PDA

View Full Version : SLP rechtop?



Antal
14 februari 2005, 13:36
Weet iemand of het kwaad kan om een plexi top rechtop neer te zetten? Dit ivm warmteafvoer.

Antal
14 februari 2005, 21:04
Niemand?

Wormaap
14 februari 2005, 21:29
Ik zou me zo snel niet kunnen bedenken waarom het niet zou kunnen. Hooguit omdat de warmte dan niet door een roostertje aan de bovenkant wegkan oid (zit dat er op een Plexi?) Lijkt me geen probleem hoor.

pol
14 februari 2005, 21:56
zolang de lampen er niet uitvallen niet :-D
maar waarom ????

Antal
14 februari 2005, 22:22
Ik zou me zo snel niet kunnen bedenken waarom het niet zou kunnen. Hooguit omdat de warmte dan niet door een roostertje aan de bovenkant wegkan oid (zit dat er op een Plexi?) Lijkt me geen probleem hoor.

Nou, idd voor warmteafvoer. Zodat m'n buizen niet oververhit raken. Zit idd normaal een roostertje voor.

Antal
14 februari 2005, 22:25
zolang de lampen er niet uitvallen niet :-D
maar waarom ????

De lampen zitten muurvast. Dat boeit me niet. Gaat me puur om warmte.

De reden staat eigenlijk in m'n andere topic. Ik heb een 4 keer 10" (waarvoor ik dus misschien een 2 keer 12 wil hebben) waar m'n top niet oppast. Als ik hem rechtop zet kun je hem nog normaal bedienen. Als je hem op de grond zet kun je er niet zo lekker bij.

Ja, beetje maf, ik weet het :)

ToTaL FaKe
14 februari 2005, 22:40
jij bedoelt dus dat je het zo hebt als bijvoorbeeld een Fender Hot Rod Deluxe??? dat het paneel naar boven richt?

BartL
14 februari 2005, 22:45
Nee, op zn zijkant...niet op zn achterkant.

ToTaL FaKe
14 februari 2005, 22:48
maar dat is tog niet logish? dat hij recht omhoog staat?? of begrijp ik het verkeerd :???:


wat vraag je btw voor je dsl :D

Antal
14 februari 2005, 22:55
maar dat is tog niet logish? dat hij recht omhoog staat?? of begrijp ik het verkeerd :???:

Nou, dan kan hij naast m'n speakerkast staan. En neemt hij niet zo veel plek in beslag.

Bins
14 februari 2005, 23:26
Zolang het ventilatierooster gewoon vrij blijft, lijkt het me weinig kwaad kunnen... Pas wel op dat ie niet omvalt.

peveo
15 februari 2005, 12:17
Je gaat toch geen plexi op zun zij zetten???

Koop gewoon een Marshall 1936 cab en hij past er wel op!!!!
Heb ook een plexi met 1036 en da,s best goed bij elkaar .

Ojaa, volgens mij heeft warmte de gewoonte om loodrecht op te stijgen en als jij je top op zun zij, zet gaat de warmte loodrecht omhoog tegen het hout van de kast aan......uhhhhh..... zou dat goed zijn?
Ik denk dat je dan wel wat aan natuurlijke koeling gaat verliezen of je moet met een ventilator gaan werken en dat zal er dan helemaal wel maf uit gaan zien denk ik....

Antal
15 februari 2005, 13:25
Je gaat toch geen plexi op zun zij zetten???

Waarom niet?


Koop gewoon een Marshall 1936 cab en hij past er wel op!!!!
Heb ook een plexi met 1036 en da,s best goed bij elkaar .

Koop gewoon? Daar heb ik dus dat andere topic voor gestart om te kijken of dat wat voor mij is. Maar dan heb ik er dus nog niet gelijk zo 123 een natuurlijk.


Ojaa, volgens mij heeft warmte de gewoonte om loodrecht op te stijgen en als jij je top op zun zij, zet gaat de warmte loodrecht omhoog tegen het hout van de kast aan......uhhhhh..... zou dat goed zijn?
Ik denk dat je dan wel wat aan natuurlijke koeling gaat verliezen of je moet met een ventilator gaan werken en dat zal er dan helemaal wel maf uit gaan zien denk ik....

Dat is dus mijn vraag. Ik weet niet in hoeverre het kwaad kan.

Bins
15 februari 2005, 13:39
Mijn amp heeft ook geen rooster bovenop, alleen een gat achter, daar gaat dus ook de warmet "loodrecht omhoog tegen het hout". Gek genoeg is mn amp nog niet ontploft.

Wormaap
15 februari 2005, 16:23
Mijn amp heeft ook geen rooster bovenop, alleen een gat achter, daar gaat dus ook de warmet "loodrecht omhoog tegen het hout". Gek genoeg is mn amp nog niet ontploft.
Dat was dus ook mijn overweging, honderden amps die NIET zo'n roostertje hebben waar het wel goed gaat. 'T lijkt mij dus totaal geen probleem.

AART
15 februari 2005, 17:19
zet hem anders ff op twee bierkratten ofzo...