PDA

View Full Version : welke elektrische gitaar kopen ?



karintje
2 juli 2002, 15:08
Hoi allemaal,

Speel al een tijdje akoestisch en wou graag ook elektrisch gaan spelen. Nou ben ik op elektrisch gebied een absolute beginner, dus weet ook niet wat er te krijgen is.

Op http://www.music123.com/department/?d=4&dd=954727683
heb ik 2 aanbiedingen gezien, van Ibanez (bovenaan) en Fender (de vierde).
Nou is mijn vraag: heb ik hier iets aan en kan ik er een tijdje (2-3 jaar) mee vooruit ?
Of weten jullie nog een ander adres waar wat beters te koop is ?
Ik zou ook graag wat leuke effectjes uit de gitaar willen halen ? Kan dat met deze twee ?
Heb ik verder (binnen korte tijd) nog iets nodig of is dit zo compleet ?

Alvast bedankt
Karin

Lacrymosa
2 juli 2002, 15:37
Wat is je budget en wat voor stijl speel je?

CheerS!!

rePUNKtative
2 juli 2002, 16:36
ik zou zelf die ibanez kiezen, beter kwaliteit, mooiere gitaar.

Ik weet niet of je em op die site wilt bestellen of niet, maar laat ik je waarschuwen: Je weet nooit hoe een gitaar speelt. Nummer 1 van die serie is bijvoorbeeld helemaal goed en nummer 2 (die jij nou net krijgt) is drie keer niks. Dan zit je er toch mee, zonder dat je er mee terug kan naar de winkel.

Maar wat ik je eigenlijk wil is om losse componenten te kopen. Of je koopt een starters setje dat je na een jaar drie keer niks vind of je koopt nu voor een mooi geldbedrag een gitaar + versterker en je hebt er langer plezier van!

BLOK182
2 juli 2002, 16:38
Als ik jou was zo ik gewoon een paar (grote) muziekzaken afgaan en daar vanalles proberen. Die squier is niet slecht als je elektrisch wilt beginnen. Ik speelde zelf ook 2-3 jaar akoustisch en ben toen op zo'n squier verdergegaan.

sash
2 juli 2002, 16:46
Als je een beginner bent zou ik zeker voor de Squier. Ibanez is een stukkie spaanplaat met magneten erin (behalve de dure signature modellen).

Ibanez
2 juli 2002, 17:02
Op 2002-07-02 16:46, schreef sash:
Als je een beginner bent zou ik zeker voor de Squier. Ibanez is een stukkie spaanplaat met magneten erin (behalve de dure signature modellen).
Onzin, hele grote onzin. Een squier is ook helemaal niet zo fantastisch om mee te beginnen. Dan vind ik een ibanez een leukere gitaar om mee te beginnen (vooral als je geinteresseerd ben in rock spelen)

Casey
2 juli 2002, 17:13
Quote :
---------------------------
Ibanez is een stukkie spaanplaat met magneten erin (behalve de dure signature modellen).
----------------------------

Dit is pure stiere schijt ,zeg dan gewoon niks !

Thomasvv
2 juli 2002, 19:34
Op 2002-07-02 16:46, schreef sash:
Als je een beginner bent zou ik zeker voor de Squier. Ibanez is een stukkie spaanplaat met magneten erin (behalve de dure signature modellen).


Squier is meer brandhout dan Ibanez. De goedkope modellen heb ik zelf geen ervaring mee, maar alle RG-modellen zijn zeer OK!

karintje
3 juli 2002, 07:17
Hmm, denk dat ik me dan toch eerst maar eens in een muziekzaak ga laten voorlichten. Vond die Ibanez zelf er het mooiste uit zien, maar dat zegt natuurlijk niets over wat je ermee kunt.
Ik neem aan dat ze je in zo'n winkel wel wat willen laten horen als je zelf (nog) niet kunt spelen ?

Karin

Kjiratsiekoedel
3 juli 2002, 08:54
Op 2002-07-02 15:08, schreef karintje:
Speel al een tijdje akoestisch en wou graag ook elektrisch gaan spelen. Nou ben ik op elektrisch gebied een absolute beginner, dus weet ook niet wat er te krijgen is.


Hoe lang speel je al??? Als je al heel wat kan spelen, dan zou ik geen van beide doen en ook een klasse duurder gaan kijken.

