PDA

View Full Version : ervaringen Guitarbargains.com



ae
15 februari 2005, 10:41
Ik sta op het punt een Jackson DK2 te bestellen van deze site. Heeft iemand ervaring met deze site? Betrouwbaar? Snel?

nla0079
15 februari 2005, 12:03
Ah, die domeinnaam hebben ze ook al :evil: ... Serieus: doe eens een search op "Piens", of bezoek het "Shop"-gedeelte op het offstage.be forum.

pol
15 februari 2005, 14:45
bestel in duitsland, da's waarschijnlijk goedkoper en sneller.
www.thomann.de bijvoorbeeld.

Wormaap
15 februari 2005, 16:18
GB.com is belachelijk goedkoop met veel dingen, en die domeinnaam hebben ze al best lang hoor ;)
Ook heb ik op deze site al zeker 2 verhalen gelezen van mensen die daar hun gitaar hebben besteld en hem gewoon gekregen hebben.

dejohan
15 februari 2005, 17:23
GB.com is belachelijk goedkoop met veel dingen, en die domeinnaam hebben ze al best lang hoor ;)
Ook heb ik op deze site al zeker 2 verhalen gelezen van mensen die daar hun gitaar hebben besteld en hem gewoon gekregen hebben.

Piens sucks. Punt andere lijn.

AART
15 februari 2005, 17:25
daar is het anders zo goedkoop dat ik het afstellen wel zelf doe...

ae
15 februari 2005, 17:26
Piens sucks. Punt andere lijn.

Ehm wat bedoel je precies?

Thomann is 50 euro duurder dus als ik mijn gitaar gewoon krijg... :razz:

Heeft verder niemand daar een gitaar gekocht? :( [/quote]

ae
15 februari 2005, 17:26
Piens sucks. Punt andere lijn.

Ehm wat bedoel je precies?

Thomann is 50 euro duurder dus als ik mijn gitaar gewoon krijg... :razz:

Heeft verder niemand daar een gitaar gekocht? :( [/quote]

lupoloco
15 februari 2005, 18:09
prijs bij piens op de site is exclusief btw

dejohan
15 februari 2005, 18:10
Piens haalt alle smerige verkoopstrucks uit de kast die er bestaan. Zoek de naam maar eens op op dit forum.

Of kijk hier: http://forum.offstage.be/viewtopic.php?t=616&postdays=0&postorder=asc&start=0
Op de eerste pagina staan nog een paar positieve verhalen over Piens, maar wat je op de volgende pagina's leest is echt hallucinant.

Wormaap
15 februari 2005, 19:03
prijs bij piens op de site is exclusief btw
Nee. Prijs is inclusief BTW. Dit heb ik zelf gevraagd aan een medewerker van ze die ik via AIM (soort van MSN) sprak, en hij bevestigde dat.

dejohan
15 februari 2005, 19:33
prijs bij piens op de site is exclusief btw
Nee. Prijs is inclusief BTW. Dit heb ik zelf gevraagd aan een medewerker van ze die ik via AIM (soort van MSN) sprak, en hij bevestigde dat.

Als ik op de site zie staat er toch duidelijk Excl. BTW naast de prijs.

Wormaap
15 februari 2005, 20:12
Revelation: De Belgische site linkt rechtstreeks naar Piens.be. De Nederlandse heeft prijzen inclusief BTW, die volgens mij ook nog lager liggen. Ik vroeg me al'n tijdje af waarom dat zo was...

dejohan
15 februari 2005, 20:28
Revelation: De Belgische site linkt rechtstreeks naar Piens.be. De Nederlandse heeft prijzen inclusief BTW, die volgens mij ook nog lager liggen. Ik vroeg me al'n tijdje af waarom dat zo was...

Toon mij eens een link naar de prijs van een product op die Nederlandse site, want als ik naar "Nederland" klik en dan een prijs bekijk krijg ik toch duidelijk een prijs ex. btw te zien hoor.

ae
15 februari 2005, 20:30
Hmm ik denk dat ik toch maar even doorspaar voor de thomann prijs :razz: Als ze het model niet hebben maar ik toch iets anders moet kiezen omdat ik al via creditcard heb betaald.....geen zin in. Iemand nog?

Wormaap
15 februari 2005, 20:46
http://www.guitarbargains.com/product.lasso?pr=32297
Ibanez RG2570 voor weinig. Staat niks bij over BTW, en dat vond ik toen ik zelf nog was aan het kijken voor een nieuwe gitaar (is uiteindelijk mijn Charvel Model6 geworden) en daarom heb ik toen die medewerker erover uitgehoord. Op hun 'winkelkarretje' pagina staat zelfs

Je hebt 1 Ibanez RG-2570 EX VSL toegevoegd aan jouw winkelkarretje !

