PDA

View Full Version : Aparte Gitaar



Drum-City
3 juli 2002, 13:07
Het volgende:
Ik heb een zelf samengestelde gitaar.
Ik wil hem eigenlijk wel verkopen, maar heb geen idee wat voor prijs ik ervoor moet vragen.

Het is een strat model
Warmoth Body. (Mahonie met vlammende elsen top)
Warmoth Neck. Birds-eye maple
Parelmoer slagplaat (uitzonderlijk mooi)
Seymour Duncan Jeff beck.
Gotoh mechanieken (goud kleurig)
Wilkinson brug (goud kleurig)

De onderdelen nieuw kosten body:700, neck 640, brug 250, tuners 180 + extra shit

Dus ongeveer 1800 gulden. Ding is in absolute nieuwstaat. Heb er bijna nooit op gespeeld.

Wie o wie heeft een verstandig antwoord?

gangsta
3 juli 2002, 13:14
kan je een foto online zetten?

Raffel
3 juli 2002, 14:08
FOTOW FOTOW! Ik zou zeggen rond de 1400 of zo

Sandman
3 juli 2002, 22:40
1400 eur? ik zou zeggen, wie wil er zoveel betalen voor een gitaar van een samengestelde origine, terwijl je voor het zelfde bedrag een uitzonderlijke goede Fender kan kopen? Maar dan denk ik.

2muchcoffeeman
4 juli 2002, 01:19
tja, tis lullig maar het forum hier koopt liever een kek basswood ibanezje van 500 euro dan een goeie kwaliteitsgitaar voor hetzelfde geld...

Casey
4 juli 2002, 10:23
Een zelf samengestelde gitaar is een persoonlijk iets en heeft meestal net als een gitaar die je zelf laat bouwen bij een gitaarbouwer een lagere verkoop waarde .
Ik snap ook niet waarom je zo'n gitaar die samengesteld is uit jou persoonlijke keuze zou verkopen , die centen vang je meestal niet terug .

Quote:

-----------------------------------
tja, tis lullig maar het forum hier koopt liever een kek basswood ibanezje van 500 euro dan een goeie kwaliteitsgitaar voor hetzelfde geld...

-----------------------------------

Kan je die anti Ibanez mening niet effe ergens anders spauchen ?
Iedereen heeft zijn eigen menig en smaak , jouw mening aan iemand anders opdringen werkt niet !
Voor 500€ koop je een goeie maar geen echte topkwaliteit gitaar van welk merk dan ook .

gangsta
4 juli 2002, 17:03
1800 GULDEN.....


.....1400EUR....


...????

2muchcoffeeman
5 juli 2002, 00:19
Beste meneer casey,
Mijn eerste gitaar was een ibanez firebird.. zucht.. en verder heb ik aan ibanezen een telecaster, een Les Paul custom, een es 345, een Iceman, een groene Jem en een rg 560 gehad. Ik heb genoeg geld in de fabriek gestopt dunkt me. Ibanezen zijn mooie gitaren, maar Warmoth en Duncan maken gewoon erg goeie spullen die ook op Yamaha en Ibanez te krijgen zijn als "upgrade pakket, als je een custom Ibanez besteld. Maar het is raar, iemand schroeft die dingen dan zelf in elkaar en ineens is het "persoonlijk" terwijl dat gewoon het hollandse woord voor custommade is. Of vindt u de produkten van de Ibanez custom shop ook helemaal niks? Tssskk.. terwijl daar (moet u weten) juist heeele goeie planken vandaan komen.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: 2muchcoffeeman op 2002-07-05 00:26 ]</font>

Casey
5 juli 2002, 01:28
Pffff.......
Je snapt helemaal niet wat ik bedoel , het heeft niks met goed of niet goed te maken .
Als het van de fabrieks custom shop komt dan is het origineel en blijft het z'n waarde houden , ga je zelf wat samen stellen dan is het niet origineel meer , kwaliteit staat daar buiten , je krijgt er gewoon minder voor .

Jij nu begrijp ???







<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2002-07-05 01:43 ]</font>

Drum-City
5 juli 2002, 12:25
allrighty then

een boel verstandige antwoorden... Foto wordt helaas moeilijk, sorry
het is natuurlijk wel een persoonlijk iets, want ik heb hem naar eigen inzicht/klank/smaak ontworpen. Maar kwalitatief is het echt een super gitaar. Voor 1800 piek kun je zon gitaar niet kopen, want het ding moet ook nog in elkaar (zitten heel wat uurtjes in.)

Het ding staat alleen stof te vergaren in zijn koffer, dat vindt ik zo zonde.

(Ik ben drummer, maar heb jaren in een gitaren speciaalzaak gewerkt, dus zodoende heb ik zon apparaat thuisstaan)

ik heb trouwens ook nog een Laney LC15 in de aanbieding. (15watt vol buizen versterkertje)


spelen jullie trouwens allemaal op gecustomizde apparaten??

greetz

Harry
5 juli 2002, 14:11
wat moet die Laney kosten? ik ken iemand die pas begint en nog geen versterker heeft, misschien heeft ze interesse...

2muchcoffeeman
5 juli 2002, 15:29
...kwaliteit staat daar buiten , je krijgt er gewoon minder voor..

precies, en dat heet snobisme
Moi point exactement

ben blij dat we het toch eens zijn

arwati
29 augustus 2002, 19:53
Hi City Drummer,

Als die LC15 nog te koop staat stuur dan even een mailtje naar: ton.tergouw@zonnet.nl

Groeten

Nocki
29 augustus 2002, 20:01
ok. we zijn er over uit. nu voo reens en altijd... ibanez is beter dan prs, gibson, guild, en zo bij elkaar...

ik had graag een foto van uw gitaar gezien maar een prijs noemen lijkt me moeilijk maar probeer eens wat de winkels ervan zeggen. en verhoog dan de prijs eens met 25%.

succes...

Nocki

Anders Destium
29 augustus 2002, 20:14
Op 2002-07-05 12:25, schreef Drum-City:

spelen jullie trouwens allemaal op gecustomizde apparaten??

greetz

Noctiis
29 augustus 2002, 20:16
ik heb vandaag een ander merk snaren op mn gitaar gezet, heb ik dan ook een gecustomizde gitaar?

Anders Destium
29 augustus 2002, 20:20
Iets is bij mijn weten al gecustomized als je er nieuwe stemmechanieken opzet...
Aangezien veel merken lekkere gitaren maken maar de pickups vaak achterblijven besluiten veel mensen om de elementen te vervangen, da's dus customized.
Custom made wil zeggen een specifiek model of een bepaalde serie met een bepaalde hoge kwaliteit.
Helaas bieden veel merken productiemodellen aan en plakken er custom op als typenaam terwijl het geen custommodellen zijn (ben je er nog?)
Voorbeelden zijn bijvoorbeeld Gibson les paul custom en Prs Custom 22/24, dit zijn geen custommade modellen maar suggereren dat wel...

Anders Destium
29 augustus 2002, 21:08
Jij hebt inderdaad een customized gitaar Noctiis :smile:
Nu is hij alleen niet meer authentiek, daar gaat je collector waarde :wink:

BLOK182
29 augustus 2002, 21:16
Shit dan moet ik maar ff in de prullenbak gaan zoeken.....heb laatst ook de snaren vervangen