PDA

View Full Version : Bogner Shiva



guitartub
15 februari 2005, 09:30
,jWHfuaeg qeuh

guitartub
15 februari 2005, 09:37
Heb op de Musicon Session Night afgelopen zondag, de Bogner Shiva combo gehoord.......WOOOOOOW!!!
De ernaast staande Marshall Tsl 602 (toch niet de minste van alle buizencombo's) verbleekte zowel bij het cleane als het vervormde geluid. om over mijn modeller maar niet te spreken :-( (nu mag je een modeller niet met een boutique amp vergelijken maar toch).
Tsja, alle waar naar zijn geld zeggen ze weleens, dus zal ik het voorlopig met mijn VOX en mijn Laney buizenbakkie moeten doen :-? .

marc_o
15 februari 2005, 09:43
Is inderdaad een erg goede versterker, beetje aan de prijs natuurlijk en helemaal als je de 212 met reverb neemt. Ik zou zeggen....sparen!

ieme
15 februari 2005, 19:19
er is al een shiva combo vanaf 2100 euro

marc_o
15 februari 2005, 19:50
1 keer 12 en geen reverb......da's geen combo.....da's speelgoed! :)

Fumi SG
15 februari 2005, 19:53
1 keer 12 en geen reverb......da's geen combo.....da's speelgoed! :)

lul niet!! :razz: :-D

Mitch
15 februari 2005, 19:53
My thoughts exactly !
Klinkt wel goed hoor, maar ik vind 'm zijn geld niet waard.

ReinoutV
16 februari 2005, 10:39
Ik heb em een tijdje thuis mogen hebben, om uit te proberen. 2 optredens mee gedaan. Het clean is echt geweldig. Zonder randje weliswaar, maar heel punchy een aanslaggevoelig. Het overdrive kanaal is ook heel leuk, maar die deed het niet voor mij. Deze versterker is erg vet, terwijl ik zelf liever een iets opener geluid heb. Een dikke rock sound is er zo uit te halen en de leads zijn fantastisch, maar voor een opener blues geluid, à la Stevie Ray Vaughan of Kenny Wayne Shepherd zul je verder moeten zoeken. Misschien heb ik de juiste instellingen hiervoor nog niet gevonden, je zit namelijk met twee volumeknoppen waar je mee spelen kan. De reverb is wel fantastisch, maar die gebruik ik amper meer.

Michael AE
16 februari 2005, 12:01
De shiva is erg gevoelig voor waar je hem neerzet. Hij moet ruimte hebben, anders klinkt hij niet lekker. Bovendien moet hij op volume voordat hij goed gaat klinken, maar dan klinkt hij ook ECHT moddervet.

Het cleane kanaal alleen is mij het geld al waard, maar de moddervette oversturing maakt het helemaal af. Het is uiteraard geen bak voor iedereen, dat geven de reacties in dit topic al aan, maar voor mij is hij perfekt.

marc_o
16 februari 2005, 16:51
Ik vind het een geweldige versterker, maar koos voor de Rivera Fandango, ongeveer even duur, zelfde klasse en soort geluid, maar ik vond er eentje voor een 2e handsprijsje die ik niet kon laten staan. Zo gaan die dingen. Ga binnenkort nog eens aan de slag met de zeldzame XTC-combo.

Mitch
16 februari 2005, 17:06
De shiva is erg gevoelig voor waar je hem neerzet. Hij moet ruimte hebben, anders klinkt hij niet lekker

Dat heb ik nou precies eender met boeren laten !

Michael AE
16 februari 2005, 17:29
Dat heb ik nou precies eender met boeren laten !

:lol:

Nou, ieder zijn smaak denk ik dan.

Ik begrijp het wel, hoor. Ik ben ook ooit een beginner geweest en ik heb een tante die stokdoof is, dus ik kan me je situatie voor de geest halen. :razz:

Mitch
16 februari 2005, 21:28
Hohohohoho, ik boer al jaren professioneel hoor :evil:









Maar serieus, heb die Shiva gehoord tijdens een uitgebreid dagje amps testen en hij was voor mij geen winnaar, had er echt meer van verwacht. Moet ik er natuurlijk meteen bijzeggen dat het erg smaakgevoelig is en het is ook maar net wat je mooi vindt, nodig hebt etc.

