PDA

View Full Version : als ik ooit een nieuwe kan kopen ...



Rock n' sad
14 februari 2005, 18:31
test

Rock n' sad
14 februari 2005, 18:32
Hallo ,


Ik haal mijn geluid nu uit een digitech rp 1 , en ben dat van plan nog lang te blijven doen ( klinkt redelijk zoals ik wou ) , dus heb ik eigenlijk geen versterker met overdrive meer nodig

Niet dat ik nu het geld heb ( ben volledig blut na het kopen van digitech korg tuner en SD element ) , maar als ik ooit nog eens een nieuwe versterker koop , wat kan ik dan best doen ?

Ik heb al gedacht aan een volledig buizen vintage versterker ( lees : fender bassman , london city , ... ) te kopen , maar ik weet niet of de speakers wel geschikt zijn voor metal ?

ps : ik speel nu op een marshall valvestate

vester86
14 februari 2005, 18:32
Een roland JC120, zeker met die prachtige RP1, heb je alles in huis voor goeie sounds

pol
14 februari 2005, 18:38
spaar gewoon verder voor een goeie top en box.een rp1 is alleen maar goed om wat mee te oefenen.

Mitch
14 februari 2005, 19:05
Een dergelijk multi-effect vind je goed TOTDAT je overschakelt naar een goede versterker. Een valvestate heeft een vrij vlakke respons en niet zo'n breed geluid en dan klinkt iedere toevoeging als een verbetering.
Op een dynamische buizenversterker merk je ineens dat die multibak een hoop dynamiek en toon weghaalt door o.a. de A/D/A conversie.

vester86
15 februari 2005, 00:19
jup nogal, zelfs zo'n duur ding als een GT-6 zuipt echt tone weg.... met kwaliteitskabels. Ben blij dak een switchable FXloop heb op mn mesa

Izegrim
15 februari 2005, 00:44
Wat zou dat? Beetje zagen zonder enige dynamiek is niks mis mee! :zz:
Wat wil je? Volgens mij gaat digitaal in de voortrap en buizen in de eindtrap prima samen. Ik zou voor volledig buizen gaan.

Die kale bebaarde V bespelert deed me eerst aan Kerry King denken eigenlijk...

guitartub
15 februari 2005, 09:44
Een dergelijk multi-effect vind je goed TOTDAT je overschakelt naar een goede versterker. Een valvestate heeft een vrij vlakke respons en niet zo'n breed geluid en dan klinkt iedere toevoeging als een verbetering.
Op een dynamische buizenversterker merk je ineens dat die multibak een hoop dynamiek en toon weghaalt door o.a. de A/D/A conversie.

Yep,
Heb diezelfde ervaring als ik mijn Johnson modeller op mijn Laney buizenamp aansluit. De betere ervaring had ik als ik er een stompboxje voor zette.

Rock n' sad
15 februari 2005, 11:27
Wat zou dat? Beetje zagen zonder enige dynamiek is niks mis mee! :zz:
Wat wil je? Volgens mij gaat digitaal in de voortrap en buizen in de eindtrap prima samen. Ik zou voor volledig buizen gaan.

Die kale bebaarde V bespelert deed me eerst aan Kerry King denken eigenlijk...


dat met kerry king had ik eerst ook :D

Wie kent hier the wounded ? de gitarist/zanger gebruikt ook een rp 1 maar dan op een jmc 800 ( geloof ik ) klinkt prachtig

www.the-wounded.nl

ben trouwens echt fans van zulke bands , een van de weinigen in belgie !