PDA

View Full Version : Hoe heet deze techniek?



metallic
12 februari 2005, 15:24
Eej

je ziet wel vaker bij solo's (bijv. master of puppets van metallica) dat de gitarist 1 bepaalde snaar de hele tijd heel snel aanslaat ...is daar een bepaalde techniek voor? en hoe oefen ik die?

ae
12 februari 2005, 15:27
Ik denk dat je tremelo picking bedoeld. De enige regel hierbij is (voor zover ik weet) dat je gewoon zo snel mogelijk speelt op 1 snaar op de manier die voor jou het meest comfortabel is.

Je zou het kunnen oefenen door zo'n stukje langzaam met een metronoom te oefenen en de snelheid langzaam opvoeren. Succes!

ae
12 februari 2005, 15:28
Ik denk dat je tremelo picking bedoeld. De enige regel hierbij is (voor zover ik weet) dat je gewoon zo snel mogelijk speelt op 1 snaar op de manier die voor jou het meest comfortabel is.

Je zou het kunnen oefenen door zo'n stukje langzaam met een metronoom te oefenen en de snelheid langzaam opvoeren. Succes!

VHsologitarist
13 februari 2005, 03:04
:-? isdat een techniek ja tremelo picking?


is het geen alternate picking alleen dan dezelfde noot aanhouden?
John Petrucci doet dit ook vaak

Bl44t44p
13 februari 2005, 13:16
Zolang je steeds een tijdje op dezelfde snaar blijft is het tremelo picking. Als je sneller van snaren wisselt (terwijl je 'pickt') is het alternate picking (... toch ?)

WICKED
13 februari 2005, 13:21
Jah ik vraag me ook af of kirk hammett alles pickt bij dat snelle stukje in de solo van master of puppets (dat Em patroon):

hoge e- 10 8 7, 10 7 8, 12 10 8, 12 10 8 <-enz

Lijkt me knap als ie dat alternate doet en zwak als hij tremolo picking gebruikt :D

Daevren
13 februari 2005, 13:30
Ten eerste kun je als je alles op een snaar speelt enkel tremelo picking doen. Ten tweede speelde Kirk dat bijna zeker met legato, ipv tremelo. Dus hammer-ons en pull-offs. Dit is omdat hij bij bijna alle snelle passages legato gebruikte omdat hij gewooneweg op een andere manier niet zo snel kon spelen.

Roy K.
13 februari 2005, 13:53
Tremelo picking is toch alternate picking op 1 noot? :???:


hoge e- 10 8 7, 10 7 8, 12 10 8, 12 10 8 <-enz

Lijkt me knap als ie dat alternate doet en zwak als hij tremolo picking gebruikt

Wat zou er knap zijn als iemand dat stukje aternate picked speelt? Da's de basis, als ie dat al niet zou kunnen...
:roll:

Nou ja, het gaat over Kirk Hammet, ik denk dat het voor hem vrij lastig zou zijn, hij speelt het idd waarschijnlijk legato :-D

WICKED
13 februari 2005, 15:39
Ten eerste kun je als je alles op een snaar speelt enkel tremelo picking doen. Ten tweede speelde Kirk dat bijna zeker met legato, ipv tremelo. Dus hammer-ons en pull-offs. Dit is omdat hij bij bijna alle snelle passages legato gebruikte omdat hij gewooneweg op een andere manier niet zo snel kon spelen.

Nee hij pickt alles, luister maar naar die plectrumslagen dat hoor je duidelijk! HEhe ik heb er moeite mee om dat stuk netjes te picken :oops: :)

Azrael
13 februari 2005, 16:28
Tremelo picking is toch alternate picking op 1 noot? :???:


Dacht ik ook ja.

WICKED
13 februari 2005, 16:38
Ja, het is het gewoon de heletijd "1 noot" zo snel mogelijk aanslaan als je kunt... dus dan doe je d u d u (= alternate) en geen d d d d of u u u u. Een voorbeeld van tremolo picking is dat snelle stukkie van Eruption:

16-16-16-16-19-19-19-17-17-17-16-16-16-17-17-17-17 <-blabla

Mr Freeze
13 februari 2005, 23:56
Tremelo picking inderdaad. Er is wel een verschil tussen alternate picking en tremelo picking. Bij alternate picking moet je goed op de coordinatie letten van je linker en rechterhand. Bij tremelopicking is dit niet nodig want je raakt 1 noot heel veel keren in een maat en niet verschillende noten.

Daevren
14 februari 2005, 16:01
Als je volgens alternate picking op een snaar speelt of of je met economy picking op een snaar speelt, beide hetzelfde en beide kun je tremelo picking noemen.