PDA

View Full Version : Ash(Featuring R. Hanenberg and C. Brooks) - Farewell Dimebag



Robbert v.d. Hanenberg
14 februari 2005, 20:19
He jongens,

Ik heb 2 maanden geleden voor Ash(toetsenist) 'n solo ingespeeld voor 'n "Trib. to Dimebag" song.

Ik speel de intro-solo en Chris Brooks(waanzinnige gitarist uit Australie) de midden-solo.

Hier is de link:
http://www.undergrounduniverse.com/bands/471/farewell.dimebag.mp3


Groeten,


Robbert

Gert-Jan
14 februari 2005, 20:30
Klinkt te gek. Mooie sound, geweldige taps.

VHsologitarist
14 februari 2005, 20:31
Klasse!! 8-)

VHsologitarist
14 februari 2005, 20:33
Super vet!!
Ik hoor jou toch liever als die Chris Brooks (met alle respect voor hem)!!!


meer van dit :P 8-)

Tymon
14 februari 2005, 20:50
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit toch wel heel erg tof vind klinken ookal zijn mijn shred-luister-dagen al lang achter de rug!!! ;)

Vraagje, omdat je zo expliciet bij die ballad zei dat dat geimproviseerd was, is dit dat dan niet?

Robbert v.d. Hanenberg
14 februari 2005, 21:15
Gert-Jan: Thanks!! Toffe reaktie weer!

VHsologitarist: Thanks!! Pas op! Die Brooks is echt wel 'n beest! Heb echt waanzinnige dingen van 'm gehoord!!

Tymon: Thanks!! Ik speel altijd eerst 'n aantal keer met 'n track mee om 'n aantal ideen op te doen. Vaak ontdek je dan pakkende lijnen die als 't ware qua melodie de rode draad vormen.
Ik heb van deze solo ook meerdere versies maar vind dit toch uiteindelijk toch de sterkste.

Equalizer
14 februari 2005, 21:33
Vet vet vet! :)

BLOK182
14 februari 2005, 21:40
Respect!

Negative K3 fan
14 februari 2005, 22:13
erg mooi robbert.

jij hebt samen met nog wat andere groten hier echt een eigen unieke vibe in je spel zitten, kan ik heel erg waarderen. Jij laat noten op eoa manier heel erg zingen door je geweldige vibrato en toon.

Das Schaap
14 februari 2005, 22:20
Toffe solo. 8-)
Jullie sound past ook bij elkaar. 8)

Robbert v.d. Hanenberg
14 februari 2005, 23:29
TOF!!! 8-)

krizz
14 februari 2005, 23:56
Goed spul! :)

turboblues
15 februari 2005, 00:41
Te gek!

Roy K.
15 februari 2005, 10:49
Hey Robbert,

te gek nummer man!

Vind het wel een apart nummer voor een trib-to-dime song, aangezien er niks van panterainvloeden in terug te vinden is (pantera heeft zowiezo geen keys volgens mij :???: en al helemaal niet van die brute solo's )
en jullie gewoon puur je eigen ding doen.

Wat ik trouwens veel liever hoor. 8-)

Robbert v.d. Hanenberg
15 februari 2005, 11:38
Thanks!!! Gaaf!! :)

Stratman70
15 februari 2005, 11:57
Erg mooi en knap gedaan hoor!

Matt19
15 februari 2005, 13:49
Netjes! Vette solo!

Robbert v.d. Hanenberg
15 februari 2005, 17:25
Stratman70 & Matt19: Thanks!!!

Jeroenvanhulsteijn
15 februari 2005, 18:31
ja, heel lekker geluid. Mooie compositie. Mooie opbouw.

Alleen ik heb eerlijk gezegd niet echt associaties met Dimebag bij het horen van deze compositie. Maarja, aan de andere kant...ik heb maar 1 cd'tje van Panthera. Dus ik ben ook weer niet echt bekend met Dimebag.

Staat inmiddels al een half uurtje op repeat.

