PDA

View Full Version : Welke Behringer?



MongoSucks
13 februari 2005, 16:10
Ik wil een nieuwe top en box kopen voor podiumgebruik, maar ik heb er niet echt veel verstand van, en ik ben aan het twijfelen tussen een aantal goedkope Behringer tops en boxen (mijn budget is nl. niet zo heel groot).

Ik twijfel tussen de volgende tops:

V-TONE GMX1200H
http://www.behringer.com/GMX1200H/index.cfm?lang=ENG

V-AMPIRE LX1200H
http://www.behringer.com/LX1200H/index.cfm?lang=ENG


En ik twijfel tussen de volgende boxen:

ULTRASTACK BG412H
http://www.behringer.com/BG412H/index.cfm?lang=ENG

ULTRASTACK BG412V
http://www.behringer.com/BG412V/index.cfm?lang=ENG

En misschien ook nog deze, als deze echt duidelijk beter blijkt te zijn dan de andere 2 (want deze is nl. weer 60 euro duurder)

ULTRASTACK BG412S
http://www.behringer.com/BG412S/index.cfm?lang=ENG


Is er iemand die zelf een van deze tops of boxen heeft, zo ja, kan deze persoon me dan vertellen wat hij hier zelf de plus- en minpunten aan vind?
Is er iemand die wat verstand heeft van versterkers en boxen, en mij de grote verschillen tussen al deze boxen en versterkers kan uitleggen?

Ik speel punk en rock, dus het moet vooral goed klinken met een flinke distortion.

ToTaL FaKe
13 februari 2005, 16:24
weetje dat dit je 5e topic hierover is :roll:

MongoSucks
13 februari 2005, 16:28
nee...m'n 2e, en ik plaats m opnieuw omdat m'n andere topic is verwijderd

TMKXL
13 februari 2005, 16:42
Ik zou gaan voor de V-Ampire top met de BG412V kast.

doncker
13 februari 2005, 16:47
Ga voor die S kasten. Heb er zo 2 en die klinken toch wel een stuk beter dan die andere kasten imo.

MongoSucks
13 februari 2005, 16:51
Ik zou gaan voor de V-Ampire top met de BG412V kast.

Heeft die 2 kanalen waar ik tussen kan switchen? want dat heb ik dus sowieso wel nodig

ToTaL FaKe
13 februari 2005, 17:01
hij heeft volgens mij iets van 8 kanalen waartussen je kan switchen..
je kan al die effecten instellen. Maar ik weet niet precies hoeveel je er kan opslaan.

MongoSucks
13 februari 2005, 17:06
ahh zo, nja dan zal ik daar ook maar es moeten checken

EpiCenturiesAWAy
14 februari 2005, 18:00
1 van die 2 heeft euh ik dacht 125 kanalen die je midi kan schakelen ofzo

EpiCenturiesAWAy
14 februari 2005, 18:00
1 van die 2 heeft euh ik dacht 125 kanalen die je midi kan schakelen ofzo

MongoSucks
14 februari 2005, 18:07
1 van die 2 heeft euh ik dacht 125 kanalen die je midi kan schakelen ofzo

Ja klopt, dat is de V-ampire, maar wat houd dat midi-schakelen dan precies in? Kan ik dan bijv. dus 2 soorten distortion instellen en dan met n footswitch switchen?

Grave Fillé
14 februari 2005, 19:02
Hoezo willen mensen altijd Behringer. Ik ben er zelf niet zo'n fan van.

MongoSucks
14 februari 2005, 19:09
nee ik weet dat ze niet goed zijn, maar m'n budget is gewoon echt helemaal niet groot, en ik wil ook echt niks duurders dan een van deze behringers gaan halen, ik heb er al es op opgetreden en ik vond ze nog niet es zo kut, mja ik vraag dus even om adviezen over DIE behringers en niet over andere tops of boxen die beter zijn (maar ook weer duurder)

starscream
14 februari 2005, 19:14
zeik niet en haal gewoon die marschall van 660 euro

Grave Fillé
14 februari 2005, 19:32
Idd, marshall is chill 8-)

MongoSucks
14 februari 2005, 19:37
ja k weet dat die chiller zijn maar ik wil niet meer geld uitgeven dan 450 euro, oftewel, ik wil gewoon een van die behringer tops en een van die behringer boxen, tenzij ik natuurlijk iets beters vind voor diezelfde prijs, maar ik ga niks duurders kopen want zoals ik al zei: dat past echt neit in m'n budget.. dus ga a.u.b. alleen reageren als je even iets nuttigs weet te vertellen over die behringers die ik ga halen of me advies kan geven van welke t beste is...maar ik hoef niet te weten dat marshalls beter zijn.. dat weet ik al

starscream
14 februari 2005, 19:39
Wat mensen hier van behringer vinden is wel duidelijk denk ik...je kunt gewoon echt het beste die 2 tops en boxen eens goed gaan testen