Echoes
3 juli 2002, 09:22
ik ben superrrblij met mijn Squier, al bijna 2 jaar. Ik doen'm nooit meer weg :smile:
Niet te duur, speelt superlicht, voor alle stijlen...:smile:

Drum-City
3 juli 2002, 12:53
Squire is het B merk van Fender, dus klinkt als een goedkope strat. (Want dat is ie ook.) VInd je de strat sound mooi, maar kun je geen USA betalen, dan raad ik je aan een Squire te kopen.

Voor de rock fans; de van Halen DIvebombs en het snellere tappen gaat niet lukken op een squire. Zul je toch echt een Floyd Rose moeten hebben.



Het beste lijkt me:
1. Kijken welk geluid je mooi vind.
2. Van dat tyoe gitaar veel vershillende proberen en dan de best spelende gitaren uitkiezen.
3. Uitmaken of het hobby is (1x in de week)of dat je serieus wilt blijven spelen. Als je verknocht bent aan gitaar spelen, moet je erop letten dat je gitaar strak in elkaar zit. (Geen ruimte tussen de nek en de body). Goede mechanieken, goede houtsoorten etc. etc.
Mocht je dan later flauw van je geluid zijn, kun je je elementen gaan wisselen.


In ieder geval veel succes en laat je goed voorlichten en niets opdringen!

Greetz

Raffel
3 juli 2002, 13:10
@ casey: Tja, Ik ben PRO ibanez, maar de basswood en agathis bodies zijn nu eenmaal zwaar bagger.

sash
3 juli 2002, 13:12
Op 2002-07-02 17:02, schreef Ibanez:


Op 2002-07-02 16:46, schreef sash:
Als je een beginner bent zou ik zeker voor de Squier. Ibanez is een stukkie spaanplaat met magneten erin (behalve de dure signature modellen).
Onzin, hele grote onzin. Een squier is ook helemaal niet zo fantastisch om mee te beginnen. Dan vind ik een ibanez een leukere gitaar om mee te beginnen (vooral als je geinteresseerd ben in rock spelen)


Ik heb zo mijn ervaring met Ibanez en die ervaring is vele malen slechter dan Squier. Ik eerlijk gezegd ook wel verwacht dat jij de eerste zou zijn die erop zou reageren. Het is gewoon mijn mening en die mening vertel ik graag.

Dirk_Hendrik
3 juli 2002, 15:11
Sash,

Ik sta op het punt je uit te nodigen om eens op mijn 3 ibanezzen te komen spelen. Het lijkt er op dat je wat meer ervaring met ibanezzen nodig hebt :wink:

DAVID01
3 juli 2002, 15:40
Tuurlijk altijd SQUIER verkiezen boven ibanez

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: DAVID01 op 2002-07-03 15:41 ]</font>

Dirk_Hendrik
3 juli 2002, 16:04
Tuurlijk. Verstand op 0, geen argumentatie en lekker bot je vooroordelen bleren.

Ibanez
3 juli 2002, 19:29
Op 2002-07-02 19:34, schreef Thomasvv:


Op 2002-07-02 16:46, schreef sash:
Als je een beginner bent zou ik zeker voor de Squier. Ibanez is een stukkie spaanplaat met magneten erin (behalve de dure signature modellen).

Squier is meer brandhout dan Ibanez. De goedkope modellen heb ik zelf geen ervaring mee, maar alle RG-modellen zijn zeer OK!
Inderdaad! Ik ben zelf ook begonnen met een grx40 en ik twijfelde tussen die en de squier, toch grx40 genomen, das maar goed ook want dat ding heeft een stuk betere kwaliteit, geluid en speelbaarheid en uiterlijk dan een squier.

Ibanez
3 juli 2002, 19:30
Op 2002-07-03 09:22, schreef Echoes:
ik ben superrrblij met mijn Squier, al bijna 2 jaar. Ik doen'm nooit meer weg &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">
Niet te duur, speelt superlicht, voor alle stijlen...&lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">
Eeeeh heb je wel is op een andere gespeeld. Misschien ontdek je dan dat een squier niet het beste is wat je kan hebben.

Ibanez
3 juli 2002, 19:34
[/quote]Onzin, hele grote onzin. Een squier is ook helemaal niet zo fantastisch om mee te beginnen. Dan vind ik een ibanez een leukere gitaar om mee te beginnen (vooral als je geinteresseerd ben in rock spelen)
[/quote]

Ik heb zo mijn ervaring met Ibanez en die ervaring is vele malen slechter dan Squier. Ik eerlijk gezegd ook wel verwacht dat jij de eerste zou zijn die erop zou reageren. Het is gewoon mijn mening en die mening vertel ik graag.

