PDA

View Full Version : buizencombo voor kleine zalen



john.3001
13 februari 2005, 14:16
:???:

john.3001
13 februari 2005, 14:17
In de toekomst ga ik het denk ik niet meer redden met mijn cube30, ik wil dan dus een buizencombo gaan aanschaffen met iets van 50W vermogen, en eventueel nog met een cabinet-aansluitingsmogelijkheid...
Het gaat om stevige rock-muziek en mijn voorkeur gaat uit naar (tja) Marshall. Betaalbaar zou voor mij een JCM2000 DSL combo of een 2e handse JCM2000 TSL combo zijn. Ik weet echter dat ik niet alleen moet kijken bij marshall, maar ook bij andere producenten. Vox is niet mijn sound, dus die valt af. Mesa Boogie is voor mij te duur, en Fender past ook niet bij mijn tonale voorkeur. Laney lijkt wel redelijke producten te fabriceren, maar klinken die amps (bijv de VC30) nu meer als Marshalls, of lijken ze qua klank op VOX?
Zie ik nog fabrikanten/modellen over het hoofd, of moet ik meteen maar gaan voor een top + kast 2e hands? (Eric Clapton heeft ook altijd over een combo gespeeld :wink: )

Fumi SG
13 februari 2005, 14:36
hoi.....

Als je het geld voor een 2e hands TSL combo over hebt, die zijn behoorlijk prijzig, zou ik ook eens kijken naar een Koch. Dit zijn ook zeker vette scheurbakken met een mooie clean, naar mijn mening mooier dan de 'Marshall clean'. Want Marshall heeft toch een hele eigen
sound, ik heb er zelf ook één. Die Koch's zijn kwalitatief ook heel goed en scheuren wel lekker, vette combo's van eigen bodem!! :wink:

john.3001
13 februari 2005, 14:47
Okee, Koch staat nu dus ook op het lijstje :wink:

BLOK182
13 februari 2005, 14:48
Rivera maakt ook mooie amps! Prima clean en Marshallachtige scheur!

john.3001
13 februari 2005, 15:11
alleen zo mogelijk nóg duurder dan marshall... (die chubster ziet er wel okee uit idd)...

BartL
13 februari 2005, 15:14
John,
Heb je een PM gestuurd.

Ibanez
13 februari 2005, 17:59
Tweedehands mesa's zijn goed betaalbaar hoor. Kijk bijv. naar een DC-5 voor rond de 800,- euro. Ik heb zelf een Caliber 50+ voor 500,- gekocht!

BLOK182
13 februari 2005, 18:16
Er staat een R55 te koop tweedehands. Heb het nieuwe broertje ervan, de Chubster 55, die bevalt me super!

Nicci
13 februari 2005, 19:04
Rivera maakt ook mooie amps! Prima clean en Marshallachtige scheur!

en er staan er op dit moment een paar te koop op gitaarmarkt

strattie
13 februari 2005, 19:17
Tweedehands mesa's zijn goed betaalbaar hoor. Kijk bijv. naar een DC-5 voor rond de 800,- euro. Ik heb zelf een Caliber 50+ voor 500,- gekocht!

idd, ik heb zelf een caliber 50+ voor 400 weten te kopen.

BLOK182
13 februari 2005, 19:17
Juistem!

Droffie
13 februari 2005, 21:18
hoi.....

Als je het geld voor een 2e hands TSL combo over hebt, die zijn behoorlijk prijzig, zou ik ook eens kijken naar een Koch. Dit zijn ook zeker vette scheurbakken met een mooie clean, naar mijn mening mooier dan de 'Marshall clean'. Want Marshall heeft toch een hele eigen
sound, ik heb er zelf ook één. Die Koch's zijn kwalitatief ook heel goed en scheuren wel lekker, vette combo's van eigen bodem!! :wink:

+1 voor koch

Ik heb sinds kort een Twintone 50 watt combo. Wat een sound!
Kan echt alles aan. van prachtig clean naar brain melting distortion met alles er tussen in. Die moet je echt uit proberen. Je zal niet teleurgesteld worden :wink:

Droffie
13 februari 2005, 21:19
hoi.....

Als je het geld voor een 2e hands TSL combo over hebt, die zijn behoorlijk prijzig, zou ik ook eens kijken naar een Koch. Dit zijn ook zeker vette scheurbakken met een mooie clean, naar mijn mening mooier dan de 'Marshall clean'. Want Marshall heeft toch een hele eigen
sound, ik heb er zelf ook één. Die Koch's zijn kwalitatief ook heel goed en scheuren wel lekker, vette combo's van eigen bodem!! :wink:

+1 voor koch

Ik heb sinds kort een Twintone 50 watt combo. Wat een sound!
Kan echt alles aan. van prachtig clean naar brain melting distortion met alles er tussen in. Die moet je echt uit proberen. Je zal niet teleurgesteld worden :wink:

Mitch
13 februari 2005, 23:36
Zoals de heren al zeggen: er staan er een paar te koop check mijn sig :wink:

Dat ze duurder zijn dan Marshalls is gezien de kwaliteit ook niet vreemd, maar goed: het moet wel binnen je budget passen natuurlijk.
Persoonlijk vind ik het de perfecte combo's voor als je wel van de oude Marshall scheur houdt, maar dan met wat meer laag en een mooier clean.

Nicci
13 februari 2005, 23:41
seymour,
doe je al je Rivera's weg? of houd je er nog 1 . . . . . .

In hoeverre verschilt die M100 van de R55? Ik weet dat hij een paar switches meer heeft, maar lijkt die M serie wat het geluid betreft op de R serie? Of zit daar nog een groot verschil tussen.

Mr Freeze
14 februari 2005, 00:30
Koch is inderdaad wel goed. Je zou ook kunnen kijken naar een peavey triple x combo.

Droffie
14 februari 2005, 09:19
Koch is inderdaad wel goed. Je zou ook kunnen kijken naar een peavey triple x combo.

zijn die Peavey's geen metal bakken?

Bluesbreaker
14 februari 2005, 10:02
Ik weet ook nog wel een marshall te koopte staan.

BLOK182
14 februari 2005, 10:55
Engl Thunde 50 combo is ook erg veelzijdig en klinkt lekker! Tweedehands nog wel eens voor een leuke prijs te vinden.

Mr Freeze
14 februari 2005, 11:17
Koch is inderdaad wel goed. Je zou ook kunnen kijken naar een peavey triple x combo.

zijn die Peavey's geen metal bakken?

De 5150 series zijn inderdaad steveige metalbakken. Wat veel mensen onderschatten is dat de XXX series en de 5150 series ook een hele lekkere crunch hebben.

john.3001
14 februari 2005, 12:08
Hey mensen, bedankt voor de reacties. Tweedehands is er idd wel een hoop te vinden, alleen zal ik nog even moeten wachten met het doen v/e aankoop (niet dat ik dalijk allemaal pm's krijg)... Mijn voorkeur gaat toch uit naar Marshall denk ik, maar als ik een Koch of Engl kan vinden voor een redelijke prijs zal ik daar ook es naar kijken...

BartL
14 februari 2005, 19:21
In hoeverre verschilt die M100 van de R55? Ik weet dat hij een paar switches meer heeft, maar lijkt die M serie wat het geluid betreft op de R serie? Of zit daar nog een groot verschil tussen.
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=48014&highlight=m100