PDA

View Full Version : Neal Moser (Bastard Vi (Import))



Kevin-D
12 februari 2005, 18:21
bla

Kevin-D
12 februari 2005, 18:22
Hey iemand een ID wat zo een gitaar moet kosten?
Ik bedoel dus de Vi uit 't verre oosten niet de customshop modellen!
Alle info is welkom...
www.nealmoser.com voor inf!

Anders Destium
12 februari 2005, 19:15
Er is hier een poster die nogal fan is van Neal Moser (moet je even op username zoeken, hij heet Nealmosercustomshopdotcom geloof ik :) ). Ik denk dat hij je wel verder kan helpen als je hem een privebericht stuurt of mailt!

Patrick M.
13 februari 2005, 08:50
De imports zijn ongeveer 1000-1100 euro. Voor meer info zie http://www.efrguitars.nl/

Kevin-D
13 februari 2005, 10:00
:o nog ķets duurder dan ik dacht, ik zat 700-800 te denken.
Kga ff uitzoeken wat voor tuners, en humbuckers er inzitten.
't Lijken me wel gave dingen :razz:

Lord Abortion
13 februari 2005, 11:24
De importeur: www.efrguitars.nl

Wat je krijgt:
neck-through
maple hals
grover tuners
DiMarzio X2N (brug) - koreaans
DiMarzio Super 2 (hals) - koreaans
...

Komt neer op ongeveer 1200 euro, maar is zowat de beste import die ik ooit gezien heb. En normaal volgen er dit jaar nog enkele andere modellen in de import-reeks.

Kevin-D
13 februari 2005, 12:18
Die Dimarzio's zijn dus namaak neem ik aan? Maar in 't geluid heb ik wel vertrouwen, heb wel 's soundtacks gehoord enz.

Wel gaaf voor de rest ja :)

Sicky61
13 februari 2005, 15:04
damn' wat een vette gitaren :P

gerrekat
13 februari 2005, 20:50
De importeur: www.efrguitars.nl

Wat je krijgt:
neck-through
maple hals
grover tuners
DiMarzio X2N (brug) - koreaans
DiMarzio Super 2 (hals) - koreaans
...

Komt neer op ongeveer 1200 euro, maar is zowat de beste import die ik ooit gezien heb. En normaal volgen er dit jaar nog enkele andere modellen in de import-reeks.


Er bestaan geen Koreaanse DiMarzios en die erin zitten zijn zeker geen echte , de X2N heeft veel bredere pole pieces....

Lord Abortion
13 februari 2005, 21:16
De pickups zijn wel degelijk koreaanse DiMarzio's en X2N en Super 2 model. Het is geen namaak, het is gewoon een goedkopere versie (OEM?) maar voor de rest zou de pickup identiek moeten zijn. Ik zie geen verschil in die X2N en een Amerikaanse qua breedte van de polepieces. Het enige verschil is dat een Amerikaanse Super 2 chromen polepieces heeft, ne deze zwarte. Je kan op de foto's op de efr-site de pickup ook moeilijk zien, want die zijn allemaal serieus uitgerokken.

marc_o
13 februari 2005, 21:25
Sjak Zwier heeft er een paar staan, volgens mij zijn ze onder de 1000 euro.

Kevin-D
13 februari 2005, 21:44
heeft sjak zwier ook een site/email? :razz: ff checken dan

Mr Freeze
14 februari 2005, 00:44
http://www.zwiergitaarbouw.nl/

MoserCustomShopDotCom
14 februari 2005, 00:59
Hehe... Lord Abortion was me al voor ;)

http://www.nealmoser.com/mcsguitarbastardvimport.htm
Op deze site is voldoende informatie te vinden over de gitaar. En verder is het aan te raden om met Harald van EFR guitars te praten over waar ze te verkrijgen zijn.

MoserCustomShopDotCom
14 februari 2005, 01:01
Oh ja.. over die andere importmodellen.. Ze zijn bezig met de Evil Bich import en de Spawn import (kijk op de link die ik hierboven heb geplaatst en klik op back om daar te kijken naar de modellen).

gerrekat
14 februari 2005, 07:10
De pickups zijn wel degelijk koreaanse DiMarzio's en X2N en Super 2 model. Het is geen namaak, het is gewoon een goedkopere versie (OEM?) maar voor de rest zou de pickup identiek moeten zijn. Ik zie geen verschil in die X2N en een Amerikaanse qua breedte van de polepieces. Het enige verschil is dat een Amerikaanse Super 2 chromen polepieces heeft, ne deze zwarte. Je kan op de foto's op de efr-site de pickup ook moeilijk zien, want die zijn allemaal serieus uitgerokken.


Ik heb een aantal X2N's en geloof me ze zijn anders......ik heb echt nog nooit in mijn leven van Koreaanse DiMarzio's gehoord, je hebt die goedkopere Koreaanse Duncan Designed PU's maar geen gerenommeerd PU merk gaat zijn naam ten grabbel gooien door in Korea goedkope ripoffs te maken onder dezelfde naam.

gerrekat
14 februari 2005, 07:14
De pickups zijn wel degelijk koreaanse DiMarzio's en X2N en Super 2 model. Het is geen namaak, het is gewoon een goedkopere versie (OEM?) maar voor de rest zou de pickup identiek moeten zijn. Ik zie geen verschil in die X2N en een Amerikaanse qua breedte van de polepieces. Het enige verschil is dat een Amerikaanse Super 2 chromen polepieces heeft, ne deze zwarte. Je kan op de foto's op de efr-site de pickup ook moeilijk zien, want die zijn allemaal serieus uitgerokken.