VHsologitarist
15 februari 2005, 22:30
Hahah robbert, ik geloof je graag dat hij goed is en dat is te horen,
maar jouw stijl en sound spreekt mij meer aan omdat jij echt een eigen stijl/sound hebt, gitaristen zoals Brooks hoor je vaak (zijn techniek is welliswaar meesterlijk) maar qua stijl vind ik hem al snel in het rijtje van john Petrucci passen (niet dat daar iets mis mee is uiteraard want dat is ook super vet) en ook ik kan alleen oordelen van wat ik hier hoor.

Keep up the good work 8-)

greetz
Ferreke

VHsologitarist
15 februari 2005, 22:30
Hahah robbert, ik geloof je graag dat hij goed is en dat is te horen,
maar jouw stijl en sound spreekt mij meer aan omdat jij echt een eigen stijl/sound hebt, gitaristen zoals Brooks hoor je vaak (zijn techniek is welliswaar meesterlijk) maar qua stijl vind ik hem al snel in het rijtje van john Petrucci passen (niet dat daar iets mis mee is uiteraard want dat is ook super vet) en ook ik kan alleen oordelen van wat ik hier hoor.

Keep up the good work 8-)

greetz
Ferreke

Robbert v.d. Hanenberg
16 februari 2005, 18:36
Jeroenvanhulsteyn: Thanks!! De song is idd heel toetsen-georienteerd. Logisch ook wel natuurlijk. Hij wilde gewoon 'n compositie in 'zijn stijl' aan Dimebag opdragen.

VHsologitarist: Ik vind 't hebben van een 'eigen stijl' 't belangrijkste aspect van 'n gitarist. Als jij me daar mee complimenteert beschouw ik dat als 'n VET compliment! Thanks man!!! Tof!! 8-)

VHsologitarist
17 februari 2005, 01:02
:-D
yeps das waar ;) je bent een geweldige unieke gitarist
en no senks ;)

groeties

Axl Rose
18 februari 2005, 18:23
Deze is inderdaad erg mooi. Mooie zingende noten, vooral in het begin en midden.

Robbert v.d. Hanenberg
18 februari 2005, 18:26
Thanks!! 8-)

VHsologitarist
18 februari 2005, 21:42
Vraagje voor robbert,

zou je AUB idd een sample langzaam uit kunnen leggen zodra je de samples gaat maken zodat ik die vette tap techniek mee kan doen
;)
alvast bedankt!!!

ferreke

spanky_franky
19 februari 2005, 12:11
absolute top! :o

naast de solo`s is ook de 'backing' gewoon top, de opbouw, arrengement, geweldig!

delphiro
19 februari 2005, 22:14
impressive... :o

beetje spacy muziekje dit en de beide solo's zijn inderdaad topklasse. Ik vind jouw geluid mooier maar de mooiste lick vind ik toch van Brooks komen op 2'26 tot 2'29. Die spreekt me op één of andere manier het meeste aan. Verder vind ik het nummer zelf niet erg sterk (eigenlijk gewoon een lange backing voor de improvisatietalenten) maar het zou goed passen in Stark Trek deel 25 (flinke achtervolging met veel alien bad guys en dan deze muziek 8-) )

bazzieman
20 februari 2005, 16:19
ha kben mooi op dit moment je impro-ballad aan het oefenen 8-) :D

super trouwens, die tribute!! :o

Robbert v.d. Hanenberg
20 februari 2005, 16:24
VHsologitarist: Ik heb problemen met mn monitor-versterker. had gehoopt 'm afg. week terug te hebben maar niet dus...hoop dat ie morgen of di. gefixed is. Zoda ie klaar is neem ik wat samples(slow/fast) op.

Spanky Franky: Thanks!!

Delphiro: Thanks! (B.t.w....ik kan je filmpje op de een of andere manier niet downl...Realplayer opent 'm wel maar speelt 'm niet af.)

Bazzieman: Naspelen of ah improviseren over de backing? Laatste lijkt me leerzamer! :)