Prijs : EURO 547.39
BTW : 21% = EURO 114.95
Totaal : EURO 662.34

Verzendingskosten zijn in deze prijs niet inbegrepen !
662.34 is de prijs die op hun 'normale' pagina aangegeven wordt (zoals je kan zien vanuit die link)

Wormaap
15 februari 2005, 20:46
http://www.guitarbargains.com/product.lasso?pr=32297
Ibanez RG2570 voor weinig. Staat niks bij over BTW, en dat vond ik toen ik zelf nog was aan het kijken voor een nieuwe gitaar (is uiteindelijk mijn Charvel Model6 geworden) en daarom heb ik toen die medewerker erover uitgehoord. Op hun 'winkelkarretje' pagina staat zelfs

Je hebt 1 Ibanez RG-2570 EX VSL toegevoegd aan jouw winkelkarretje !

Prijs : EURO 547.39
BTW : 21% = EURO 114.95
Totaal : EURO 662.34

Verzendingskosten zijn in deze prijs niet inbegrepen !
662.34 is de prijs die op hun 'normale' pagina aangegeven wordt (zoals je kan zien vanuit die link)

Wormaap
15 februari 2005, 20:47
http://www.guitarbargains.com/product.lasso?pr=32297
Ibanez RG2570 voor weinig. Staat niks bij over BTW, en dat vond ik toen ik zelf nog was aan het kijken voor een nieuwe gitaar (is uiteindelijk mijn Charvel Model6 geworden) en daarom heb ik toen die medewerker erover uitgehoord. Op hun 'winkelkarretje' pagina staat zelfs

Je hebt 1 Ibanez RG-2570 EX VSL toegevoegd aan jouw winkelkarretje !

Prijs : EURO 547.39
BTW : 21% = EURO 114.95
Totaal : EURO 662.34

Verzendingskosten zijn in deze prijs niet inbegrepen !
662.34 is de prijs die op hun 'normale' pagina aangegeven wordt (zoals je kan zien vanuit die link)

Cubensis
15 februari 2005, 20:49
die 21% betaal je ook over je verzendkosten, hou daar wel rekening mee

ToTaL FaKe
15 februari 2005, 20:56
€662,34 * 0.21% = €139.10 + €662.34 = €801.34

Wormaap
15 februari 2005, 20:57
€662,34 * 0.21% = €139.10 + €662.34 = €801.34
Lezen...


Je hebt 1 Ibanez RG-2570 EX VSL toegevoegd aan jouw winkelkarretje !

Prijs : EURO 547.39
BTW : 21% = EURO 114.95
Totaal : EURO 662.34

Verzendingskosten zijn in deze prijs niet inbegrepen !
De prijs zonder BTW is 547 euro, daar komt 114 euro bovenop...


die 21% betaal je ook over je verzendkosten, hou daar wel rekening mee
Verzendkosten naar NL zijn 18 euro en'n paar cent, of daar wel of niet BTW bij zit zal mij dan eigenlijk vrij weinig boeien :razz:

ToTaL FaKe
15 februari 2005, 20:59
ik had het niet over de BTW maar over de verzendkosten die Cubensis noemde

Cubensis
15 februari 2005, 21:00
die 21% betaal je ook over je verzendkosten, hou daar wel rekening mee
Verzendkosten naar NL zijn 18 euro en'n paar cent, of daar wel of niet BTW bij zit zal mij dan eigenlijk vrij weinig boeien :razz:

18 euro voor 'n gitaar? dat lijkt me sterk...dan is t zeker onverzekerd in een envelop ofzo?

Wormaap
15 februari 2005, 21:02
ik had het niet over de BTW maar over de verzendkosten die Cubensis noemde
€662,34 * 0.21% = €139.10 + €662.34 = €801.34
Dat lijkt anders verdacht veel op een sommetje om BTW bij die 662 euro op te tellen?

@Cubensis, ik vind het ook érg laag, maar ze zullen wel onverzekerd verzenden, en het zich kunne permitteren om er zo nu en dan eentje terug te krijgen die doormidden ligt (veel bedrijven in de VS werken ook zo, als je maar genoeg afzet bespaar je daar mee)

dejohan
15 februari 2005, 21:04
http://www.guitarbargains.com/product.lasso?pr=32297
Ibanez RG2570 voor weinig. Staat niks bij over BTW, en dat vond ik toen ik zelf nog was aan het kijken voor een nieuwe gitaar (is uiteindelijk mijn Charvel Model6 geworden) en daarom heb ik toen die medewerker erover uitgehoord. Op hun 'winkelkarretje' pagina staat zelfs

Je hebt 1 Ibanez RG-2570 EX VSL toegevoegd aan jouw winkelkarretje !

