PDA

View Full Version : Brian Moore gitaren



TMKXL
13 februari 2005, 12:58
Wow, bij www.thomann.de hebben ze een grote collectie aan Brian Moore gitaren, super mooie dingen zeg.
Ik zag dat ze ook een budget lijn hebben, met gitaren van 400/700 Euro. Deze gitaren hebben natuurlijk geen piezo en synth pickups zoals hun bekende modellen, maar goed.
Zijn deze budget gitaren de moeite waard? Heeft iemand er eens op gespeeld of ervaring mee? Ben namelijk erg nieuwschierig.

DudeIsEenEikel
13 februari 2005, 13:27
ik heb er 1 gespielt und es war geil, leuke balans.
maar komt niet in de buurt van mijn les paul custom.

nieuwsgierig :razz:

TMKXL
13 februari 2005, 13:30
Weet je ook wel model het was? Hoe klonk en speelde die?

DudeIsEenEikel
13 februari 2005, 13:40
deze hak getest:

http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-174037.html

net als alle stratstyle met humbuckers klinkt ie tussen een les paul en strat, maar wel "vloeiender" en harder dan ibanez, esp etc, veel beter, minder synthetisch (komt door de seymour duncans vooral).
hals voelde snel aan, 6 snarige arpeggios lukken met gemak en snelle licks glijden eraf.
strak afgewerkt.

minpunten:
vergeleken met mijn custom les paul voelt ie zwak aan, minder bas, minder kracht etc, maar de mijne koste dan ook 3 keer meer.

ik denk dat je ze kan testen bij feedback 8)

TMKXL
13 februari 2005, 13:42
Bedankt voor de reactie! Andere opmerkingen zijn welkom!

Sj03rd
13 februari 2005, 14:01
Ik heb er ook een gehad, een i8 dacht ik, gekocht in Amerika.
Het zijn mooi afgewerkte gitaren die er wel apart uitzien vind ik. Die van mij had een vrij smalle/snelle hals. Door de Seymour duncans klonk die prima maar ik weet niet wat het was maar het geheel trok me niet echt.....ik heb hem geruild tegen een Musicman axis sport.
maar al met al erg leuke gitaren!

Sj03rd
13 februari 2005, 14:02
dubbel

srv-man
13 februari 2005, 20:01
Wow, bij www.thomann.de hebben ze een grote collectie aan Brian Moore gitaren, super mooie dingen zeg.
Ik zag dat ze ook een budget lijn hebben, met gitaren van 400/700 Euro. Deze gitaren hebben natuurlijk geen piezo en synth pickups zoals hun bekende modellen, maar goed.
Zijn deze budget gitaren de moeite waard? Heeft iemand er eens op gespeeld of ervaring mee? Ben namelijk erg nieuwschierig.

Ha, ik zal het je nog gekker vertellen, voor dat geld heb je ze wel met piezo en synth pu! Kijk maar eens naar deze http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-177398.html
Dat is er dan wel één uit de i1000 serie, de goedkoopste, dus zonder Seymour Duncan pu's.

Ze zijn zeker de moeite waard. Ik heb een i8 gehad en voor het geld vond ik het echt een goed gitaartje, zat netjes in elkaar, goede hardware (SD-pu's, Sperzel mech.). Klonk echt retestrak.
Maar hij was niet te vergelijken met mijn C90, dat is toch allemaal wel weer heel wat verfijnder (gelukkig maar).

taylor
14 februari 2005, 10:56
vriend van me heeft 1 keer eentje thuis gehad voor 1 dag (via een zaak)

dat was toen de duurste versie,had en carbon hals en achterkant als ik het me goed voor me zie.

het voelde zeker aan als een gitaar in duurdere klasse en zo klonk die ook wel maar op een of andere manier had ik er niet veel mee,waarschijnlijk ligt dat aan die carbon feel.

geloof trouwens dat ze nu geen carbon meer gebruiken al ben ik daar niet zeker van.

jorrit
14 februari 2005, 13:17
zo'n groene i81 met een element upgrade lijkt mij wel een vette gitaar.
zijn die tops nog een beetje mooi?

TMKXL
14 februari 2005, 16:15
Ik heb al een gitaar met piezo, en in synth ben ik niet geinteresseerd, dus die modellen zonder die poespas leken me zeker hele gave gitaren!
Ik zit nu echt zwaar te GAS-en op zo'n i81 of i91. Misschien dat ik me Ibanez nog een keer verkoop...

Monty
14 februari 2005, 20:59
vriend van me heeft 1 keer eentje thuis gehad voor 1 dag (via een zaak)

dat was toen de duurste versie,had en carbon hals en achterkant als ik het me goed voor me zie.

het voelde zeker aan als een gitaar in duurdere klasse en zo klonk die ook wel maar op een of andere manier had ik er niet veel mee,waarschijnlijk ligt dat aan die carbon feel.

geloof trouwens dat ze nu geen carbon meer gebruiken al ben ik daar niet zeker van.

Ik heb zo'n model van Brian Moore (MC/1). Het is geloof ik composiet met houtvezels erin verwerkt. Het is echt een prachtinstrument qua klank, heel open en helder en de hals speelt zowat uit zichzelf. De prijs is idd belachelijk (rond de 10.000 euro's) en ze maken maar 12 stuks per jaar. De goedkope i-modellen ken ik niet, maar ik heb er goede verhalen over gehoord.

taylor
15 februari 2005, 10:49
ja,zowel composiet zijn geweest ieder geval van dat lichte keiharde spul :)

hoe duur die precies was weet ik niet,er zat wel van alles op ook 1 piezo element,midi weet ik niet zeker.in ieder geval aardig duur ding.

ik weet wel dat die vriend hem niet heeft gekocht omdat het toch niet helemaal zijn ding was,het was zeker geen slechte gitaar maar is net als met catalyst zijn ook moeilijk te(2e hands) verkopen.