Michael AE
17 februari 2005, 04:16
Hohohohoho, ik boer al jaren professioneel hoor :evil:









Maar serieus, heb die Shiva gehoord tijdens een uitgebreid dagje amps testen en hij was voor mij geen winnaar, had er echt meer van verwacht. Moet ik er natuurlijk meteen bijzeggen dat het erg smaakgevoelig is en het is ook maar net wat je mooi vindt, nodig hebt etc.

Dude, ik had niet de intentie je boer-kunsten naar beneden te halen. Je kan het ongetwijfeld beter dan ik. :-D

Over de Shiva; ik kan me voorstellen dat je er meer van verwacht had. Het is dan ook een versterker die niet alledaags is en een hele bom geld kost. Het is derhalve zo dat er geen andere versterker is die zo klinkt. Ik heb er ook een hele hoop geld voor moeten neertellen, maar ik was gewoon weg van die sound en had het er dus wel voor over.

Ik moet alleen wel de conclusie trekken dat je de shiva niet hebt kunnen testen op de manier waarvoor hij gemaakt is, namelijk een (relatief groot) podium. Derhalve mijn eerste reply.

Ik zou dus ook aan mensen (die de zoekfunctie misschien gebruiken...Joh, wat handig...!!) die de shiva willen gaan testen aanraden om hem niet te beoordelen op hoe hij in de winkel/in de oefenruimte/in het zwembad/in de satanskerk/etc. klinkt, maar gewoon op het podium, waar hij thuishoort.

Iedereen die serieus interesse heeft, mag dan ook bij mij een aanvraag indienen om die van mij tijdens een gig te proberen. Mischien gun ik je die kans wel, maar dan moet je geen onvoorstelbare lulhannes zijn. :razz:

pikasso
17 februari 2005, 08:46
Iedereen die serieus interesse heeft, mag dan ook bij mij een aanvraag indienen om die van mij tijdens een gig te proberen. Mischien gun ik je die kans wel, maar dan moet je geen onvoorstelbare lulhannes zijn. :razz:

Hmm, dan val ik af..

guitartub
17 februari 2005, 09:22
Moet ik er natuurlijk meteen bijzeggen dat het erg smaakgevoelig is en het is ook maar net wat je mooi vindt, nodig hebt etc.[/quote]

+1

Ik moet alleen wel de conclusie trekken dat je de shiva niet hebt kunnen testen op de manier waarvoor hij gemaakt is, namelijk een (relatief groot) podium. Derhalve mijn eerste reply.

om hem niet te beoordelen op hoe hij in de winkel/in de oefenruimte/in het zwembad/in de satanskerk/etc. klinkt, maar gewoon op het podium, waar hij thuishoort. [/quote]

Heb die Shiva gehoord op een redelijk groot podium (waar die dus idd vrij stond) tijdens een Gig/Jamsessies, waardoor ik er ook meerdere gitaristen over heb kunnen horen.
Gedurende jarenlange bezigheden bij/met jamsessies heb ik de meest uiteenlopende gear (amps/randapparatuur) kunnen beoordelen. Naar mijn smaak!... : Die Shiva beats them all!!
Tsja, dan het prijskaartje... Hij ligt voorlopig buiten mijn bereik en blijft dus ff een mooie wensdroom.
Maar ik verveel me niet met mijn huidige gear dus... Komt tijd komt raad.

Ps
Boeren en schijten hoort er ook bij :-D .

maylingjv
17 februari 2005, 10:00
ja die shiva is echt een podiumbeest idd, een warm randje vind ik er wel uit te krijgen hoor,treble wat meer open op het clean kanaal en volume helemaal open,prijs is mischien wel wat aan de hoge kant maar wat je ervoor terugkrijgt,eens dat je ze wat langer hebt begin je de instellingen wel beter te kennen hoor,het is best wel een veelzijdige amp, onbenullig nadeel vind ik is het volumeverlies dat je krijgt als je de reverb inschakelt en je verliest ook een beetje aan detail,maar dat kan ook een voordeel zijn

guitartub
17 februari 2005, 11:08
Moet ik er natuurlijk meteen bijzeggen dat het erg smaakgevoelig is en het is ook maar net wat je mooi vindt, nodig hebt etc.[/quote]

+1


.......Het is derhalve zo dat er geen andere versterker is die zo klinkt.