MongoSucks
14 februari 2005, 19:44
nee k vind t niet duidelijk, de een zegt dat ze wel ok zijn en de andere zegt dat ze gewoon echt heel kut zijn, maar ik heb al eens opgetreden met de V-TONE GMX1200H top en die ULTRASTACK BG412H box en om eerlijk te zijn vond ik het niet eens zo kut klinken, dus ik wil vooral weten welke van die tops en boxen het beste zijn, en waarom?

dennis808
14 februari 2005, 20:22
Iedereen kan en mag vinden wat 'ie wil van Behringer, maar ik vind dat je behoorlijk wat waar voor je geld krijgt. Ik zou wel willen dat toen ik met bandjes begon er zulke spullen te koop waren.

Ik heb de 2 tops even op de website vergeleken en het grootste verschil is m.i. het feit dat de V-Tone een analoge ampsimulator heeft en de V-Ampire een digitale. Nou wil ik niet zeggen dat analoog automatisch beter is dan digitaal, maar ik deze prijsklasse neig ik toch het meeste naar de analoge variant.

Vraag jezelf ook af hoeveel verschillende geluiden je nodig hebt (top 40 coverband of voornamelijk rock/metal) en baseer daar ook je keuze op.
Ik heb liever 2 hele goede sounds dan 125 matige.

Kijk dus welke top het beste bij jou eisen past en probeer daarna met die top de 3 verscillende speakerkasten uit.

succes, en laat je niks wijsmaken (ook niet door mij).

MongoSucks
14 februari 2005, 21:22
Iedereen kan en mag vinden wat 'ie wil van Behringer, maar ik vind dat je behoorlijk wat waar voor je geld krijgt. Ik zou wel willen dat toen ik met bandjes begon er zulke spullen te koop waren.

Ik heb de 2 tops even op de website vergeleken en het grootste verschil is m.i. het feit dat de V-Tone een analoge ampsimulator heeft en de V-Ampire een digitale. Nou wil ik niet zeggen dat analoog automatisch beter is dan digitaal, maar ik deze prijsklasse neig ik toch het meeste naar de analoge variant.

Vraag jezelf ook af hoeveel verschillende geluiden je nodig hebt (top 40 coverband of voornamelijk rock/metal) en baseer daar ook je keuze op.
Ik heb liever 2 hele goede sounds dan 125 matige.

Kijk dus welke top het beste bij jou eisen past en probeer daarna met die top de 3 verscillende speakerkasten uit.

succes, en laat je niks wijsmaken (ook niet door mij).

ok heel erg bedankt hier had ik tenminste iets aan!

Diedo
15 februari 2005, 10:18
ik vraag me af of het wel zo slim is om die behringer te nemen.
Ik denk namelijk dat je voor 450 euro wel iets beter kan krijgen.
als je eens een beetje rondkijkt op marktplaats.nl kun je misschien zelfs een buizencombotje ergens vandaan halen.

Heb je echt een top en en kast nodig?

guitartub
15 februari 2005, 11:21
Die gozer heeft duidelijk zijn zinnen gezet op Behringer, LAAT HEM.

Ik denk ook dat het goeie waar is voor het geld. Aleen, wat de beste top en boxen zijn... ga naar Feedback of zoiets en test zelf, dan weet je voor jezelf dat je de beste keuze hebt gemaakt.

Suc6!

Grave Fillé
15 februari 2005, 17:13
SPAM: Check trouwens mn sig als je een goeie versterker wilt! :-D

MongoSucks
15 februari 2005, 17:57
ja nee een behringer is natuurlijk niet persee nodig, maar mijn budget is maar zo'n 450 euro, en ik wil daar ook niet bovenuit gaan, hoogstens nog 50 euro ofzo, maar ik heb er dus niks aan als er nu mensen aankomen en zeggen: spaar nog even door en je hebt een mooie marshall..
En ja, als iemand dus iets beters weet voor zo'n 450 euro, laat het me dan gerust weten! Maar het moet dus wel iets zijn om mee op te kunnen treden. Ik heb al eens met die behringer opgetreden, dat ging goed, ik heb ook al eens met een buizenversterker opgetreden, dat ging minder goed, daar hoorde ik mijzelf keihard maar het geluid was zo gericht dat niemand anders (publiek+band) mij hoorde

guitartub
15 februari 2005, 18:43
Ik begrijp je probleem,
Je hebt niet zoveel ervaring en probeert via dit forum wat wijzer te worden over de aanschaf die je wilt doen en nu wordt je door al die gitaarofielen op dit forum een beetje gek geluld.

Een goedbedoeld advies:
Hou je vast aan de eerdere ervaring die je met Behringer hebt, en ga ervoor. Naarmate je meer ervaring opdoet krijg je andere behoeften (heb ik nog steeds regelmatig last van) en ga je vanzelf verder kijken.
Ik kan je een Bogner Shiva aanraden maar dat is gewoon niet reëel.