Prijs : EURO 547.39
BTW : 21% = EURO 114.95
Totaal : EURO 662.34

Verzendingskosten zijn in deze prijs niet inbegrepen !
662.34 is de prijs die op hun 'normale' pagina aangegeven wordt (zoals je kan zien vanuit die link)

Ok. Als ik van de homepage doorklik kom ik bij dit terecht:
Als ik op de link klik staat er bij mij "673.7 EUR ex. VAT".
De site weet dus dat ik in België zit;

Als ik jou link plak krijg ik jou prijs te zien.

Dus in België zonder BTW, in Nederland met.


Trouwens wel een serieus prijsverschil, 547.39 ex. VAT in Nederland, 673.7 excl VAT in Belgie.

Cubensis
15 februari 2005, 21:25
@Cubensis, ik vind het ook érg laag, maar ze zullen wel onverzekerd verzenden, en het zich kunne permitteren om er zo nu en dan eentje terug te krijgen die doormidden ligt (veel bedrijven in de VS werken ook zo, als je maar genoeg afzet bespaar je daar mee)
denk niet dat je een nieuwe krijgt als ie doormidden ligt als ie aankomt, dat is t riskante aan onverzekerd versturen

Wormaap
15 februari 2005, 22:31
@Cubensis, ik vind het ook érg laag, maar ze zullen wel onverzekerd verzenden, en het zich kunne permitteren om er zo nu en dan eentje terug te krijgen die doormidden ligt (veel bedrijven in de VS werken ook zo, als je maar genoeg afzet bespaar je daar mee)
denk niet dat je een nieuwe krijgt als ie doormidden ligt als ie aankomt, dat is t riskante aan onverzekerd versturen
Ik weet niet hoe het met Belgische wetgeving zit, maar in NL is volgens de wet de verkoper verantwoordelijk tot het moment dat de koper zijn pakket aanneemt. Als je dus kan aantonen dat'ie kapot was op het moment dat jij tekende voor ontvangst MOET je een nieuwe krijgen. Verder heeft NL de wet 'kopen op afstand' die het mogelijk maakt om elk produkt dat je via internet koopt binnen 8 dagen terug te sturen voor een 100% refund (min verzendkosten) zonder opgave van reden.

Ic3gl0vE
15 februari 2005, 23:31
@Cubensis, ik vind het ook érg laag, maar ze zullen wel onverzekerd verzenden, en het zich kunne permitteren om er zo nu en dan eentje terug te krijgen die doormidden ligt (veel bedrijven in de VS werken ook zo, als je maar genoeg afzet bespaar je daar mee)
denk niet dat je een nieuwe krijgt als ie doormidden ligt als ie aankomt, dat is t riskante aan onverzekerd versturen

tuurlijk heb je wel garantie, dat zijn ze namelijk verplicht door EU wetgeving. Bij thomann kost het ook maar 8 euro als je iets op laat sturen. Ook als het een gitaar is. En ze pakken 'm nog zeer netjes in ook (meet veel verstevigingsmateriaal ed.)

pol
16 februari 2005, 09:30
ik vind ze bij piens helemaal niet klantvriendelijk. de site is niet overzichtelijk, de prijzen staan niet open en bloot op internet, je moet eerst een prijs aanvraag doen, lid worden van hun klantenbestand zodat ze reclame kunnen sturen. En het is niet volledig duidelijk of ze de producten wel op stock hebben. Bij Thomann ben ik zeker dat ze binnen de 2 dagen leveren als ze iets op stock hebben (staat duidelijk vermeld op de site)en de verzendingskosten zijn laag.


En als je dan die verhalen leest weet je genoeg.
En dan nog die belachelijke verkoopstechnieken, zoals al die domeinnamen. www.ibanezguitars.com iemand ?
en nog zoiets wat me stoort, duurdere prijzen voor dingen die in de winkel gekocht worden ipv langs internet kopen , waar is dat goed voor ?

ae
16 februari 2005, 09:58
@Cubensis, ik vind het ook érg laag, maar ze zullen wel onverzekerd verzenden, en het zich kunne permitteren om er zo nu en dan eentje terug te krijgen die doormidden ligt (veel bedrijven in de VS werken ook zo, als je maar genoeg afzet bespaar je daar mee)
denk niet dat je een nieuwe krijgt als ie doormidden ligt als ie aankomt, dat is t riskante aan onverzekerd versturen
Ik weet niet hoe het met Belgische wetgeving zit, maar in NL is volgens de wet de verkoper verantwoordelijk tot het moment dat de koper zijn pakket aanneemt. Als je dus kan aantonen dat'ie kapot was op het moment dat jij tekende voor ontvangst MOET je een nieuwe krijgen. Verder heeft NL de wet 'kopen op afstand' die het mogelijk maakt om elk produkt dat je via internet koopt binnen 8 dagen terug te sturen voor een 100% refund (min verzendkosten) zonder opgave van reden.

