PDA

View Full Version : Mesa Mark IV Combo



Raffel
3 juli 2002, 09:48
85 Watts, Simul-Class Power / 4x6L6, 5x12AX7 • 3 Channels w/Independent Gain &
Master Controls (Rhythm I, Rhythm II & Lead) • Independent Treble & Presence
Controls for Rhythm I & II (Bass & Mid combined) • Fully Independent EQ for Lead
Channel (Bass, Mid, Treble & Presence) •Multi-Stage “Cascading Gain” Lead Channel
(Lead Gain + Lead Drive) • Lead Voicing Switch (Mid Gain/Harmonics) • Pull Fat
(Rhythm II & Lead Channel) • Pull Bright (Rhythm I & Lead) • Pull Shift Presence
Controls (Rhythm II & Lead) • Assignable 5 Band Graphic EQ • Assignable FX Loop •
Slave Out w/Level Control • Spring Reverb • Output Level Control (over all channels)
• Full Power/Tweed “Variac” Switch • Simul-Class/Class A Switch • Pentode/Triode
Switch • Record Out w/Level Control • Silent Record Mute Switch (Pull Output Level)
• Fan Cooled • External Switching Input • 6 Button Footswitch (Rhythm I, Rhythm II,
Lead, Lead+EQ, EQ (Graphic) & FX Loop) • Slip Cover

Ja die wil je wel denk je dan. Totdat je de prijs ziet: € 3.691,-

Weet IEMAND van jullie waarom de Mesa's nu zo duur zijn? Men dacht zeker van, oh de euro, weet je wat, we verdubbelen de prijs...

Hoe kan iemand nu goede apparatuur kopen als ze er zo'n prijs aanhangen?

Dirk_Hendrik
3 juli 2002, 15:18
Ik vind het een hoop geld dat wel. Als ik naar de specs kijk vind ik de prijs niet eens zo extreem overdreven. Kijk eens wat een VHT pitbull kost. Gaat ook aardig die kant op.
Op je slotvraag. Een dikke baan scoren helpt...:razz:

Raffel
3 juli 2002, 15:39
hehe ik verdien aardig dacht ik zo! Maar om nou tegen de 8/9 ruggen uit te gaan geven voor een combo?! Daar heb je een volledig rack voor met cabinet (niet mesa dan, maar goed)

lars
3 juli 2002, 16:49
daar heb je ook nog wel een mesa rack voor

sash
3 juli 2002, 16:52
Wat dacht je van een Marshall stack?

Rectifier
3 juli 2002, 18:46
Is duur idd. maar daar heb je ook wat voor.
Zoek jij eens een vergelijkbare handgebouwde amp uit de USA met dezelfde mogelijkheden.

In de USA zitten ze allemaal te klagen over de nieuwe Diezel VH4 versterkers uit Duitsland dat die daar zo duur zijn.
En voor ons zijn ze veel goedkoper.

Zij betalen daar dus voor een Duitse Diezel wat wij hier voor een USA Mesa betalen.

En t'is wel megakwaliteit. Ik heb 2 Mesa's gehad, maar ze gaan nooit stuk of wat dan ook.

Lacrymosa
3 juli 2002, 20:57
dus als ik het goed begrijp betalen wij minder voor een diezel, die eigenlijk van het zelfde kaliber zijn als een mesa?
dan ga ik maar is een diezel beluisteren.

CheerS!!

Raffel
4 juli 2002, 08:59
precies. FF urlke zoeken :smile:

Rectifier
4 juli 2002, 13:03
De Diezels schijnen onwijs goed te klinken.
http://www.muziekhandel-jukebox.nl

Echt goedkoop zijn ze niet, maar dan heb je wel een 4 kanaals amp met heel veel mogelijkheden en 4 separate kanalen.

http://www.diezel.ch

Maar hij komt uit Duitsland, vlakbij Munchen.

Raffel
4 juli 2002, 14:19
3000+ knaken. Is dat in euro's? Hoop t niet....

Kan nergens sound sampletjes vinden... Jammuh!

Nocki
5 juli 2002, 22:42
mesa is inderdaad duur maar gebouwd als een tank. als je kijkt naar de mark serie... dat is gewoon de standaard voor goed geluid. veel goede atriesten hebben m gebruikt en het geluid is gewoon goed.
ik zelf heb wat rack spul van mesa en ben heel blij.
laatst kreeg ik iets van iemand die zelf wat had openomen met zijn spul en dat klonk voor gheen meter.
daardoor heb ik het ook even geprobeerd met een oude mic van 5 piek en de line in van de pc en het kloink gelijk studio like.
das het verschil het is gewoon heel goed.

wel even andere buizen in je mesa ampo douwen want volgens mij douwenze er dummiesin,

Nocki

Raffel
8 juli 2002, 09:06
ja wacht ff. Eerst es kijken of ik ergens een Mark IV kan vinden voor onder de 2500 euro...

Rectifier
8 juli 2002, 12:47
Yep, k'heb er eentje voor je gevonden onder de 2500 Euro.
Wel in Duitsland en t'is een kale Mark IV.

http://www.beyers-musik.de/newpage/showcat.php?sub=157

Ik zou zelf voor de Diezel gaan alhoewel ik wel Mesa leip ben :grin:

Raffel
8 juli 2002, 14:11
ik bedoelde eigenlijk min of meer: er VER onder! Niet 105 euro. Want 2395 euro vind ik nog steeds veel te veel

Rectifier
8 juli 2002, 17:41
Hahaha, nou die vind je niet nieuw.

Succes... :grin:

Mitch
8 juli 2002, 18:45
De discussie neemt wel zéér Hollandse vormen aan zo :wink:

Raffel
9 juli 2002, 08:57
zeg eh... NEDERLANDS he! Ik benne geen Hollander :smile:

Mitch
9 juli 2002, 13:16
Pardon, maar ik dacht dat Hollanders zuinigeer waren dan de andere Nederlanders:D


Woon er zelf, dus ik mag het zeggen hoor.....

sash
9 juli 2002, 13:41
Me to :smile:

Raffel
10 juli 2002, 17:01
ZUINIG?! haha! Ik ben op zich bereid uit te geven wat het maar kost.