niet echt gaaf. Die rapneger lult er veel te veel doorheen. Iedereen lult daar eigenlijk door elkaar. Er is totaal geen ritme in te herkennen en de solo stelt ook helemaal niets voor. Als de rest van het nieuwe album ook zo is, is metallica het niet meer waardig om naar te kijken. Het is haast nu-metal.

een groot gedeelte van de Solo's
van de 1e twee lp's komen ook oorspronkelijk van Mustaine, Hammet heeft
ze opnieuw gespeeld, ik vind hem op Justice
het best ( was hij ook nog in de leer
bij Satriani ) vooral de solo op Dyers eve.

Neals
10 augustus 2002, 17:29
misschien tijd voor een solocarierre voor de heer hammett, enne die nieuwe megadeth-band zoekt nog een zanger, gelijk een plekkie voor hetfield.
Jason heeft zijn echobrain, blijft lars over, naja, op een gitaarforum hebben we ook geen medelijden met drummers, want metallica moet vooral ophouden hun goeie naam te verpesten

MetalliCat
10 augustus 2002, 18:55
Btw..Jarule is NIET met metallica de studio ingedoken, maar die swiss beats ofzo heeft er een riffje van 'tallica ondergemonteerd.

BLOK182
13 augustus 2002, 12:39
Kijk iedereen zeurt wel dat Metallica sinds het Black Album achteruit is gegaan, maar mijn mening is dat ze gewoon een andere kant op zijn gegaan. Het is idd niet meer het Metallica van "vroeger", maar het blijft toch goeie muziek? (behalve dan die Ja Rule shit)

FragDaddy
13 augustus 2002, 13:15
dat nieuwe nummer van Jarule komt NIET op het album, dat is gewoon een side-project wat Kirk en Lars gedaan hebben toen James aan het afkicken was.

dusse. don't sweat it.

immin054
13 augustus 2002, 19:06
is idd een side project... swishbeatz en ja rulez hebben er gewoon een metallica lickje in gedondert en klaar. ze zijn helemaal niet samen de studio in gedoken, daarom zuigt het dus zo

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: immin054 op 2002-08-14 12:02 ]</font>

MetalliCat
14 augustus 2002, 10:32
Indeed..

BLOK182
21 augustus 2002, 21:24
Hey er wordt toch nog wel eens gezeurd over Kirk's uitstraling? Heb net ff een live clip van "so what" gedownload maar ik vind dat hij er met dat korte haar enzo er best cool uitziet. De laatste tijd ziet ie er idd "anders" uit.

immin054
22 augustus 2002, 13:27
kirk hammett is niet gewoon leuk of cool hij heeft een heel aparte uitstraling, kheb nog niemand anders zo gezien, iedereen zegt wel van Jaymz hetfield is stoerder en zo maar kirk is gewoon niet weg te denkuh bij metallica, en live is hij echt vet kewl, check maar eens I disappear live @ mtv awards 2000 daar is hij zeker wel cool.

Anders Destium
22 augustus 2002, 13:30
Vroeger was alles beter!

BLOK182
22 augustus 2002, 16:24
Je lijkt mijn vader wel :wink:

Anders Destium
22 augustus 2002, 16:48
Maar dan twee keer zo jong waarschijnlijk :smile:

Braindead
25 augustus 2002, 13:51
Ach iedereen die de Metallica van vroeger gaaf vond die schaamt zich nu dat ie nog een Metallica t-shirtje in de kast heeft liggen.
Als je het toch over bands uit die tijd hebt dan vind ik dat Megadeth met Countdown to Extinction Metallica er al lang en breed uit heeft gespeeld. Volgens mij is Marty daarom trouwens ook uit Megadeth. Mustaine speelt hem er al finaal uit. Wat moet zo'n Marty daar dan nog. Marty Friedman vind ik trouwens in dat opzicht wel op Mustaine lijken , allebei hebben ze het wel zo'n beetje gezien met hun gitaar lijkt me.
Alleen heeft Marty dan nog af en toe een solo albummetje uitgebracht. True obsessions is trouwens zo slecht niet, maar Dragons kiss was veeeeeel beter.

Kris Haex
22 oktober 2002, 20:29
Wie speelt hier beter dan Kirk denkt hij??
Kirk speelt nog steeds GEWELDIG en hij is een wereld-gitarist!