PDA

View Full Version : F-spaced



eng elfjuh
13 februari 2005, 18:59
kan een niet F-spaced humbucker eigenlijk in de hals positie
van een floyd rose uitgerust gitaar???

Monty
13 februari 2005, 19:05
Ja hoor, eigenlijk is F-spaced gebruikelijk voor de brugpositie omdat daar de springspacing het breedst is. Naarmate je verder naar de topkam gaat komen de snaren dichterbij elkaar, dus bij de halspositie is het al een stukje nauwer dan bij de brug. Dus een niet-f-spaced humbucker in de neck past gewoon.

eng elfjuh
13 februari 2005, 19:32
zoiets dacht ik al
dankbaar!!!!!

amon
13 februari 2005, 19:47
Ja, maar er zit wel een verschil tussen wel en niet-F-spaced.

Ik heb op mn Ibi een F-spaced en op mn Vertigo (vaste brug) ook: op mijn Ibanez lopen de snaren netjes over de pole-pieces, op mn Vertigo staan de pole-pieces iets verder uit elkaar dan mn snaren.

Invloed op het geluid heeft het voor zover ik weet niet en ik denk dat het andersom (niet F-spaced in vaste brug) ook moet kunnen.

F-spaced is dus eigenlijk bedoeld voor in de brugpositie van gitaren met (kind of) Floyd Rose tremelo. Maar zonder doen ze het even goed...

eng elfjuh
13 februari 2005, 20:54
mja
ik heb een niet F-spaced in de brugpositie van mn RG gehad en ik bemerkte wel dat ie t minder goed deed als in een sg waar ik m ingevrot had om te testen.

k heb een humbucker te koop staan drom wil k t ff weten, niemand wat aansmeren waar ze nix aan hebben

Mr Freeze
14 februari 2005, 00:44
Ik heb op een gitaar met floyd rose een pickup die F spaced is en een pickup die '' normaal '' is getest. Zoveel verschil merk je niet. Zoiezo als je je snaren opdrukt, vibreert etc. match je de polepieces toch niet.