[/quote] Je ervaring met de goedkope ibanezzen en squier. Niet alle ibanezzen (behalve de customs) en tuurlijk mag je je mening uiten, maar wat je zei was echt te overdreven. Je kan niet gelijk oordelen over alle modellen.

p.s. grappig dat je al dacht dat ik het eerst zou reageren :grin: :grin:

Casey
3 juli 2002, 19:53
Raffel schrijft :

------------------------------
@ casey: Tja, Ik ben PRO ibanez, maar de basswood en agathis bodies zijn nu eenmaal zwaar bagger.

---------------------------------------

Basswood a.k.a Lindehout heeft een warm eigen geluid en in combinatie met een paar goeie pickups zoals een Dimarzio Paf pro en Fred in mijn JS naar mijn mening een perfect geluid .

Ik hoop wel dat je ook op de duurdere modellen hebt gespeeld dan want ik hoor vaak genoeg lui die de goedkoopste Ibanez pakken met el cheapo elementen en dan later op een dure Fender USA strat of Gibson spelen en dan de conclusie trekken dat Ibanez zuigt .

JV
3 juli 2002, 20:10
mijn ervaring met goedkope ibanezsen:

redelijk bagger, ik had ooit een goedkope ibanez, mee eerste gitaar. na een half jaar spelen begon het fretboard al te slijten, snaren sprongen heel snel, elementen klonken totaal niet lekker, veels te bekrompen sound enzo. speelde daarintegen en ook ondanks het slijtende fretboard heel goed. je kon best snel soleren en je had een goede grip op je snaren.

mijn ervaring met squier:

een vriend van me heb er 1 en daar speel ik heel vaak op. mijn ervaring met het hout en de klank zijn goed voor die prijs. het hout opzich klinkt best goed, hij blijft goed op stemming en ook nauwelijks snaarbrekingen. het enige wat ik er bagger aan vind is dat het ding voor geen ene reet speelt. weet niet waarom maar het speelt gewoon niet lekker, opdrukken gaan niet makkelijk, snel soleren lukt niet lekker en ook goed van akkoorden wisselen gaat niet lekker. en nee, dit ligt niet aan de afstelling. ik weet genoeg van gitaren om ze volledig goed af te stellen.

daarom zou ik als budgetgitaar voor de ibanez gaan, ondanks een iets mindere klank en kwaliteit. want ze spelen gewoon veeeel makkelijker dan de squiers in mijn ogen.


en ja, ik weet ook genoeg van ibanez om te zeggen dat de budgetgitaren heel anders zijn dan de duurdere rg's enzo, kheb zelf een jem van 2200 euro en die is echt MEGA gewoon. de budgetgitaren van ze (grx, stagestar etc.) zijn gewoon veel mindere kwaliteit maar de bespeelbaarheid is heel goed en daarom zou ik nog altijd voor de ibanez gaan boven de squier.

misschien vind jij de squier ook wel lekkerder spelen dan de ibanez, maar dat moet je volledig voor jezelf uitmaken, dat kan ik niet voor je bepalen. volgens mij heeft de ibanez ook dikkere frets, dit moet je voor jezelf uitmaken of je dit lekkerder vind spelen

hopelijk ben je hiermee goed geholpen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-07-03 20:12 ]</font>

lyon
3 juli 2002, 22:33
Op 2002-07-03 15:11, schreef Dirk_Hendrik:
Sash,

Ik sta op het punt je uit te nodigen om eens op mijn 3 ibanezzen te komen spelen. Het lijkt er op dat je wat meer ervaring met ibanezzen nodig hebt &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">
Heeeeelemaal mee eens als je lekker wil scheuren is Ibanez top . Bovendien is de hals niet te evenaren . I rrest my Case

lyon
3 juli 2002, 22:36
Op 2002-07-02 15:08, schreef karintje:
Hoi allemaal,

Speel al een tijdje akoestisch en wou graag ook elektrisch gaan spelen. Nou ben ik op elektrisch gebied een absolute beginner, dus weet ook niet wat er te krijgen is.

Op http://www.music123.com/department/?d=4&amp;dd=954727683
heb ik 2 aanbiedingen gezien, van Ibanez (bovenaan) en Fender (de vierde).
Nou is mijn vraag: heb ik hier iets aan en kan ik er een tijdje (2-3 jaar) mee vooruit ?
Of weten jullie nog een ander adres waar wat beters te koop is ?
Ik zou ook graag wat leuke effectjes uit de gitaar willen halen ? Kan dat met deze twee ?
Heb ik verder (binnen korte tijd) nog iets nodig of is dit zo compleet ?