Ik heb een aantal X2N's en geloof me ze zijn anders......ik heb echt nog nooit in mijn leven van Koreaanse DiMarzio's gehoord, je hebt die goedkopere Koreaanse Duncan Designed PU's maar geen gerenommeerd PU merk gaat zijn naam ten grabbel gooien door in Korea goedkope ripoffs te maken onder dezelfde naam.

Lord Abortion
14 februari 2005, 13:11
Ik heb ook een X2N hoor ...

Soit, of het nu DiMarzio of DiMarzio designed of wat dan ook is. Er zitten dus echt wel een X2N en Super 2 in, die gebouwd zijn in Korea. Over de naam ervan kan je discussiėren, maar het zijn wel die pickups.

gerrekat
14 februari 2005, 21:38
Niet discussieren, DiMarzio voert gewoon geen Koreaans fabrikaat....

MoserCustomShopDotCom
17 februari 2005, 14:51
Het is een koreaans element dat een zich richt op de X2N

Iceman
17 februari 2005, 15:32
1 van mijn gitaristen speelt er ook mee. Zie foto.
Het standaard element klinkt erg goed, wat het ook mag zijn.
Hij heeft 'em meegenomen toen ie een interview deed met Mille van Kreator, Mille heeft er 1 gratis gekregen van Mozer.

http://members.home.nl/thomas.dijk/Foto's%20Wehl%202005-02-12%20by%20Nera%20K/Robbie-04.jpg

Kevin-D
17 februari 2005, 18:26
cool 8-) :D

MoserCustomShopDotCom
19 februari 2005, 00:58
1 van mijn gitaristen speelt er ook mee. Zie foto.
Het standaard element klinkt erg goed, wat het ook mag zijn.
Hij heeft 'em meegenomen toen ie een interview deed met Mille van Kreator, Mille heeft er 1 gratis gekregen van Mozer.

http://members.home.nl/thomas.dijk/Foto's%20Wehl%202005-02-12%20by%20Nera%20K/Robbie-04.jpg

Die idioot heeft em nieteens meegenomen (Mille dus). Ben net terug van het concert in 013... :(

Speelden wel ERG vet!

bobby
19 februari 2005, 02:00
Mooie gitaren wel... hoe speelt zoiets nou? dikke hals, dun.. zijn ze zwaar?

Kevin-D
19 februari 2005, 10:03
Neal Moser maakt (vooral?) Shred gitaren, maar wat de neck specs zijn weet ik niet. Ook niet hoe ze spelen :-(

Iceman
19 februari 2005, 14:38
Mooie gitaren wel... hoe speelt zoiets nou? dikke hals, dun.. zijn ze zwaar?

Ik zal eens vragen.

Dreamer_Ur
19 februari 2005, 18:53
ik zou wel bang zijn dat er een van de punten zou afbreken!! het is een behoorlijk apparaat geloof ik!
then again, zo'n gitaar kan een statussymbool zijn he? "onze band speelt niet meer in krappe cafe's of clubs, maar op grote podia waar ruimte is!"
maar deadhead is geen onbekende naam natuurlijk ;) dit was in de olde beth toch? die foto?

Patrick M.
20 februari 2005, 09:01
Er staat er een te koop op e-bay: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2384&item=7301952919&rd=1&ssPageName=WDVW

BlackStar
2 september 2005, 23:51
Heb op een Bastard Vi gespeeld van onze andere gitarist, ding speelt heerlijk, plus 24 frets, altijd.

Neal Moser is een ontzettend getalenteerd bouwer, en ik denk dat we in de nabije toekomst veel meer van hem zullen gaan zien.

Ik hoop het, want ik ben al die rotzooi die ons aangesmeerd probeert te worden allang ZAT!

MoserCustomShopDotCom
3 september 2005, 21:05
Heb op een Bastard Vi gespeeld van onze andere gitarist, ding speelt heerlijk, plus 24 frets, altijd.

Neal Moser is een ontzettend getalenteerd bouwer, en ik denk dat we in de nabije toekomst veel meer van hem zullen gaan zien.

Ik hoop het, want ik ben al die rotzooi die ons aangesmeerd probeert te worden allang ZAT!

Hey Blackstar. Wil je eens op de mijne spelen? (zie sig)

BassAgent
3 september 2005, 21:11
Heb op een Bastard Vi gespeeld van onze andere gitarist, ding speelt heerlijk, plus 24 frets, altijd.

Neal Moser is een ontzettend getalenteerd bouwer, en ik denk dat we in de nabije toekomst veel meer van hem zullen gaan zien.

Ik hoop het, want ik ben al die rotzooi die ons aangesmeerd probeert te worden allang ZAT!

Hey Blackstar. Wil je eens op de mijne spelen? (zie sig)
Ik wel :D Ik wil m ook wel hebben :amp:

MoserCustomShopDotCom
5 september 2005, 00:14
hehehe... hebben iig niet :lol: