PDA

View Full Version : In ear monitoring: Shure E-2.



ResNovae
14 februari 2005, 10:38
Wellicht hoort dit niet helemaal thuis in het recording forum, maar omdat hier veel mensen zitten die ervaring hebben met monitoren wil ik mijn vraag toch hier stellen.

Zoals de titel aan aangeeft, trekt de optie mij erg aan om jezelf zowel on stage als in de studio te monitoren met oordoppen. (zeker ook omdat in mijn studiootje normale monitoren 'not done' zijn. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dergelijke in-ear systemen in de prijsregio van de Shure E-2?

Is de geluidskwaliteit enigszins vergelijkbaar met normale monitoren of lever je teveel in?


Groet,

Erik

harrie-beton
14 februari 2005, 11:59
Er is veel discussie over mogelijk, gewoon proberen.

Even kort: In-ear = slecht monitor geluid - uitstekend zaalgeluid.

ik heb het geprobeerd voor gitaar in mijn genre (rock) klinkt het niet mooi. Je mist een mooi laag warm geluid. Dat komt niet uit die dopjes in je oor.
Voor zangers is het volgens velen het beste wat er is. Op een zacht niveau jezelf horen en geen last van die kutgitaristen met hun stacks.

Wel een nadeel is dat je tussen de nummers niet snel kunt overleggen. Mensen met doppen horen je niet goed.. Plus je moet er ook mee oefenen want het is niet makkelijk om er aan te wennen.
Je hebt ook een flinke mengtafel nodig op het podium die de mix op je doppen inregelt. Alle instrumenten moeten ook worden gemiked, ook in een kleine kroeg. Kost tijd.

ResNovae
18 februari 2005, 19:22
Late reactie van mijn kant...Maar toch bedankt voor deze waardevolle post!

Zo kan het dus ook gaan hier op 't forum.