PDA

View Full Version : versterker head + rack ?



EpiCenturiesAWAy
13 februari 2005, 12:34
Hallo,
Ik heb nu een marshall jcm 800 head geen effecten dus!
Misschien wil ik in de toekomst toch wel eens wat effecten gaan gebruiken maar geen pedaaltjes kopen, zo'n rack voor effecten zo'n boss gx700 ofzo gaat dat ?
Hoe sluit ik da aan en kan het midi geschakeld worden ?

BartL
13 februari 2005, 12:45
Oei oei oei...wat wordt de zoekfunctie toch weer veel gebruikt :)
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=34766
Staat alles wat je moet weten.

Thom TK
13 februari 2005, 13:06
Euhm...is niet zo heel moeilijk...eerder wat duur.
Maarja, zoals BArt al zei...

EpiCenturiesAWAy
13 februari 2005, 13:11
Daar snap ik niets van :???: sorry!

nla0079
13 februari 2005, 13:13
Daar snap ik niets van :???: sorry!
Dan ben je'r waarschijnlijk nog niet helemaal klaar voor, en ben je beter (en goedkoper) af met een paar pedaaltjes, als je dan toch effecten wil.

EpiCenturiesAWAy
13 februari 2005, 14:02
Ja maar zo ga ik het ook nooit leren he ?

Thom TK
13 februari 2005, 14:06
Als je een 19" effecten apparaat witl, moet je een rack hebben, dat apparaat en een midi-controller.
Zorgen dat je alles goed aan elkaar linkt...en dan ben je er wel hoor.
Valt op zich nog wel mee.

mmrizio
13 februari 2005, 14:38
Hey jongens, d'r zit verschil tussen mensen wijzen op de zoekfunctie en ze het bos in sturen.

Dus je hebt een JCM800 en wil daar effecten op hebben. Dit kan ook zonder rack setup. Heeft jouw JCM800 een effect lus? Zo nee, dan is de enige optie om de effecten voor de versterker te plaatsen, dat is niet optimaal als je effecten als galm wilt gebruiken in combinatie met de vervorming van de versterker: deze werken veel beter na vervorming. In jouw geval zou ik gaan voor een betaalbaar multi effect pedaal.

Midi heeft alleen zin als je 2 of meer apparaten met elkaar wilt laten praten - en ze allebei MIDI ondersteunen. Er zijn MIDI voorversterkers en effectapparaten met tientallen presets of zelfs programmeer mogelijkheden via MIDI. En er zijn versterkers waarvan de kanalen direct of indirect via MIDI geswitcht kunnen worden.

Maurice

EpiCenturiesAWAy
13 februari 2005, 15:03
Dankje maurice! daar heb ik nog eens iets aan!
Dus mn jcm met 19" zal niet gaan ?

pol
13 februari 2005, 15:06
niet voor effecten die na de distortion moeten komen.

josh.vandenberg
13 februari 2005, 15:51
Gewoon wet /dry/ wet gaan spelen.ofwel een direct out monteren 2 extra speakerkasten en wat effecten.3 weerstanden in je amp een DI kastje of zo en klaar.

mmrizio
13 februari 2005, 16:57
@Epi: In principe maakt het weinig uit of je 'n 19 inch rack unit neemt of een pedaal. Alleen voegt een rack unit pas wat toe als je er meerdere hebt: ik vind ze zo rommelig staan bovenop een top, zeker als er zoals bij Marshall een handvat bovenop zit. Dan is een pedaalvorm handiger.

Als je toch de effecten na de vervorming van de versterker wilt doen, dan moet je zoals Josh zegt het signaal aftakken en later weer versterken. Maar dan heb je dus een (of 2) extra versterkers en speakers nodig....

Of je neemt een effectapparaat/voorversterker die een even goed geluid geeft als je versterker...

@Josh: Kun je die aftakking ook maken zonder in de versterker te hakken? Dus gewoon aan een speaker uitgang hangen?

Maurice