Alvast veel plezier met je aankoop.

BartL
15 februari 2005, 19:13
Ik snap er echt niets van,
Waarom zou je 450 euro uitgeven aan een amp die 'niet zo heel kut' klinkt? Voor 50 euro meer heb je verdorie een Marshall JCM800! :???:

Nrrrk
15 februari 2005, 20:50
Wat je ook doet, GEEN Marshall versterker uit de MG-serie halen. Dat is gewoon zo kut. Clean is oke, de effecten ook maar die distortion is zo zwak.

Nrrrk
15 februari 2005, 20:52
En, kun je misschien voor 500 euro niet beter een Mooie combo kopen? Stack is natuurlijker wel vetter.

AART
15 februari 2005, 22:28
jcm 800 of 900 combo.

crapton
16 februari 2005, 13:09
Wie van die lui die zo over die Marshalls zitten te zeuren hebben die Behringer gehoord? Of is het oogkleppen op?

Marshall is best leuk, maar ik geloof er geen zak van dat je voor 450 Euro een buizentop + 4 x 12" kast kan kopen van Marshall. 2de hands heb ik zelfs ook mijn twijfels.

Bovendien: zo'n Marshall bak heeft niet de flexibiliteit van een digitale modeller, en bovendien klinken die op laag volume ook anders. Als je altijd dezelfde punk speelt maakt dat niet uit. Bij covers maakt t wel uit.

spanky_franky
16 februari 2005, 15:41
En, kun je misschien voor 500 euro niet beter een Mooie combo kopen? Stack is natuurlijker wel vetter.
ja precies, voor €450 kun je toch eigenlijk geen fatsoenlijke stack kopen?

een behringer stack van €450 is inferieur aan een buizencombo, het enige voordeel van de stack is dan de spreiding en de 125-matige-model-geluiden-in-een-box.

maar zelf weten :razz:

MongoSucks
16 februari 2005, 17:39
ja, en die spreiding is wel erg belangrijk als ik moet er ook mee optreden, en het wordt niet altijd over een PA uitversterkt

Wormaap
16 februari 2005, 18:13
Dan is het misschien wel leuk om te weten dat de spreiding van een closed-back 4x12 juist UITERMATE slecht is. Een openback combo of 2x12 ((half)openback 4x12's zie je niet zo veel) heeft een stukken betere spreiding, maar mist weer wat 'chugga-chugga' in het laag.

BartL
16 februari 2005, 18:35
Marshall is best leuk, maar ik geloof er geen zak van dat je voor 450 Euro een buizentop + 4 x 12" kast kan kopen van Marshall.
Ik geloof er geen zak van dat jij goed hebt gelezen wat er staat :roll:

Chroxy
16 februari 2005, 18:38
hehe :P
er stond ook dat voor 450-500 euro makkelijk een combo van Marshall te halen is, niet dat er ook een (goede) Marshall stack te halen is..

en spreiding is zeker belangrijk, maar als je nog een beginnende artiest bent, heb je in mijn ogen niet veel aan een halfstack achter je, veels te groot, zeker voor op de kleine podiumpjes waar je in het begin op speelt, een combo is dan een veel beter alternatief: toch goed en hard genoeg geluid, neemt niet te veel plaats in en draagbaar.

Squier4ever
16 februari 2005, 19:06
Wat je ook doet, GEEN Marshall versterker uit de MG-serie halen. Dat is gewoon zo kut. Clean is oke, de effecten ook maar die distortion is zo zwak.

wat zou je liever hebben: Behringer of MG?

anyway op ebay.de stond een valvestack halfstack, waar tot nu toe 250 op geboden is, gaat nog tot morgen, dus maybe interessant?

Neals
16 februari 2005, 23:17
Ik heb de spider halfstack, en ok, het is niet 's werelds beste versterker maar meer dan genoeg voor mijn herriemakende punkband.
Kom je wel 200 euro boven je budget (ik heb zelf geen Line6 cab, vond ik niet mijn ding)

Neals
16 februari 2005, 23:24
En ja: ik ben ook nog maar een nieuweling op het gebied van gitaarversterking :) en koop gewoon die behringer als je daar je zinnen op hebt gezet. Zelf koop ik het spul meer op hoe het klinkt, en aangezien ik momenteel niet op buizen sta te wachten was voor mij een moddeler een goeie optie.

Zowieso, bezuinig niet op de cab, daar kan altijd weer een JCM of 5150 op.

AART
18 februari 2005, 22:41
als je zo'n behringer kast met jensen koopt heb je wel iets leuks, kan later altijd nog onder een buizentop, ze zijn voor hun pijs namelijk zeer goed, maar die top is niet zo geweldig.