Alvast bedankt
Karin
Wat voor geluidjes ? Als je een leuk effect zoekt kijk eens naar de effecten van ZOOM . Om te beginnen dan . klinken supergoed en zijn betaalbaar

sash
3 juli 2002, 22:42
Ai ik word hier afgemaakt door m'n uitspraak geloof ik. Ik heb een aantal Ibanezzen geprobeerd bij Feedback (RG 270 en GRX nog wat geloof ik) en die vielen me zwaar tegen. (Zeker voor de prijs van de RG270) Ik ben vrij dikke halzen gewend, vandaar dat ik zou kiezen voor een Ibanez.

En Dirk als ik eens in de buurt van Amsterdam ben, wil ik graag een (misschien wel alledrie :wink: ) van Ibanezzen uitproberen. Ben benieuwd hoe ze zijn. Ik ga nog maar is wat modellen van Ibanez uitproberen voordat ik nog wat over Ibanez zeg :wink: Btw, de S series vind ik best lekker spelen, aangezien ze een dikker hals hebben, maar het zullen toch echt niet de gitaren van mijn keus worden.

sash
3 juli 2002, 22:44
Op 2002-07-03 16:04, schreef Dirk_Hendrik:
Tuurlijk. Verstand op 0, geen argumentatie en lekker bot je vooroordelen bleren.


Lees hierboven mijn argumentatie :smile:

2muchcoffeeman
4 juli 2002, 01:15
tssskk... onze vriend vroeg advies over squier en ibanez.. nou, die is lekker geholpen zo...

Echoes
4 juli 2002, 09:45
Op 2002-07-03 19:30, schreef Ibanez:


Op 2002-07-03 09:22, schreef Echoes:
ik ben superrrblij met mijn Squier, al bijna 2 jaar. Ik doen'm nooit meer weg &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">
Niet te duur, speelt superlicht, voor alle stijlen...&lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">
Eeeeh heb je wel is op een andere gespeeld. Misschien ontdek je dan dat een squier niet het beste is wat je kan hebben.


Ik zeg helemaal niet dat het het beste is, alleen dattie lekker speelt :smile:

Ibanez
4 juli 2002, 11:10
Op 2002-07-03 22:42, schreef sash:
Ai ik word hier afgemaakt door m'n uitspraak geloof ik. Ik heb een aantal Ibanezzen geprobeerd bij Feedback (RG 270 en GRX nog wat geloof ik) en die vielen me zwaar tegen. (Zeker voor de prijs van de RG270) Ik ben vrij dikke halzen gewend, vandaar dat ik zou kiezen voor een Ibanez.
De grx is dus een beginners serie. En de Rg 270 dx (heb ik) heeft niet het beste geluid nee, maar als je er een dimarzio in gooit heb je een prima gitaar. Vooral de bespeelbaarheid van de Rg 270 vind ik heerlijk. De dunne nek speelt fantastisch en goed hout en frets enz. Dan is het enige nadeel het geluid(wat je zo kan veranderen). Je kan beter is een ibanez uitproberen met dezelfde prijs als een fenders strat. Met goeie elementen.

Ibanez
4 juli 2002, 11:12
Op 2002-07-03 22:42, schreef sash:
Ik ben vrij dikke halzen gewend, vandaar dat ik zou kiezen voor een Ibanez.
En denk dat je bedoelt dat je niet zou kiezen voor een ibanez. Maar dat is ook gewoon smaak en zoals ik al zei is dat natuurlijk heel normaal, maar jij zegt het alleen een beetje erg overdreven.

Ibanez
4 juli 2002, 11:14
Op 2002-07-03 22:33, schreef lyon:
Heeeeelemaal mee eens als je lekker wil scheuren is Ibanez top . Bovendien is de hals niet te evenaren . I rrest my Case
Inderdaad!!

ebow
4 juli 2002, 13:32
zoek nog maar ff verder zowel squier als die ibanez is slechte kwaliteit gitaar...ook als je beginner bent kun je maar beter meteen iets goeds kopen bv usa of mexicaan (ibanez al helemaal niet), maar ja al die wiseguys hier weten het toch beter!!
groeten

Casey
4 juli 2002, 13:55
Ga lekker testen en luisteren , voel welke het lekkerste in jouw hand ligt en voor jou het beste klinkt en koop die .
Beide gitaren zijn totaal verschillend in zowel klank ,uitstraling en
bespeelbaarheid , ik denk dat ze kwalitatief elkaar niet veel ontlopen.
Mensen die Fender of Ibanez zuigt roepen daar word je niet echt veel wijzer van , het lijkt hier af en toe wel een kleuterklas.

