PDA

View Full Version : Vox V847 true-bypass



Calexico
13 februari 2005, 09:00
Als ik de batterij uit mijn Vox verwijder, en hij is niet ingedrukt blijf ik signaal houden... Hij zou dus true bypass moeten zijn maar er is toch nog een merkbaar verschil van geluid met de vox in mijn keten en wanneer ie er niet tussenstaat... Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

yanto
13 februari 2005, 13:07
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=47208

Antal
13 februari 2005, 19:53
Als ik de batterij uit mijn Vox verwijder, en hij is niet ingedrukt blijf ik signaal houden... Hij zou dus true bypass moeten zijn maar er is toch nog een merkbaar verschil van geluid met de vox in mijn keten en wanneer ie er niet tussenstaat... Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Standaard is deze niet TB. Je beargumentatie klopt ook niet. En gebruik de zoekfunctie even.

Waarschijnlijk heb je een mechanische bypass met een spdt er in zitten (standaard dus) Die laat je geluid in bypass wel door zonder batterij.

Calexico
14 februari 2005, 13:34
Standaard is deze niet TB. Je beargumentatie klopt ook niet. En gebruik de zoekfunctie even.

Waarschijnlijk heb je een mechanische bypass met een spdt er in zitten (standaard dus) Die laat je geluid in bypass wel door zonder batterij.[/quote]


Yep klopt... het is idd een mechanische bypass met een spdt erin... en dus niet true bypass... :-?
Bedankt.

Calexico
14 februari 2005, 13:34
Standaard is deze niet TB. Je beargumentatie klopt ook niet. En gebruik de zoekfunctie even.

Waarschijnlijk heb je een mechanische bypass met een spdt er in zitten (standaard dus) Die laat je geluid in bypass wel door zonder batterij.[/quote]


Yep klopt... het is idd een mechanische bypass met een spdt erin... en dus niet true bypass... :-?
Bedankt.

Antal
14 februari 2005, 14:05
Hij is heel eenvoudig om te bouwen naar true bypass hoor.

Calexico
14 februari 2005, 14:37
Hij is heel eenvoudig om te bouwen naar true bypass hoor.

Mja... ik heb via dit forum ook al een schema gevonden waarin staat uitgelegd hoe je'm kan ombouwen... het lijkt me op het eerste gezicht idd niet echt moeilijk maar ik ben niet echt technisch aangelegd... je moet om te beginnen een 3pdt switch aanschaffen... nou dat gaat nog wel lukken :) en een beetje kunnen solderen lijkt me... euhm... wordt al iets moeilijker... :-?
Kheb pas ook een Maxon od-808 en een Electro Harmonix Deluxe Memory Man op de kop kunnen tikken en deze wil ik ook graag ombouwen... of laten ombouwen voor true bypass... Weet jij of dit ook goed te doen is...?

Antal
14 februari 2005, 16:12
Mja... ik heb via dit forum ook al een schema gevonden waarin staat uitgelegd hoe je'm kan ombouwen... het lijkt me op het eerste gezicht idd niet echt moeilijk maar ik ben niet echt technisch aangelegd... je moet om te beginnen een 3pdt switch aanschaffen... nou dat gaat nog wel lukken :) en een beetje kunnen solderen lijkt me... euhm... wordt al iets moeilijker... :-?
Kheb pas ook een Maxon od-808 en een Electro Harmonix Deluxe Memory Man op de kop kunnen tikken en deze wil ik ook graag ombouwen... of laten ombouwen voor true bypass... Weet jij of dit ook goed te doen is...?

Met de laatste 2 heb ik geen ervaring. Maar volgens mij is de maxon van z'n eigen al true bypass. Zo niet dan zou ik het zo laten. Maxon pedalen staan nou niet echt bekend als tonesuckers. Ik denk dat die memorie man ook wel te doen is. Volgens mij gebruikte EHX voorheen gewoon spdt schakelaars. Die zou je dus vrij eenvoudig kunnen vervangen door een DPDT. De nieuwere EHX pedalen zijn standaard true bypass.

Waar woon je ergens? Als je in de buurt woont wil ik het ook wel voor je doen als je bang bent dat het niet lukt. Als je het zelf gaat doen: Het staat vrij duidelijk op de fulltone site.

Calexico
14 februari 2005, 16:40
[/quote]Met de laatste 2 heb ik geen ervaring. Maar volgens mij is de maxon van z'n eigen al true bypass. Zo niet dan zou ik het zo laten. Maxon pedalen staan nou niet echt bekend als tonesuckers. Ik denk dat die memorie man ook wel te doen is. Volgens mij gebruikte EHX voorheen gewoon spdt schakelaars. Die zou je dus vrij eenvoudig kunnen vervangen door een DPDT. De nieuwere EHX pedalen zijn standaard true bypass.

Waar woon je ergens? Als je in de buurt woont wil ik het ook wel voor je doen als je bang bent dat het niet lukt. Als je het zelf gaat doen: Het staat vrij duidelijk op de fulltone site.[/quote]

De Maxon is niet true bypass... die nieuwe 9-series (o.a. od-9) zijn het wel... hmmm en voor mij suckt de 808 toch net iets te veel weg... al zit dat voor een groot gedeelte in mijn hoofd waarschijnlijk... :)
Fijn dat je voorstelt om het voor me te doen... maar ik woon in Belgisch Limburg en dat is net iets te ver denk ik eh... dat schema van Fulltone is idd goed uitgelegd... kmoet me sowieso eerst nog zo'n DPDT-swich aanschaffen... wordt ook nog ff zoeken... en dan dat solderen... ik ken wel enkele mensen die t kunnen... echt fout kan t niet gaan denk (hoop) ik... ? :)

Antal
14 februari 2005, 16:52
De Maxon is niet true bypass... die nieuwe 9-series (o.a. od-9) zijn het wel... hmmm en voor mij suckt de 808 toch net iets te veel weg... al zit dat voor een groot gedeelte in mijn hoofd waarschijnlijk... :)
Fijn dat je voorstelt om het voor me te doen... maar ik woon in Belgisch Limburg en dat is net iets te ver denk ik eh... dat schema van Fulltone is idd goed uitgelegd... kmoet me sowieso eerst nog zo'n DPDT-swich aanschaffen... wordt ook nog ff zoeken... en dan dat solderen... ik ken wel enkele mensen die t kunnen... echt fout kan t niet gaan denk (hoop) ik... ? :)

Moet lukken! die schakelaars kun je bij smallbear bestellen. Of zoek eens naar 3pdt op ebay.

Succes!

dennis808
14 februari 2005, 20:55
voor true bypass heb je aan DPDT (Double Pole Double Throw) genoeg.
WIl je ook nog een status-LED kunnen schakelen, dan heb je een 3PDT (triple pole double throw) nodig.

Ik heb mijn V847 voorzien van een 3PDT van Banzai
(http://www.banzaieffects.com/parts/switches.htm )
om 'm true-bypass te maken en een felblauwe LED voor de bling-factor 8-)
In het gaatje aan de rechterzijkant van het pedaal past precies een LEDje.

Antal
14 februari 2005, 23:09
In het gaatje aan de rechterzijkant van het pedaal past precies een LEDje.

Welk gaatje?