Betekent dit dat als ik die dk2 via thomann koop en hij niet bevalt (slecht model of iets dergelijks) ik hem gewoon kan terugsturen? Of geldt dit alleen voor bedrijven IN Nederland?

Bedankt voor de info iedereen, ik ben blij dat ik eerst ff een topic openede voordat ik een (mis)koop had gedaan bij piens :)

pol
16 februari 2005, 11:04
geen idee, stuur es een mail naar thomann, ben hier ook wel benieuwd naar.

crapton
16 februari 2005, 12:58
Ik heb via GB een Ibanez SAS gekocht, die was met verzender en BTW erbij nog ruim 80 Euro goedkoper dan in de reguliere handel in Nederland met 10-15% korting tov Serlui (importeur) adviesprijs. Verzendkosten gitaar was dacht ik rond 7-8 Euro.

Enige probleem dat ik had was levertijd, maar dat lag (volgens zeggen) aan de importeur. Gitaar is verder keurig geleverd. Wel ZELF goed afstellen.

Dus mijn ervaring is best goed, en hun prijzen zijn zeer zeer scherp. Ik ga voor mijn volgende aanschaf zeker weer bij hun kijken. Tja, de service is niet geheel gelijk aan de winkel op de hoek, maar de prijs is er ook naar. Gelukkig mag iedereen zelf kiezen, ik vind alleen dat je dan ook niet moet zeiken als het een paar dagen langer duurt of je iets zelf moet afstellen.

Als je wil proberen kan je idd naar Piens in Deinze rijden, bij Gent.

Wormaap
16 februari 2005, 17:14
Dat van de wet 'kopen op afstand' weet ik alleen zeker bij bedrijven in NL zelf. Hoe het zit met bedrijven buiten NL weet ik niet zeker. Binnen NL heb je echter _ALTIJD_ dit recht (mits het produkt natuurlijk niet verder beschadigd wordt o.i.d. en je zal altijd moeten kunnen aantonen dat'ie kapot was toen'ie bij jou aankwam (al ligt volgens mij de bewijslast daar officiëel bij de dealer, maar pin me daar niet op vast))

ae
18 februari 2005, 11:44
geen idee, stuur es een mail naar thomann, ben hier ook wel benieuwd naar.

Thomann heeft een 30 dagen geld terug garantie, dus over die 8 dagen hoef je je niet druk te maken :)

deloosem
18 februari 2005, 14:00
Ik dacht dat prijzen naar consumenten toe voortaan MET BTW moesten aangeduid worden... (in Belgie toch)... zeer dodgy van PIENS....

dejohan
18 februari 2005, 14:22
Piens gaat er niet van wakker liggen dat hij af en toe weleens de wet omzeilt.
Ik gitaarnet stond er ook eens een verhaal van iemand die merkte dat Piens zijn prijzen verhoogde een paar weken voordat hij een 'korting' gaf. Iets wat volgens mij ook niet wettelijk is.

maarten69
27 juni 2005, 14:23
wie eist bewijst.. is het toch?

AART
9 juli 2005, 12:04
Ik dnek er dus over ook een gitaar bij gb te bestellen.
Ik wil nu graag van mensen horen die daar bestelt hebben vanuit nl hoe het gegaan is.

Dat piens in belgie ruk is weet ik, maar hoe zit het met gb dus?

ik wil namelijk een ibanez rg 2620 cbl kopen voor 861 incl case, incl btw.
Bij musik produktiv en thomann kost ie 1139 en bij joosten 1069 ofzo.

AART
9 juli 2005, 12:28
btw:

dit stond aan het eind van de bestellingsprocedure(nog niet bestelt):

Due to the new UPS shipping policy, all guitars
must be shipped in a guitar case or they will not be insured during transport!
Please go back to SHOPPING and make sure to order a guitar case.

en er zit standaard al een koffer bij, dus verzenden is verzekerd? :)

dat zou ideaal zijn.