Dila
4 juli 2002, 14:14
Op 2002-07-04 13:32, schreef ebow:
zoek nog maar ff verder zowel squier als die ibanez is slechte kwaliteit gitaar...ook als je beginner bent kun je maar beter meteen iets goeds kopen bv usa of mexicaan (ibanez al helemaal niet), maar ja al die wiseguys hier weten het toch beter!!
groeten


squier en ibanez is voor een beginner zeker geen slechte kwaliteit... jij kan het geen leuke/fijne/mooie gitaren vinden, maar slechte kwaliteit is het niet.

Raffel
4 juli 2002, 14:25
als beginner kan je niet bepalen wat een goed geluid is. Je weet wat er beter klinkt, maar je weet nog niet of je er nog tevreden mee bent als je er een oor voor hebt. Je kan het beste iemand meenemen die er verstand van heeft. Die weet wat goed voor jou is. Dat je in ieder geval geen miskoop doet. Want die verkopers maakt dat allemaal niet uit...

Ibanez
4 juli 2002, 16:21
Ik zal ophouden over ibanez te zeiken. Kwou alleen ff zeggen dat die opmerking erg overdreven was. Laten we nu doorgaan over welke gitaar de persoon moet kiezen. :grin:

ebow
4 juli 2002, 17:10
ook al ben je beginner wil dat nog niet zeggen dat je voor een goedkope/minder goede gitaar moet gaan...ik denk dat je dan na een tijdje toch weer wat anders/beters wil omdatr je tegen de beperkingen van zon minder goede gitaar aan loopt..dus als je ervoor kiest om echt te gaan spelen koop dan iets waar je wat aan hebt ook als je beter wordt ok??grtz

karintje
4 juli 2002, 20:06
Ehh, ja zie nu ff door de bomen het bos niet meer. Denk dat ik toch maar eerst voor een goedkope ga, gezien mijn budget en obv mijn speelervaring kan ik (nog) geen goede keus maken. Ik denk dat ik het sowieso wel kan leren op een "goedkope" en als het goed bevalt en ik er beter in word kan ik zelf (eventueel) een duurdere betere uitkiezen.

Maarja, blijft dus de keus tussen die twee.
Toch maar naar de muziekwinkel dan, even een demonstratie vragen en zelf wat pingelen, moet ik er vast wel uitkomen toch ?

In ieder geval bedankt!

Enne 2muchcoffeeman, ik ben een vrouw hoor, maar toch bedankt voor je medeleven!

(hoe maken jullie die smilies eigenlijk?)

Karintje

Eddie van Halen
4 juli 2002, 20:55
Op 2002-07-04 20:06, schreef karintje:
....

(hoe maken jullie die smilies eigenlijk?)

....

Karintje


Kijk eens in het 'cafe' forum. Een heel topic over smilies :razz:

Braindead
4 juli 2002, 23:00
"Enne 2muchcoffeeman, ik ben een vrouw hoor, maar toch bedankt voor je medeleven!

(hoe maken jullie die smilies eigenlijk?)

Karintje"

Ohhhh!?!?!? je bent een vrouw !!!!!
Dan zijn er hier genoeg leuke "deskundige" jongens die met jou maar wat graag een gitaar gaan uitzoeken.
:smile:

btw een smile maak je met "dubbele punt hrizontale streep en een haakje sluiten.
zo dus :smile:

Zie je wel.....

sash
5 juli 2002, 00:31
Op 2002-07-04 11:12, schreef Ibanez:


Op 2002-07-03 22:42, schreef sash:
Ik ben vrij dikke halzen gewend, vandaar dat ik zou kiezen voor een Ibanez.
En denk dat je bedoelt dat je niet zou kiezen voor een ibanez. Maar dat is ook gewoon smaak en zoals ik al zei is dat natuurlijk heel normaal, maar jij zegt het alleen een beetje erg overdreven.


