PDA

View Full Version : Rook uit versterker



Roque
13 februari 2005, 14:36
Na een hele lange tijd opgeborgen, heb ik mijn fender tremolux
blackface versterker weer te voorschijn gehaald.

Nu het probleem, ik zet hem aan en er komt rook uit de achterkant van de head:???:
Voor dat ik hem wegbreng en er van alles vervangen wordt €€€€
wou ik graag een second opinion.

nicoverduin
13 februari 2005, 14:52
Laten onderzoeken tegen een vaste lage prijs. Vraag daarna om een prijsopgave. Dan kan je altijd nog beslissen of je hem laat repareren en door wie.
Nico

Hendrix
13 februari 2005, 18:44
Is het niet gewoon stof dat verbrandt door de hitte van de buizen?

nicoverduin
13 februari 2005, 18:52
Zou kunnen, maar om nu dus maar dat ding gewoon aan te zetten en dan kijken of de rook ophoud? Kan ook een PT zijn die aan het doorkoken is. Kan ook een weerstand zijn die aan het doorkoken is. Kan ook een stukje draad zijn dat aan het uitfikken is.

M.a.w. Hoe het ook zij, je kan natuurlijk het risico nemen en denken het is stof, maar dat kan je volgens mij gelijk zien door aan de achterkant te kijken. Maar het kan ook iets anders zijn....... en ik ben zo opgevoed, dat als er rook is, eerst uitzetten en onderzoeken. Maar wat je wil.

NIco :-D

matto
13 februari 2005, 19:02
ja +1

PeeVee
13 februari 2005, 20:33
What Nico said.

Buizen zijn bovendien de eerste paar minuten helemaal niet heet en waar rook is maar geen hete buis is vuur!

nicoverduin
13 februari 2005, 20:43
we're gonna talk english again? :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

mathe
13 februari 2005, 20:51
Je hebt een goede kans dat het een schermrooster weerstand is die in rook is opgegaan.

Marc

1959SLP
14 februari 2005, 13:54
Ben je je pizza niet vergeten? Heb ik ook s gehad :D

V!N
14 februari 2005, 14:04
Misschien heeft een van de vorige eigenaren er London City modificaties op uitgevoerd ? :-D

Marc Oblivian
14 februari 2005, 14:17
Als dat zo is, dan heb ik wel een idee wat er loos is :-D
Nee...gewoon effe laten onderzoeken: succes!!

Mr.Jay
14 februari 2005, 14:32
Na een hele lange tijd opgeborgen, heb ik mijn fender tremolux
blackface versterker weer te voorschijn gehaald.

Nu het probleem, ik zet hem aan en er komt rook uit de achterkant van de head:???:

Lange tijd stilgestaan > kan ook één van de filtercaps zijn die nu ontploft is, de lekvloeistof over de clothwire gelopen is en DAT smoket als de hel, heb hetzelfde es gehad bij een Bf.

JaY

Roque
14 februari 2005, 22:36
Ik zet hem iig niet meer aan, maar ik laat hem wel ff checken voor een vast bedrag.

PeeVee
15 februari 2005, 13:25
Ik zou daar ook niet op bezuinigen hoor. Het ene onderzoekje duurt nu eenmaal langer dan het andere onderzoekje. Soms is het evident wat er loos is, soms zie je alleen "een gevolg" en kan het zoeken naar de oorzaak wat langer duren. Pin je dus niet vast op een "fixed price" maar ga gewoon naar iemand met verstand van zake die een redelijk tarief rekent en vraag hem om gewoon een uurtje te kijken. Het is niet gezegd dat het onderzoek dan afgerond is, maar je kunt natuurlijk wel na een uur onderzoek om een soort "tussenstand" vragen, de amp tech in kwestie heeft dan ongetwijfeld wel een gevoel wat er mis is (als ie het al niet gevonden heeft) en vanaf daar kun je beslissen hoe je verder wilt.

ieme
16 februari 2005, 16:01
waar rook is is vuur....

nicoverduin
16 februari 2005, 17:39
Roque je hebt een prive bericht.
Nico

Roque
19 februari 2005, 20:08
Probleem opgelost, het waren de condensatoren(filtercabs) die zijn gaan lekken.

Ze zaten er dan ook al vanaf 1964 in :razz: die zijn nu vervangen.

En er is een buisje vervangen, ik vind hem nu errug lekker klinken 8-)


Enne Nico nog bedankt :wink:

nicoverduin
19 februari 2005, 20:10
you're welcome :-D :-D