PDA

View Full Version : nieuwe gitaar voor op het podium



Nocki
15 februari 2005, 12:49
Hoi.

Voor op het podium zoek ik een nieuwe gitaar. het moet een staalsnarige zijn en het liefst met cut-out. het is de bedoeling dat ik op hoog volume over de Zanginstallatie ga spelen en ik hoop dat te doen zonder te gauw feedback te krijgen. de prijs die ik in gedachten heb is gelijk aan de Yamah RGX312 die ik te koop heb staan. daar wil ik zo'n 300 euro voor hebben.

Welke gitaar zou voldoen aan mijn eisen en wensen. er zijn zoveel akk/ell gitaartjes op de markt die voldoen aan mijn eisen maar kwa kwaliteit niet voldoen. een aantal van de gitaren die ik heb gehad gingen rondzingen en speelden niet goed zodat ik nu toch wel een goede wil. het hoeft geen solid body te zijn of zo maar er moet wel een leuk akoestisch geluidje in zitten.

alvast bedankt,

Nocki

Kasper
15 februari 2005, 13:13
Een solid body akoestische gitaar? Dat zou ik wel eens willen zien :D
Klinkt waarschijnlijk niet erg goed.

Je bedoeld waarschijnlijk solid top neem ik aan?


Ik vrees dat je budget van €300 een beetje krap is om een echt kwaliteitsgitaar te willen hebben. Of je zou 2ehands moeten gaan kijken.

Daniël_san
15 februari 2005, 15:10
JE kan naar 2e handse FURCH's gaan kijken. Die zijn wel goed. Of naar 2ehandse deans. Maar daar weet ik de kwaliteit niet zo van.

Buzz
15 februari 2005, 15:34
tweedehands Furchs zie je helaas (nog) niet zoveel. En dat is ook een "normaal" type akoestische gitaar, met alle risico van rondzingen.

Waarom kijk je niet naar een tweedehands Ovation Celebrity? Akoestisch aardig, versterkt geweldig en speciaal gemaakt om rondzingen te beperken.

iam
15 februari 2005, 15:41
solid body is eentje zoals de chet atkins bv...
ik zou kijken naar de apx van yamaha

Kasper
15 februari 2005, 15:50
solid body is eentje zoals de chet atkins bv...
ik zou kijken naar de apx van yamaha

Maar dat is dan toch meer elektrisch dan akoestisch? Uit een solid body gitaar kan toch niet veel klank komen bij gebrek aan klankkast :???:

bert k
15 februari 2005, 16:01
Een APX is gewoon een akoestische, met klankkast. Alleen niet zo'n grote, waardoor feedback erg meevalt. Versterkt klinken ze prima, onversterkt wat dun.

http://www.andybrauer.com/images/photos/87apx-12.gif

Javaca
15 februari 2005, 16:35
de epiphone chet atkins?
je kan ook eens kijken naar die geraamtes van yamaha.

Nocki
15 februari 2005, 17:10
idd bestaan solid body all/ak ook. daar dacht ik ook aan. en zo'n dunne classic body is ook goed. ik heb nu een mooie nylon versterkbare van dean en de kwaliteit is echt super. dus nu nog een stalen erbij. past goed bij de band. ik wil er best wat meer voor uitgeven.... das het probleem niet.

ik ben benieuwd naar die yamahatjes. zijn niet verkeer moet ik zeggen. als ik kijk naar de ell. die ik heb van yamaha dat is echt ene top gitaartje...

bedankt alvast voor de reacties. als iemand nog wat heeft toe te voegen hieraan hoor ik het graag.

NOcki

iam
15 februari 2005, 22:35
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=37151

mss dit iets voor je?

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p37151n1.jpg

Lion
17 februari 2005, 04:24
Heb je nog een oude acoustische gitaar die te veel feedback geeft?
Dan kun je ook een rubber "dop" in je klankgat zetten tegen feedback. Kees Dee in Amersfoort heeft ze geloof ik, maar ze zijn vast ook wel bij veel andere muziekzaken te koop. Kost 2% van een nieuwe gitaar...

Nocki
18 februari 2005, 08:28
ik weet het. ik hebzo'n dop gehad in mn oude akoestische gitaar. maar die heb ik niet meer. die gitaar op de foto ios idd wel wat... maar die yamaha apx dingetjes lijken me ook wel wat. je ziet ze ook wel vij vaak op het podium.
zijn ze echt zo goed?

Nocki

bert k
18 februari 2005, 10:02
Jazeker. Ik heb er zelf een, en hij speelt licht, en versterkt is hij erg mooi. Goede toonregeling erop ook. En redelijk betaalbaar. Wat ik al zei, onversterkt is hij wat dunnetjes door de kleine klankkast, maar wel bruikbaar.
Ik treed nu live op met mijn Lakewood, die is stukken mooier, maar dat is alleen piano en gitaar. In een band zou ik toch weer voor de Yamaha kiezen.

Daniël_san
18 februari 2005, 15:51
Je kan ook nog naar Garrison gitaren kijken. Ze zijn van volledig massief hout, maar omdat ze een soort van plastic ''frame'' hebben eruuuuuuuuuuughh goedkoop. (nieuw ook redelijk goedkoop)
Kijk maar op: www.garrisonguitars.com

Daniël_san
18 februari 2005, 17:45
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=36558

Is deze misschien ook iets?? :D :D

En nee hij is niet van mij :wink:

Nocki
18 februari 2005, 20:40
Ziet er idd ook goed uit.

ik zal eens kijken of iemand zn yamaha ofzo wil ruilen tegen mijn gitaar.dat is toch wel de bedoeling. en anders eens wachten of ik m kan verkopen.