Ja klopt, foutje, dat is waarom ik niet zou kiezen voor een Ibanez. Ik zei het idd erg kortaf, maar dat ligt ook een beetje aan het feit dat ik nogal chagrijnig was toen ik het schreef. Dan komt het ook chagrijnig over :smile: . Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo iemand die zegt dat alle ibanezzen afgebrand moeten worden. De S-serie vind ik lekker spelen, omdat ze een dikkere hals hebben en de archtops (GB en PM series bv.) zijn helemaal het einde. Het is een kwestie van smaak.
Je hebt er ook gelijk in dat wanneer je in een rg270 een dimarzio zou zetten het een gitaar met een goeie sound zou zijn. Maar alsnog niet de gitaar van m'n keuze door die hals :smile: )

2muchcoffeeman
5 juli 2002, 00:49
okee karin, even als collega's onder elkaar..

Die website is amerikaans en daar gelden echt heel andere prijzen voor sommige gitaren dan hier. Als ik pas zou beginnen zou ik een gitaar kopen die ik mooi vind en waar niet teveel toeters en bellen op zou zitten. Ibanez en squire maken goeie gitaren voor hun geld, evenals Epiphone en Danelectro, bijna elke winkel heeft die merken. Je moet een gitaar mooi vinden want dan ga je er van houden en wil je er veel op spelen. En koop niet een gitaar met zo'n tremelo waarbij je de snaren op de neck moet vastschroeven want het is een hele truuk om dan snaren te wisselen en te stemmen. Simpel en mooi dus. De meeste gitaarspelende meisjes die ik ken spelen op telecasters trouwens omdat ze goed klinken en simpel zijn trouwens. De beste deal zijn, vind ik, de mexicaanse fenders maar als die te duur zijn dan zijn squiers ook okee.

lupoloco
5 juli 2002, 09:59
hoeveel wil je eigenlijk maximum uitgeven, misschien dat er nog andere combinaties mogelijk zijn...

Ibanez
5 juli 2002, 11:15
Op 2002-07-05 00:31, schreef sash:


Op 2002-07-04 11:12, schreef Ibanez:


Op 2002-07-03 22:42, schreef sash:
Ik ben vrij dikke halzen gewend, vandaar dat ik zou kiezen voor een Ibanez.
En denk dat je bedoelt dat je niet zou kiezen voor een ibanez. Maar dat is ook gewoon smaak en zoals ik al zei is dat natuurlijk heel normaal, maar jij zegt het alleen een beetje erg overdreven.


Ja klopt, foutje, dat is waarom ik niet zou kiezen voor een Ibanez. Ik zei het idd erg kortaf, maar dat ligt ook een beetje aan het feit dat ik nogal chagrijnig was toen ik het schreef. Dan komt het ook chagrijnig over &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> . Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo iemand die zegt dat alle ibanezzen afgebrand moeten worden. De S-serie vind ik lekker spelen, omdat ze een dikkere hals hebben en de archtops (GB en PM series bv.) zijn helemaal het einde. Het is een kwestie van smaak.
Je hebt er ook gelijk in dat wanneer je in een rg270 een dimarzio zou zetten het een gitaar met een goeie sound zou zijn. Maar alsnog niet de gitaar van m'n keuze door die hals &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> (waarschijnlijk ook niet echt mijn sound, doe mij maar een lekker single coil strat sound, maar dat is weer smaakkwestie &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> )
OK!!

sash
5 juli 2002, 13:01
Is dat een boze ok of 'ok het is weer goed'? :smile:

Pee
5 juli 2002, 13:07
je kan voor je budget misschien ook iets anders kopen. dan heb je meer mogelijkheden.

ik heb wel gehoord dat de :smile: )

je gaat gewoon naar een winkel en test ze allebei, je test ook een fender usa en een gibson en nog een ibanez of nog vele andere goeie gitaren zodat je weet hoe goed (of slecht) hetgeen is wat je wil kopen. test ook eens een andere transistor amp uit.

Ibanez
23 juli 2002, 17:07
Op 2002-07-05 13:01, schreef sash:
Is dat een boze ok of 'ok het is weer goed'? &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">
ok, het is weer goed!

space ace
12 augustus 2002, 11:45
als ik jou was zou ik gewoon doorsparen voor een echte gitaar, beter iets meer geld uitgeven voor veel meer kwaliteit, vergeet niet dat die hele goedkope gitaartjes niet meer waard zijn als je er mee de winkel uitloopt, als ik jou was zou ik door sparen voor een b.v ephiphone of een fender, en als je nog ff doorspaart kan je b.v. een gibson les paul studio kopen of een sg standaard, dat zijn al hele goede gitaren waar je jaren verder mee kan en ook van alles mee kan spelen, ze zijn zo rond de +1000 euro nieuw en 2 de hands goedkoper (ietsje) want deze gitaren houden waarden waardoor je er altijd weer wat voor terug krijgt.