PDA

View Full Version : Italia Mondial



Reindah
3 juli 2002, 14:32
Ik heb deze gitaar gezien en erop gespeeld, beviel me zeer goed!! zit erover te denken om hem te kopen, iemand ervaring? Ik zou willen weten of ik niet iets shits koop. Alvast bedankt als je wat antwoord!

Reindah

Grandma_Placenta
3 juli 2002, 15:38
ik ken hem zelf niet, maar heb je hier al gekeken? http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Italia/Mondial-01.html

Reindah
3 juli 2002, 17:29
Ja, maar ik wil gewoon weten van meer mensen wat voor gitaar het is. Weet er iemand waar ik er nog meer tegen kan komen? Kvind het echt een super gitaar! Vette sound en feedback, 1 passive humbucker ES335 stijl, 1 active humbucker ES335 stijl. 2 outputs, voor elke humbucker 1. Gitaar is van kunststof, hollowbody en heeft een houten brug, jazz stijl. Kleur is sonic blue met een zwarte rand langs de zijkant, witte slagplaat. Neck is ook gibson achtig maar net niet te dik, ligt super fijn in de hand. Plaatje: http://www.musicolar.ch/images/Italia/MondialGit.jpg

weet er iemand meer over deze gitaar?? Graag informatie

2muchcoffeeman
4 juli 2002, 02:24
deze gitaar is eigenlijk een copie van een oude Supro uit de vijftiger jaren. Supro's hadden vaak bodies van kunstof en naast pickups een contactelementje in de brug, weet niet of deze dat ook hebben. De echte Supro's zijn inmiddels reteduur en ik heb ze nog nooit anders gezien dan als slidegitaar, waar ze erg goed voor schijnen te zijn, net zoals Silvertones trouwens. De Supro's hadden allemaal dikke nekken, de Italia's zijn meer alrounders (ik weet dat een gitarist van BZN er eentje heeft.. oei, da's niet echt een aanbeveling haha)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: 2muchcoffeeman op 2002-07-04 01:25 ]</font>

Bluppie
4 juli 2002, 13:36
kunstof body?
plastic ofzo?
Klonk dat beter dan gewoon hout?

Reindah
4 juli 2002, 19:43
Keej, ik vind de grootste aanbeveling dat ik m heel erg fijn vond en dat ie echt super vet klonk, en uh, wat is een slide gitaar??

2muchcoffeeman
5 juli 2002, 21:47
nah, geen plastic maar fiberglas en da's voornamelijk handig als je snel veel gitaren wilt produceren, ipv bomen hakken, zagen en lakken gooi vul je een mal, even koken en laten afkoelen.
Wat is slide gitaar? hmmm... dit is wel heel basic allemaal..

lars
5 juli 2002, 22:27
ken je die clip van Will Smith, van men in black, dan zingt ie:
"c'mon just slide with me, just sliiiide with me"

nou die beweging maken met je gitaar, dat is dus slide gitaar spelen



Op 2002-07-04 18:43, schreef Reindah:
wat is een slide gitaar??

Bluppie
5 juli 2002, 23:10
Op 2002-07-05 20:47, schreef 2muchcoffeeman:
nah, geen plastic maar fiberglas en da's voornamelijk handig als je snel veel gitaren wilt produceren, ipv bomen hakken, zagen en lakken gooi vul je een mal, even koken en laten afkoelen.
Wat is slide gitaar? hmmm... dit is wel heel basic allemaal..


maar hoe was de klank daarvan?
ik neem aan minder dan hout?

2muchcoffeeman
6 juli 2002, 00:26
beste blup, geluid omschrijven is net zo lastig als een kleur uitleggen. Ik bedoel, mahonie, essen, linde, fichte, balsa.. het klinkt allemaal een tikkie anders. En mahonie uit honduras klinkt weer anders dan mahonie uit Afrika. Maar vooruit. Kunstof (de ene kunstof is de andere niet bla bla) klinkt iets strakker, droger en minder gecompliceerd dan hout. Ik zeg maar zo, tis net buizen versus transitor: een goeie kunstof klinkt beter dan een slechte houtbody. Maar je kan met kunstof bodies het resonantie punt beinvloeden... Oei, heb ik nou weer een pot met wurmen open geschroefd?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: 2muchcoffeeman op 2002-07-05 23:28 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: 2muchcoffeeman op 2002-07-05 23:29 ]</font>

Jerommeke
6 juli 2002, 00:28
Ja.

sash
6 juli 2002, 01:42
Op 2002-07-05 22:10, schreef Bluppie:


Op 2002-07-05 20:47, schreef 2muchcoffeeman:
nah, geen plastic maar fiberglas en da's voornamelijk handig als je snel veel gitaren wilt produceren, ipv bomen hakken, zagen en lakken gooi vul je een mal, even koken en laten afkoelen.
Wat is slide gitaar? hmmm... dit is wel heel basic allemaal..


maar hoe was de klank daarvan?
ik neem aan minder dan hout?


Kijk even naar Catalyst gitaren http://www.catalyst.nl . Die zijn ook van kunststof en klinken erg goed.

2muchcoffeeman
6 juli 2002, 16:40
het origineel:
http://www.guitarcrazy.com.au/MGSupro.htm