PDA

View Full Version : Stemmechanieken en 'pins'



Miss_Daantje
13 februari 2005, 20:16
Hallo allemaal,

Tis mijn eerste berichtje hier! :D

Ik heb een vraagje, ik heb van de week een zeer oude, akoestische gitaar gekocht om op te knappen. De gitaar zag er niet uit en staat op het punt van instorten, maar ik ga er iets moois van maken! :)

Nu heb ik als eerst de oude stemmechanieken en de 'pin' (dat ding waar hij op staat zeg maar..) eraf gehaald, en wil ik vervangen voor metaal kleurige exemplaren. Weet iemand waar ik deze kan kopen (liefst via internet)? Ik weet van Vox Humana en van Back and Forth, maar zijn er nog andere sites?

Alvast bedankt!

Groetjes

Orpheo
13 februari 2005, 22:49
www.warmoth.com

das t eerste dat in me opkomt....

maar uh....kwil nie lulig doen, maar de zoekfunctie bied ook nog al wel s uitkomst.... :roll: :oops:

Mattia
13 februari 2005, 23:31
Beste service die ik ken:

www.stewmac.com

Ook goed, maar je order wordt niet dezelfde dag verscheept (duurt heel ietsjes langer ;-)

www.lmii.com

Voor een oude gitaar (Staal of Nylon?) zou ik open back tuners aanraden, en Grover maakt best goede (de Sta-Tite modellen, niet de oude) voor een zeer schappelijke prijs. Texas and Tweed heeft ze ook, maar ze kosten daar flink wat meer dan bij StewMac. Da's die lage dollar, he. Zo af en toe is dat handig. Je kunt er ook terecht voor al het andere dat je nodig hebt, denk ik zo.

Miss_Daantje
14 februari 2005, 07:06
Okee bedankt, ik ga eens even neuzen :)

En met de zoekfunctie kreeg ik niet echt wat ik wilde.. Sorry als het al zo vaak is langsgekomen :(

Miss_Daantje
14 februari 2005, 07:06
Okee bedankt, ik ga eens even neuzen :)

En met de zoekfunctie kreeg ik niet echt wat ik wilde.. Sorry als het al zo vaak is langsgekomen :(