PDA

View Full Version : Subtiel met effecten



Fvddungen
14 februari 2005, 22:17
Ok, ik heb een V-Amp Pro, oftewel een preamp en multi effecten bak (kennen jullie vast wel). Maar ik zit elke keer zo te kloten om nou dat geluidje te krijgen wat ik wil. Het gaat er mij niet om dat ik HET geluid van een specifieke gitarist wil hebben. Ik wil gewoon een goede setting voor een cleane sound en een of twee voor een overdrive sound voor het solo en rock werk.

Het cleane lukt me wel redelijk, maar waar ik o.a. tegen aan loop is de overdrive sound. Ik krijg het niet goed voor elkaar om de sound zowel bij het solo als bij het akkoorden werk goed te laten klinken. Als ik de solo sound behoorlijk goed heb, dan klinkt dezelfde sound met akkoorden een beetje te overdone. Als ik dat dan weer terugdraai, dan klinkt de solo sound weer bijna clean. Ook weet ik niet wanneer ik nou wel en wanneer niet welke effecten ik moet gebruiken. Ik word er beetje gek van.

Dus ik zou graag wat tips willen hebben mbt het gebruik van de effecten (wanneer welke wel en wanneer niet) en wat zo'n beetje de settings dan kunnen zijn. Alle tips zijn welkom voor een goede cleane sound, een lichte overdrive sound en een goede overdrive sound. Een Metal/Punk sound hoef ik niet. Ik wil vooral Blues en Rock spelen.

Ga er van uit dat ik over het volgende beschik:
- Compressor
- EQ (Bass/Mid/High/Presence)
- Chorus/Flanger
- Delay
- Reverb

Dus ik zou graag wat tips willen hebben op:
- Wanneer compressor
- Hoe hoog de gain
- Welke settings voor de EQ
- Wanneer Chorus/Flanger, Delay en/of Reverb en hoe de settings.

Help me beetje op weg, dan ga ik vervolgens zelf verder experimenteren.

Alvast mijn verpletterende dank voor al uw positieve antwoorden.

(PS. Graag geen gezeik over de V-Amp)