PDA

View Full Version : Di marzio Virtual Paf humbucker



CowboyBebop
15 februari 2005, 10:18
hoi ? is dit wat ? ik kan er een krijgen voor 30 euri. Waar kan ik hem mee vergelijken en voor welke stijl is die beetje goed ?


dank

AART
15 februari 2005, 17:25
voor 30 toch een koopje, lijkt me wel vet, kan je altid doorverkopen.

ToTaL FaKe
15 februari 2005, 17:33
ja idd, en anders wil ik hem wel kopen.. :-D

CowboyBebop
16 februari 2005, 08:38
ja boeiend, maar wat is jullie mening erover >

ToTaL FaKe
16 februari 2005, 10:10
In wat voor gitaar wil je hem doen en in de brug of de neck?? Wat voor stijl speel je..?

CowboyBebop
16 februari 2005, 10:19
nek dnek ik, misschien in een jaguar ofzo, anders in een strat.

ik speel punkrock en metal enzo blabla

wat houd dat 'virtual' in ? verschil met een normale paf ?

ToTaL FaKe
16 februari 2005, 10:46
http://www.stevesmusiccenter.com/DimarzioDP196.html

misschien heb je hier wat meer aan?

NeeraDJ
16 februari 2005, 10:51
Het is echt niet bedoelt voor hele heavy muziek tenzij je amp zoveel gain heeft dat je het hier mee kunt compenseren, maar dat zou net zoiets zijn als iemand die normaal met een X2N speelt en dan opeens een PAFje in zn gitaar zou stoppen. Het is een soort PAFje maar met een klein moderner tintje, heel natuurlijk klinkend.

CowboyBebop
16 februari 2005, 11:07
maar de 'virtual' wat is daar aders aan dan bij een normale Paf ?

maestro_nl
16 februari 2005, 12:16
KORN speelt ook op DiMarzio PAFs.
Het is een groot misverstand dat je voor metal een hotte pup moet hebben.
In mijn optiek juist niet!

Virtual is een bepaalde techniek van DiMarzio waardoor je meer een 3d sound krijgt. Lastig uit te leggen. Virtual PAF klinkt minder 'plat' dan een normale PAF.

NeeraDJ
16 februari 2005, 13:21
KORN speelt ook op DiMarzio PAFs.
Het is een groot misverstand dat je voor metal een hotte pup moet hebben.
In mijn optiek juist niet!
Korn speelt op een PAF-7, met ceramische magneet en meer output dus. De ceramische magneet overstuurt sneller en klinkt sterieler vergeleken met de Alnicos. De Paf-7 wordt juist gebruikt voor een lekkere bottom end die helder blijft tijdens oversturing maar wel snel overstuurt.

Bovendien haalt Korn alle gain die ze nodig hebben uit hun versterkers

Een plat klinkende PAF? :o, PAFs staan juist bekend om hun natuurlijke heldere tone en klinken verre van plat dus het is onzin wat je zegt. De Virtual Paf is wel dimensionaler waar jij wel gelijk in had, maar heeft ook een modern tintje in de sound. Iemand had op het net namelijk een reply van DiMarzio gepost waarop ze dat zelf toegaven. DiMarzios zijn modern gevoicede elementen ondanks wat de modelnamen aangeven.

Kevin-D
16 februari 2005, 15:52
Nou ik heb net een Zakk Wylde's Black Label Society cover gehoord gespeeld op een LTD gitara met een SD Alnico II Pro humbucker (low gain), en eerlijk gezegd, zou je dat niet denken... :o










Maarjah... hij had wel 6 keer gedubbeld... :D

maestro_nl
17 februari 2005, 12:18
Een PAF is 1 vd de weinige elementen die in idere gitaar en stijl muziek goed klinkt.
Ik heb getst: Gibson 57, Gibson 57+, SeymourDuncan 59, SeymourDuncan Seth Lover, Harry Hauessel Vin(+), Di Marzio Virtual Paf ( en de rest ben ik vergeten).
De Virutal Paf heeft de meeste harmonischen en meeste 3d. De Seth Lover neck klinkt meest romig. De 59 typisch de SD compressie. De 57(+) de meeste crunch.

Bij magneten swappen varieert de output niet zozeer, maar meer de eq en compressie.