PDA

View Full Version : hoe verwijder ik die plastic onder mijn knoppen?



rygelxvi
12 februari 2005, 19:56
Twee weken geleden kocht ik mij een nieuwe Fender. Hebben ze een plasticfolie over de slagplaat gedaan, die heb ik dus verwijderd.
Onder de knoppen zit nog plastic, en dat is nogal vervelend als je met je knoppen draait. Hoe verwijder ik dit op een veilige manier?
De volumeknop kon ik makkelijk losdraaien, maar aan die ander twee durf ik geen kracht zetten, want die zitten dus echt potvast.

Cubensis
12 februari 2005, 19:58
je kan de knopjes dr gewoon aftrekken
mocht je ze niet meer goed vast krijgen (wat me sterk lijkt) kan je er altijd een druppie lijm ingooien en dan erop doen

sickpunk
12 februari 2005, 20:04
eventjes iets er onder zetten en ff los wippen, als je schade toebrengt door knopjes eraf te halen, doe je wat fout... komt gewoon omdat alles nu nog erg nieuw is...

marter544
12 februari 2005, 20:08
Is het de bedoeling dat je dat ervan afhaald? Ik heb het er op laten zitten.

Cubensis
12 februari 2005, 20:10
nut van slagplaat: krassen op body voorkomen, nut van plastic: krassen op slagplaat voorkomen.... dus het plastic mag er af ja :D

marter544
12 februari 2005, 20:14
Zit toch ook onder de schroeven, moet je dan gewoon de schroeven losdraaien? Het was me trouwens nog nooit opgevallen dat het er op zit, totdat ik dit las, dus ging ik eens kijken en ja, er zat plastic op.

M2daZ
12 februari 2005, 20:52
onder allbei de kanten een voorwerp als een lineaal zetten en dan gelijkmatig de knop omhoogwippen. nou doe je best :lol:
doei
m2daZ

Kasper
12 februari 2005, 21:06
nut van slagplaat: krassen op body voorkomen, nut van plastic: krassen op slagplaat voorkomen.... dus het plastic mag er af ja :D

Maar toch heb ik het altijd al raar blijven vinden dat ze der een beschermplastic overdoen, aangezien het de bedoeling is dat het krast. Waarom dan niet heel de gitaar plastificeren?

Cubensis
12 februari 2005, 21:07
omdat t beschermfolie ervoor moet zorgen dat de slagplaat mooi glad en glimmend bij de klant aankomt :), dezelfde reden als waarom je gitaar bijvoorbeeld in een doos zit

Kasper
12 februari 2005, 21:17
omdat t beschermfolie ervoor moet zorgen dat de slagplaat mooi glad en glimmend bij de klant aankomt :), dezelfde reden als waarom je gitaar bijvoorbeeld in een doos zit

De rest moet toch ook mooi glad en glimmend zijn, waarom dan niet alles met plastic overtrekken?

Nuja, zinloze bedenking van mij, feel free to ignore :wink:

Cubensis
12 februari 2005, 21:18
ok:)
trouwens: @topicstarter: het is DAT plastic ;)

Schopje
13 februari 2005, 01:09
Neem een T-shirt, schuif dat zo'n beetje rondom onder je knop en je kan hem er heel makkelijk af trekken, zonder je boel in te deuken met een schroevendraaier ofzo.

Je hebt dan alleen wel kans dat je je T-shirt uitrekt, je kan ook een theedoek gebruiken dus.. :cool:

amon
13 februari 2005, 10:23
Whaha, ik trok er altijd gewoon hard aan, maar iedereen heeft hier zo zijn eigen manieren :D

t-shirts, theedoeken, linealen, schroevendraaiers...

Ic3gl0vE
13 februari 2005, 10:43
De rest moet toch ook mooi glad en glimmend zijn, waarom dan niet alles met plastic overtrekken?

Nuja, zinloze bedenking van mij, feel free to ignore :wink:

Dat gebeurt toch ook? gitaar in een zak in een doos :)