.......Ik moet alleen wel de conclusie trekken dat je de shiva niet hebt kunnen testen op de manier waarvoor hij gemaakt is, namelijk een (relatief groot) podium. Derhalve mijn eerste reply.

.......om hem niet te beoordelen op hoe hij in de winkel/in de oefenruimte/in het zwembad/in de satanskerk/etc. klinkt, maar gewoon op het podium, waar hij thuishoort. [/quote]

Heb de Shiva gehoord tijdens een gig/jamsessie op een redelijk groot podium. Dit was tegelijkertijd met andere versterkers en bespeeld door meerdere gitaristen.
Heb na jarenlang gigs en jamsessies gedaan te hebben (oa Musicon en Pier 32) ervaring met de meest uiteenlopende gear (amps en randapparatuur) en uiteraard naar mijn smaak: de Shiva beats em all.

Tsja, dan het prijskaartje... de Shiva zal ff een mooie wensdroom blijven, maar ik verveel me (nog) niet met de gear die ik nu heb, en wie weet, komt tijd, komt raad.

Thank y'all for the replies!

Ps,
Boeren en schijten hoort er ook bij :-D .

guitartub
17 februari 2005, 11:09
Moet ik er natuurlijk meteen bijzeggen dat het erg smaakgevoelig is en het is ook maar net wat je mooi vindt, nodig hebt etc.[/quote]

+1


.......Het is derhalve zo dat er geen andere versterker is die zo klinkt.

.......Ik moet alleen wel de conclusie trekken dat je de shiva niet hebt kunnen testen op de manier waarvoor hij gemaakt is, namelijk een (relatief groot) podium. Derhalve mijn eerste reply.

.......om hem niet te beoordelen op hoe hij in de winkel/in de oefenruimte/in het zwembad/in de satanskerk/etc. klinkt, maar gewoon op het podium, waar hij thuishoort. [/quote]

Heb de Shiva gehoord tijdens een gig/jamsessie op een redelijk groot podium. Dit was tegelijkertijd met andere versterkers en bespeeld door meerdere gitaristen.
Heb na jarenlang gigs en jamsessies gedaan te hebben (oa Musicon en Pier 32) ervaring met de meest uiteenlopende gear (amps en randapparatuur) en uiteraard naar mijn smaak: de Shiva beats em all.

Tsja, dan het prijskaartje... de Shiva zal ff een mooie wensdroom blijven, maar ik verveel me (nog) niet met de gear die ik nu heb, en wie weet, komt tijd, komt raad.

Thank y'all for the replies!

Ps,
Boeren en schijten hoort er ook bij :-D .

guitartub
17 februari 2005, 11:12
Heb drie keer geprobeerd een uitgebreid relpy te geven en hij pakt niet.

GRRRRRRRRRVVVDDD!!!

Bedaaaankt!!!

guitartub
17 februari 2005, 11:14
OOOEEEPSS!


Sorry, ik was kennelijk ongeduldig! 8)

guitartub
17 februari 2005, 11:21
eens dat je ze wat langer hebt begin je de instellingen wel beter te kennen hoor[/quote]

Geldt natuurlijk voor meerdere amps en zeker voor modellers.

Een bevriende gitarist stelde dat ie geen modeller nam omdat ie daar minimaal een jaar cursus bij nodig had. :)

Bigfoot414
17 februari 2005, 14:26
Vooral bij die nieuwere types...
Ik hoop maar dat je er gratis een ICT-nerdje bij krijgt.

(Oh shit, ik doe zelf ook ICT :P )

guitartub
17 februari 2005, 15:17
Heb een ICT-nerdje (pleegzoon) in huis. Handig voor mijn computer-probleempjes, maar omgaan met een modeller... leert ie van deze ouwe!