PDA

View Full Version : Boxen TV studio.



andy
12 februari 2005, 23:50
Wat zijn goede geluidsboxen voor een TV studio? Er wordt met computers gemonteerd, maar via de computerboxen is het uiteindelijke geluid door de technici niet goed te beoordelen. Heel veel geld is er niet voor, dus het moet een goede prijs kwaliteit verhouding zijn. Het gaat om passieve boxen.

Alvast bedankt.
Andor

bert k
13 februari 2005, 00:33
Koop twee Tannoy Reveal monitors Skabouter heeft ze ook, die is wel blij. Dan heb je ook een echt merk, ipv Behringer of Alesis...
Hier staan ze, voor 255 per set: http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/20052?Jf8ei4UN;

Ic3gl0vE
13 februari 2005, 10:40
als het passief moet zijn zou ik ook voor tannoy kiezen. Als het ook actief mag zijn zou ik voor samson resolv 65a gaan (355 euro per paar)

andy
13 februari 2005, 13:55
Koop twee Tannoy Reveal monitors Skabouter heeft ze ook, die is wel blij. Dan heb je ook een echt merk, ipv Behringer of Alesis...
Hier staan ze, voor 255 per set: http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/20052?Jf8ei4UN;

Ziet er fraai uit, maar heb je er ook nog een motivatie bij Bert?? In de zin van kwaliteit?

bert k
13 februari 2005, 16:51
Ehhh, ja, ze klinken mooi. :-D

Het is bovendien een goed, betrouwbaar merk. Dus ik zou gewoon eens gaan luisteren in de winkel. Kan je vergelijken met wat andere spullen.

Han S
14 februari 2005, 00:46
Ik heb weer een paar IMF monitoren er bij, dit keer de Compact Monitor 3 waarvan er mogelijk niet meer dan 10 paren in Europa zijn.

Ook een bod van €55 gedaan op een paar IMF Compact 2 speakers, dat wordt dan mijn zevende paar IMF's

Ik blijf het zeggen, die speakertjes staan regelmatig te koop op het net en die klinken veel gedetailleerder en rechter dan al die zogenaamde 'studio' monitoren.

Als je het wilt horen kom je maar luisteren, je gaat gegarandeerd om.

Ja, jij ook Bert! :-D

bert k
14 februari 2005, 01:06
Ik heb al een paar IMFs... :-D

Maar ik had hed gewoon over nieuwe spullen. Gebruikt is de keuze veel ruimer.

Han S
14 februari 2005, 15:03
Ik heb al een paar IMFs... :-D

Maar ik had hed gewoon over nieuwe spullen. Gebruikt is de keuze veel ruimer.

Welke heb je Bert?

bert k
14 februari 2005, 17:46
TLS80, in mijn huiskamer. Zeg maar de huiskamer versie van die grote studiodingen die jij ook hebt. Ik zou ze eigenlijk als monitor in mijn werkkamer moeten zetten, maar dat past niet... Ik zou ze ook niet willen missen in de huiskamer. Ik monitor nu over een paar Linn Keilidh, hele mooie hifi boxen, maar niet hals zo accuraat als de IMF's.

andy
15 februari 2005, 00:02
He bedankt voor de reacties. We zullen eens gaan checken.

Han S
15 februari 2005, 00:31
TLS80, in mijn huiskamer. Zeg maar de huiskamer versie van die grote studiodingen die jij ook hebt. Ik zou ze eigenlijk als monitor in mijn werkkamer moeten zetten, maar dat past niet... Ik zou ze ook niet willen missen in de huiskamer. Ik monitor nu over een paar Linn Keilidh, hele mooie hifi boxen, maar niet hals zo accuraat als de IMF's.

Bert, zelfs de kleinste IMF speakertjes welke je koopt voor €50 op marktplaats zijn al honderd keer beter dan de meeste studio nearfields.

Ik heb nu de Compact Monitor 3 (ik had de CM 2 al) en dit zijn wel de meest gedetailleerde monitors welke ik heb gehoord.

Er zitten dezelfde drivers in als de Super Compact, maar de filters zijn superieur.

Kijk hier: www.imf-electronics.com

guhlenn
15 februari 2005, 09:57
De modellen die ik heb gezien van IMF waren prijzig, zeg maar ZEKER 10x zoveel als de 55 euro die jij noemt.. maw; waar shop jij?

;)

Han S
15 februari 2005, 11:36
De modellen die ik heb gezien van IMF waren prijzig, zeg maar ZEKER 10x zoveel als de 55 euro die jij noemt.. maw; waar shop jij?

;)

Ik heb ze allemaal via marktplaats, de kleintjes kocht ik voor €50 en de enorme RSPM's voor €300.

Er worden regelmatig IMF's aangeboden als de TLS50 voor 150 a 200, nu zijn mij een paar hele mooie ALS40's aangeboden voor 185 euri.

Je moet wel uitkijken naar de staat van de drivertjes, sommige zijn zeldzaam en de conusranden kunnen verrot zijn.

Ik had laatst een studiobaas uit Zeeland bij me, die luistert naar de kleine Compact 2 en zegt: die moet ik hebben.